TRIALS RISING

TRIALS RISING

8.0

Preteky motoriek pokračujú

Motorková Trials séria pokračuje a rozširuje štýl, ktorý prakticky RedLynx sám založil. Bolo to ešte s prvou  webovou Trials verziou. V nej ste sa museli s motorkou dostať cez náročné prekážkové dráhy. Následne preteky expandovali a vo väčšom titule  Trials HD zaviedli hráčov do hangárov s náročnými a skutočne na skill zameranými traťami. Nový vzhľad dostala hra s  Trials Evolution verziou, kde to už celé autori otvorili a vytiahli hráčov von do rôznych tratí. Pridali aj triky, aby sa v Trials Fusion pozreli do budúcnosti a teraz v Trials Rising vrátili späť do prítomnosti.

V Rising sa autori viac zamerali na preteky, výzvy a celosvetové poháre. Ponúknu totiž hráčom mapu celého sveta, na ktorej sa postupne budú otvárať nové trate, ktoré bude potrebné prejsť, turnaje, v ktorých musíte zvíťaziť a úlohy, ktoré budete spĺňať. Je toho veľa, bude to rozmanité a zábavné. Aj keď zručnosť znovu nebude potrebná na prejdenie tratí, bude však nutná, ak budete chcieť dosiahnuť čo najrýchlejší čas. Autori k tomu teraz upustili od FMX trikov, ktorých pretláčanie vo Fusion sa veľmi neosvedčilo a pôjde znovu len čisto o čo najlepšie zajazdenie tratí. Žiadne superman triky ani iné náročné pózy.

Trials Rising
Trials Rising Vitajte späť v sedle.
Vitajte späť v sedle.

Trials Rising Tentoraz hráčov čaká cesta okolo sveta.
Tentoraz hráčov čaká cesta okolo sveta.

Trials Rising Trate budú znovu rozmanité, prekvapivé a zábavné.
Trate budú znovu rozmanité, prekvapivé a zábavné.

Samotný štýl Trials série je jednoduchý. Motorka vám ide po priamej trati a vy sa ju snažíte len na prekážkach vyvažovať a pridávať plyn na správnych miestach, aby ste prešli nástrahami. Je to jednoduché, ale náročné zároveň. Musíte to dostať do ruky, špeciálne jemné vyvažovania postavy, ktoré môžu pomôcť prejsť náročné prekážky. Takých tam je však minimum. Autori sa nesnažia hráčov vynervovať ako pri pôvodnom Trials HD, ale zabaviť.

Na štandardných tratiach pretekáte sami, ale vždy máte aj jedného alebo viacerých ghost hráčov, s ktorými môžete súperiť a niekedy dostanete za úlohu aj predbehnúť ich. Dopĺňajú to turnajové štadiónové trate, v ktorých súperí vždy niekoľko hráčov vedľa seba na jednoduchších tratiach, na ktorých ide o víťazstvo. Nechýbajú ani zábavné eventy, kde sa budete snažiť explóziami doskočiť čo najďalej, alebo s motorkou streliť loptu do basketbalového koša.  Bude tu toho dostatok na zabavenie sa aj mimo štandardných pretekov.

Samotná kampaň sa tentoraz rozprestiera na celom svete, kde postupne prechádzate eventmi, levelujete sa a tým otvárate stále ďalšie eventy. Najskôr v Severnej Amerike, následne Európe, Ázii a postupne sa vám otvorí celý svet. Všade sú desiatky eventov sprevádzané veľkým štadiónovým turnajom a špeciálnymi úlohami. Je to pekne vyriešené, aj keď sa nedá povedať, že náročné. Ani tu nechceli autori klásť veľké prekážky do postupu, skôr dbali na to, že ak chcete perfektné skóre a čo najviac bodov alebo najlepší čas, musíte sa viac snažiť. Inak záleží hlavne na spĺňaní úloh v každom evente. Niekedy je to nutnosť neprešvihnúť počet pádov, inokedy musíte zvíťaziť nad jedným z ghost jazdcov alebo spraviť tri saltá. Spĺňanie týchto úloh vás posúva vpred. Pritom ako bonus je tu hodnotenie medailou, ktoré sa môžete snažiť zvyšovať na zlaté pre maximálny bonus.  Všetko toto sa vám započítava do hodnotenia a zvyšuje váš level.

