THE ELDER SCROLLS: LEGENDS

THE ELDER SCROLLS: LEGENDS

8.0

Keď rozdáva karty Bethesda

Digitálne karty s postavičkami a motívmi najčastejšie z nejakého fantasy univerza v poslednej dobe rastú ako huby po daždi. Záujemcovia o takéto hry tu vždy boli, ale ponuka sa výrazne rozšírila až s nástupom titulu Hearthstone s hrdinami Warcraftu. K úspechu Gwentu, ktorý bol pôvodne súčasťou populárnej RPG od CD Projekt Red a čoskoro sa objaví ako samostatná hra, zas nepochybne prispel kultový Zaklínač. A Bethesda si povedala, že má tiež atraktívne herné univerzum, ktoré by sa dalo zužitkovať aj v kartách. A tak tu máme The Elder Scrolls: Legends.

Mnohí hráči pristupujú k tejto hre so záujmom, ale aj pochybnosťami, pretože je jasne čitateľné, že sa inšpirovala konkurenciou. Je to tak a už pri prvom vykladaní kariet na virtuálny stôl sa neubránite porovnaniu s Hearthstone. Podobnosť určite nie je čisto náhodná, ale, našťastie, Legends nie je žiadna bezduchá kópia a okrem vyobrazení na kartách upravila aj herný systém. Každopádne ak ste sa predtým pohrávali s balíčkami od Blizzardu, veľmi rýchlo si tu zvyknete a osvojíte pravidlá.

The Elder Scrolls: Legends
The Elder Scrolls: Legends Je to tesné, ale teraz súpera dorazím.
Je to tesné, ale teraz súpera dorazím.

The Elder Scrolls: Legends Príbeh sa rozvíja vo forme predelovýchg scén v takomto spracovaní.
Príbeh sa rozvíja vo forme predelovýchg scén v takomto spracovaní.

The Elder Scrolls: Legends Niekedy môžete získané karty permanentne vylepšiť.
Niekedy môžete získané karty permanentne vylepšiť.

Legends sa snaží zaujať hráčov už pri prvom spustení. Začína sa tutoriálom, ktorý je súčasne úvodným aktom príbehového módu. Prvých osem kapitol vás krok za krokom zoznámi s princípmi hry a osloví aj peknými výjavmi, ktoré rozvíjajú dej medzi jednotlivými duelmi s kartami. Vašimi protivníkmi sú hlavní aktéri príbehu, ktorých musíte poraziť, aby ste sa dostali ďalej. Sympatické je priame prepojenie s dejovou líniou vo forme rôznych sprievodných efektov a volieb, ktoré vám prinesú do balíčka rôzne odmeny. Napríklad sa ocitnete v hostinci počas bitky, kde lietajú fľaše a tie nielen vidíte, ale vám aj súperovi pravidelne uberajú bod života.  Alebo rozhodnete o tom, ako sa zachováte v určitej situácii - napríklad či niekoho zachránite, alebo len okradnete, zničíte nebezpečný artefakt, alebo si ho zoberiete a podobne. Vašu voľbu ale zvyčajne ovplyvní to, ktorá z ponúkaných kariet  priradených k týmto možnostiam je pre vás zaujímavejšia.

Každopádne príbehový režim je vydarený a určite sa radi pustíte aj do ďalších aktov. Napokon  sú za to aj lákavé odmeny. Za víťazstvá a úspechy dostávate jednotlivé karty, dokonca s možnosťou ich permanentného vylepšenia. Podľa toho, akého ste si zvolil avatara - hrdinu pri štarte celej hry, priebežne získate aj bonusové karty, ktoré súvisia s jeho povolaním. Medzi odmenami sú aj rôzne menšie a kompletné balíčky, ale aj mince na nákup vo virtuálnom obchode a kryštály, ktoré môžete použiť na výrobu nových kariet podľa vlastného uváženia. To už hovoríme o editácii odomknutých kartových setov a  vytváraní vlastných. Váš hrací balíček, s ktorým nastupujete do duelu, môže mať päťdesiat až sedemdesiat kariet. V editore sú zoradené do niekoľkých skupín podľa atribútu, s ktorým sú prepojené (sila, agilita atď.) a váš balíček smie byť zložený z dvoch kategórií plus z neutrálnych kariet. Z ostatných skupín si už vyberať nemôžete, respektíve ich použijete pri výrobe iného balíčka.

Po zavŕšení ôsmeho aktu príbehu (8 víťazných duelov) si odomknete aj ďalšie režimy a otvorí sa vám bohaté menu s atraktívnymi možnosťami. Okrem príbehu môžete absolvovať tréningové zápasy a zmerať si sily s inými živými hráčmi v samostatných aj hodnotených dueloch s vlastnými balíčkami. V sólo aréne (vyžaduje tikety alebo zakúpenie vstupenky) si vytvoríte dočasný balíček z ponúkaných kariet a snažíte sa poraziť sériu AI protivníkov. Po troch prehrách získate odmenu na základe počtu dosiahnutých víťazstiev. Versus aréna nahradí umelú inteligenciu živými protihráčmi. Za herné mince, prípadne reálne peniaze, si kúpite nové karty, ale už aj prvú príbehovú expanziu. Sympatické je zvyšovanie levelov a získavanie nových titulov vášho avatara.

