THE WALKING DEAD: A NEW FRONTIER EP 1,2

THE WALKING DEAD: A NEW FRONTIER EP 1,2

7.5

Clementine sa zoznamuje s novými preživšími

Tituly od Telltale celkom zmenili pohľad na moderné adventúry. Na jednej strane si dokážu získať aj hráčov, ktorí tomuto žánru inak neholdujú a sú prístupné prakticky každému. Súčasne však natoľko zjednodušili herný systém, že už nepredstavujú skutočnú výzvu a na licencované dobrodružstvá sa viac pozeráme, ako hráme.  Prvotné očarenie z novátorského prístupu opadlo a tí vnímavejší si uvedomujú,  že vývojári už prakticky len opakujú ten istý postup, len pritom menia hrdinov a univerzum. A tak ani samotný Batman v podobe epizodickej adventúry neexceloval. The Walking Dead však stále dokáže prilákať aj tých skeptickejších hráčov. Po dvoch hlavných sériách a krátkej odbočke s Michonne tu teraz máme tretiu plnohodnotnú sériu a je minimálne jeden dobrý dôvod, prečo sa vrátiť medzi nemŕtvych. Je to Clementine.

Rozkošné tmavovlasé dievčatko v šiltovke si obľúbil snáď každý, kto pričuchol k adventúram The Walking Dead. Návrat malej šibalky si teraz vychutnáte hneď v dvoch úvodných epizódach naraz. Lenže už to nie je to malé ustráchané dieťa, ktoré potrebuje ochranu a neustály dozor, aby sa mu niečo nestalo. Clementine trochu podrástla, zmenil sa jej hlas a ešte viac sa zmenila jej osobnosť a prístup k okolitému dianiu.

The Walking Dead: A New Frontier Ep 1,2
The Walking Dead: A New Frontier Ep 1,2 Nový hlavný hrdina neprichádza sám.
Nový hlavný hrdina neprichádza sám.

The Walking Dead: A New Frontier Ep 1,2 Najcharizmatickejšou postavou zostáva Clementine, ktorá sa však vnútorne dramaticky zmenila.
Najcharizmatickejšou postavou zostáva Clementine, ktorá sa však vnútorne dramaticky zmenila.

The Walking Dead: A New Frontier Ep 1,2 Ani tentoraz nechýbajú zombíci a QTE eventy.
Ani tentoraz nechýbajú zombíci a QTE eventy.

Dalo by sa povedať, že je Clementine dospelejšia ako mnohí dospelí. Keď ju uvidíte s brokovnicou v ruke a drsným výrazom, pochopíte. Niektorým hráčom bude táto zmena imponovať viac, iným menej. Predsa len je to zásadný obrat a v nových epizódach Clem prakticky spoznávate odznova. Vo forme flashbackov sa o nej dozviete veci, čo sa stali v nedávnej minulosti, ktorá doteraz nebola rozoberaná. Veci, ktoré ju transformovali do jej aktuálnej podoby. Niektoré vás prekvapia. Každopádne je Clementine najzaujímavejšou súčasťou prvej epizódy a neraz sa pristihnete pri tom, že sa pri zásadných rozhodnutiach prikloníte na jej stranu, hoci tie voľby nemusia byť vždy najlepšie. Sympatie skrátka len tak nepustia.

O vaše sympatie však bude bojovať aj nováčik Javier, familiárne prezývaný Javi, ktorý vás zoznámi so svojou rodinou v jej bývalej aj aktuálnej podobe. Zombie nákaza, prirodzene, všetko radikálne zmenila. Sú to komplikované vzťahy, ktorým je venovaný značný priestor a nielen preto, aby ste nadviazali puto s jednotlivými postavami. Čoskoro zistíte, že zdanlivo bezvýznamné návraty do minulosti majú v skutočnosti zásadný význam pre ďalší dej. No aj keď väčšinou budete hrať za Javiho, stále bude stáť v tieni Clementine, ktorá ho skrátka prekryje svojou charizmou.

Ako už bolo naznačené v úvode, herný systém sa nesie v zaužívanom duchu Telltale hier. Čiže ničím neprekvapí, čo je dosť škoda. Budete teda často pasívne sledovať, čo sa deje naokolo, občas preskúmate veci v okolí alebo niečo použijete a priebežne hodíte reč s ľuďmi, ktorí vám prídu do cesty. V dialógoch máte limitovaný čas na voľbu jednej z odpovedí, hoci výsledok to aj tak ovplyvní len málokedy. Príkladom je stretnutie s ozbrojencom zoči-voči, kde som vyskúšal všetky možnosti a vždy to dopadlo rovnako. No aj tentoraz je v každej epizóde päť kľúčových situácií, ktoré by mali mať zásadnejší dopad na nadchádzajúce udalosti. Obidve epizódy som prešiel dvakrát a s rozdielnymi voľbami a v týchto vybraných momentoch skutočne nastali určité odchýlky. Hoci v istom bode sa príbeh vždy zjednotí a pokračujete podľa stanovenej línie. Ale prinajmenšom postoje postáv sú trochu odlišné a zmenia sa vybrané pasáže. A ak už nie nič iné, aspoň je zaujímavé na konci epizód sledovať štatistiky, kde vidíte percentuálne vyjadrené, k akým možnostiam sa priklonilo viac hráčov.