Levely následne otvárajú ako ďalšie eventy, tak aj lepšie motorky (dopĺňa to aj bicykel alebo dvojsedadlová motorka) a nové zábavné výzvy. Plus pri každom novom leveli vždy získavate aj lootbox. V ňom nájdete oblečenie, doplnky na vybavenie, nálepky alebo diely na motorky. Všetko je len vizuálne a povedal by som, že otravné. Hlavne keď sa vám ich nazbiera 30 a chcete len zo zvedavosti vedieť, čo všetko ponúknu, tak vás čakajú dlhé minúty monotónneho otvárania. Nie je to potrebné, a vyznieva to nejaký ako pozostatok starej lootboxovej éry. Pritom veci si viete kúpiť aj v store za zarobené peniaze priamo v hre. Viete si tak vyhliadnuť doplnky, ktoré sa vám páčia a kúpiť. Niektoré sú však exkluzívne, s možnosťou kúpiť len cez mikrotransakcie. Neprekáža to, keďže všetko sú len kozmetické veci.

Dopĺňa to, samozrejme, multiplayer, ako aj klasický hot seat mód. Multiplayer funguje rovnako ako bežné preteky, a teda pretekáte s protivníkmi v ghost móde, len s tým, že tu idete synchrónne s nimi a čakáte, pokým všetci skončia. Turnaje sú na viacerých tratiach a každá sa boduje. Momentálne je zapracovaný len verejný multiplayer, ale čoskoro pribudne aj súkromný multiplayer s priateľmi. Ak si zatiaľ chcete zahrať s priateľmi, a to rovno pred jednou obrazovkou, je tu hot seat, kde sa môžete striedať pri ovládači.

Ak by ste chceli od hry viac, je tu aj editor tratí, v ktorom vytvoríte rozmanité trasy v preddefinovaných prostrediach.  Možno je zbytočne prekomplikovaný, ale v zásade si vyberiete prekážky, skoky, pasce a všetko čo hra ponúka. Nevytvoríte až také epické trate ako autori, ale viete pekne spraviť skill trate s prekvapeniami.

Keď sme pri epických tratiach, je až prekvapivé, čo autori vytiahli z 2D jazdy s 3D prostredím. Manipuláciou kamery dokážu v niektorých momentoch ponúknuť pôsobivé pohľady na masívne kaňony, zmenou scény vás zrazu premiestnia do sci-fi scén, alebo vám naservírujú jazdu krížom cez lietadlo aj s turbulenciami. Všade je totiž aplikovaná fyzika, všetko tu môže padať, navažovať sa a reagovať na vašu motorku, rýchlosť a silu.  Budú tu explózie, skoky, a hlavne zábavné finiše, kde vaša postavička často končí zmasakrovaná, rozkúskovaná alebo aj vystrelená do vesmíru.

Trials Rising
Trials Rising Nebudú chýbať štadiónové levely s viacerými jazdcami.
Nebudú chýbať štadiónové levely s viacerými jazdcami.

Trials Rising Každý level budete hrať proti ghost jazdám iných hráčov.
Každý level budete hrať proti ghost jazdám iných hráčov.

Trials Rising O pôsobivé momenty na tratiach nebude núdza.
O pôsobivé momenty na tratiach nebude núdza.

Trials Rising je parádna motorkárska hra, ktorá neposúva svoj štýl výrazne ďalej, ale doťahuje ho k dokonalosti, pridáva masívnu ponuku parádnych tratí, dobre spracovaný multiplayer, prepojenie s výsledkami ostatných hráčov a nechýba hot seat mód. Je to návykové a zábavné. Len je to zbytočne doplnené lootboxmi, ktoré jednoducho viete nahradiť kúpou vizuálnych prvkov priamo zo store za zarobené peniaze. Kreatívnym hráčom to celé dopĺňa level editor. Skutočne sa na obsah a zábavu nedá sťažovať, ale možno by nejaká výraznejšia novinka nezaškodila.

napísal saver 8.3.2019
Páči sa mi! (+3)
8.0