Cieľom v jednotlivých kartových dueloch je zničiť súperovho hrdinu. To znamená, že priamymi útokmi najmä pomocou bojových kariet a kúzel zrazíte jeho život až na nulu. Začínate s tromi náhodnými kartami, ktoré si môžete vymeniť a potom v každom kole pribudne jedna. Súčasne sa zvyšuje kapacita magicky, ktorá určuje, čo môžete vyložiť z ruky na hernú plochu. Silné tromfy vyžadujú najviac magicky, a tak ich, prirodzene, použijete až v neskôr.

Základom sú karty s rôznymi postavami a kreatúrami, ktoré majú zadané útočné číslo a počet životov. Keď atakujú jednotky protihráča, spôsobia uvedené poškodenie, ale súčasne utŕžia zranenie podľa hodnoty obrancu. Karty sa dajú rôznym spôsobom posilňovať, oslabovať a dopĺňať kúzlami a zvyčajne majú aj nejaké špeciálne vlastnosti. Veľmi užitočné sú ochranné - guard karty, ktoré kým nie sú zničené, bránia tomu, aby súper zaútočil na vášho hrdinu či iné karty. Charge postavy zas môžu útočiť ihneď, keď ich vyložíte na plochu a nemusia čakať na použitie do ďalšieho kola ako tie štandardné. A sú tu aj regeneračné, smrtiace a iné karty, čo rôznym spôsobom zvýhodnia vás alebo oslabia súpera.

Zaujímavou súčasťou duelov je rozdelenie hernej plochy na dva sektory. Keď vyložíte kartu v prvom z nich, nemôžete s ňou útočiť na nepriateľské jednotky v druhom, len na tie, čo sú pred vami a na hrdinu. V podstate hráte dve partie súčasne, ale vykladáte z jedného balíčka na dve strany a máte spoločný primárny cieľ.  Navyše každý sektor môže mať iné podmienky - v jednom z nich je zvyčajne každá vyložená karta zakrytá do ďalšieho kola a nedá sa na ňu zaútočiť. Hrdina, ktorý reprezentuje hráča, síce priamo neútočí, no je obklopený runami, ktoré ubúdajú spolu zo životom, ale pritom umožnia okamžite a bez magicky použiť špeciálne karty. Toto všetko hry to prináša viac taktických možností.

The Elder Scrolls: Legends
The Elder Scrolls: Legends V dueloch používate rôzne karty s kreatúrami a akciami. Hráč, ktorý nezačína prvý, dostane aj prsteň s malou zásobou magicky.
V dueloch používate rôzne karty s kreatúrami a akciami. Hráč, ktorý nezačína prvý, dostane aj prsteň s malou zásobou magicky.

The Elder Scrolls: Legends V aréne bojujete buď proti AI nepriateľom, alebo iným hráčom, až kým trikrát neprehráte.
V aréne bojujete buď proti AI nepriateľom, alebo iným hráčom, až kým trikrát neprehráte.

The Elder Scrolls: Legends Ponuka hry je vcelku pestrá, karty môžete hrať v niekoľkých režimoch.
Ponuka hry je vcelku pestrá, karty môžete hrať v niekoľkých režimoch.

Audiovizuálna stránka je veľmi vydarená, zvlášť keď vezmeme do úvahy, že sa jedná o kartovú hru. Hracia plocha má formu stola s dekoratívnymi objektmi po stranách a dobre sa tam vynímajú rôzne karty, ktorých môžete nazbierať naozaj neúrekom. Navyše vždy pri ich vykladaní počujete nejaké sprievodné hlášky a efekty, ktoré oživujú hru. Veľmi sviežo pôsobí spracovanie príbehu a jeho rozvíjanie v akýchsi škvrnách, v ktorých sa zobrazujú pekné animácie doplnené dabingom. Niektoré obrazovky a dizajnové prvky pripomínajú Hearthstone, avšak Legends vizuálne pôsobí viac dospelo a nie tak rozprávkovo ako hrdinovia Warcraftu.

The Elder Scrolls: Legends nie je originálna, ale rozhodne zábavná a nielen vzhľadom atraktívna spoločenská hra s kartami. CD Projekt Red a Blizzard musia počítať s rovnocenným konkurentom od Bethesdy a milovníci tohto žánru môžu mať dilemu, ktorej kartovej hre dať prednosť. Najlepšie je každú vyskúšať - všetky sú zadarmo s platenými doplnkami - a vybrať si tú, ktorá vám sadne o niečo viac ako ostatné. Každopádne aj legendy Elder Scrolls sú lákavé „čertove obrázky".

napísal uni 13.4.2017
8.0
8.1