Samozrejme, nechýbajú ani  tradičné QTE, teda akčnejšie pasáže, kde musíte rýchlo stláčať potrebné tlačidlá (klávesy), ktoré sa zobrazujú na obrazovke. Inak zahyniete alebo sa skrátka niečo pokašle natoľko, že si celú pasáž zopakujete, aby ste to napravili. Lenže to všetko už dobre poznáme hneď z niekoľkých hier od Telltale.  A chcelo by to niečo navyše, napríklad nejaké puzzle, ktoré by boli vítaným oživením postupu a trochu by aj natiahli hernú dobu. Hoci obidve epizódy prejdete spolu približne za dve hodiny, čo nie je také zlé.

Poteší aspoň možnosť v úvode hry použiť a nahrať údaje a vaše rozhodnutia z prvej a druhej série The Walking Dead. Ale ak ste ich nehrali, vôbec to neprekáža. Do hry sa dostanete rýchlo a minulé rozhodnutia budú generované. Pozoruhodnou súčasťou hry je crowd systém, ktorý umožňuje vašim priateľom sledovať dej na iných zariadeniach a zapojiť sa do rozhodovania pri ponúkaných voľbách. V praxi to znamená, že môžu spolu s vami určiť, čo urobíte v každej situácii.

Každopádne hrateľnosťou A new Frontier neohúri, lebo je dôverne známa. Hráčov môže presvedčiť jedine príbehom a tým, ako pracuje s postavami, ktoré vám postupne predstavuje. Určite netreba zdôrazňovať, že pribudli ako „klaďasi", tak aj „záporáci" a živí sú často horší ako nemŕtvi. Štart série je dobrý, prvá epizóda sa celkom dobre rozbehla a ponúkla slušnú porciu deja. Druhá naskočila do idúceho vlaku, prináša viac vyhrotených situácií, snaží sa aj o zmapovanie psychiky postáv a dokáže navnadiť na trojku. Hlavná dejová línia je síce dosť priehľadná a už teraz tušíte, kam to všetko smeruje. Bude však zaujímavé sledovať osudy jednotlivých protagonistov, v prípade ktorých dokážu vývojári prekvapiť a občas až šokovať. Ale najskôr si na nich treba viac zvyknúť.

The Walking Dead: A New Frontier Ep 1,2
The Walking Dead: A New Frontier Ep 1,2  Niekedy sú väčšou hrozbou živí a nie nemŕtvi.
Niekedy sú väčšou hrozbou živí a nie nemŕtvi.

The Walking Dead: A New Frontier Ep 1,2 Hlavná dejová línia ponúka na základe kľúčových volieb malé odchýlky. Vďaka jednej z nich si  môžete zajazdiť na koni.
Hlavná dejová línia ponúka na základe kľúčových volieb malé odchýlky. Vďaka jednej z nich si môžete zajazdiť na koni.

The Walking Dead: A New Frontier Ep 1,2 Osudy rôznorodých postáv sa prepoja a svoju úlohu zohrá aj ich minulosť.
Osudy rôznorodých postáv sa prepoja a svoju úlohu zohrá aj ich minulosť.

Vývojári aj tentoraz stavili na komiksový vzhľad postáv. Nejaké zásadnejšie zmeny v grafike nečakajte, ale niektoré prostredia sú kvalitatívne lepšie a so zaujímavým nasvietením. Jednotlivé scény majú slušný strih a vhodne zvolené pohľady kamery. Hra (na PC) beží so snímkovaním 60 fps, hoci občas sekala. Clivá hudba sa do zombie sveta hodí, i keď do niektorých situácií nie celkom pasovala. Celková atmosféra hry je však výborná.

The Walking Dead: A New Frontier má za sebou dobrý štart. Hrateľnosť sa síce nikam neposunula, ale nové postavy v slušnom príbehu dokážu upútať hráčov a podnietia ich zvedavosť a túžbu dozvedieť sa, ako sa to vyvinie ďalej. Pravdou však je, že hlavným ťahákom je Clementine a bez nej by hra stratila časť zo svojho čara a zrejme by klesla medzi priemerné adventúry. Práve ona je hlavný dôvod, prečo sa tešiť na ďalšie epizódy a vrátiť sa do už inak trochu opozeraného sveta nemŕtvych. Ani ďalší protagonisti vám však nebudú úplne ľahostajní.

napísal uni 21.12.2016
7.5
7.8