TRIALS FUSION

TRIALS FUSION

8.0

Späť do budúcnosti - tentoraz na motorkách

Red Lynx, autori jedinečnej Trials série, pred niekoľkými rokmi presunuli 2D motorkové preteky do modernej generácie a v najnovšej hre s podtitulom Fusion pokračujú v evolúcii. Tvorcovia pôvodne naštartovali svoju sériu pred dvanástimi rokmi v malej Jave hre, ktorá zaujala a aj u nás dosiahla milióny zahraní. Bolo otázne, či to dokážu nejako posunúť vpred, ale svojou plnou verziou Trials na PC veľmi prekvapili. Dokázali spojiť 2D štýl jazdy na motorke s 3D priestorom a jedinečnými a náročnými traťami. Toto ďalej rozvíjali v Trials 2, na Xboxe rozbehli Trials HD a Trials Evolution a najnovšie je tu Trials Fusion.

Náplň Trials série bola od začiatku jednoduchá. Stačí vyvažovať motoroku, pridávať plyn a brzdiť a to tak, aby ste prešli náročnými prekážkovými dráhami. K dispozícii sú tony tratí a rozmanité motorky, od slabých, cez vyvážené, až po silné. Sortiment teraz doplní aj štvorkolka, bonusový bicykel a hlavne FMX motorka, ktorá bude určená na novú časť hry a to triky. Na sérii špeciálnych tratí sa tak budete môcť predvádzať a získavať body za štýl a čistotu trikov. Žiaľ, sú to jediné väčšie doplnky do novej hry.

Trials Fusion
Trials Fusion Ponuka motoriek sa tentoraz rozšíri o štvorkolku a bicykel.
Ponuka motoriek sa tentoraz rozšíri o štvorkolku a bicykel.

Trials Fusion Obľúbené Trials je späť. Pôsobivé prostredia ulahodia oku.
Obľúbené Trials je späť. Pôsobivé prostredia ulahodia oku.

Trials Fusion Novinkou budú bodované FMX triky, ich ovládanie je však nemotorné.
Novinkou budú bodované FMX triky, ich ovládanie je však nemotorné.

Základ titulu ostáva nezmenený, nečakajte nové prvky, alebo nové rozšírenia tratí. Všetko ostáva po starom, čo je trochu škoda, ale nový typ prostredí čiastočne vynahradí chýbajúci posun v hrateľnosti. Prostredie bude tentoraz futuristické, kde sa doslova budete preháňať síce pôsobivým, ale zjavne kolabujúcim futuristickým svetom. Stále niečo padá, havaruje, ničí sa a k tomu vám dve AI neustále pripomínajú, že ste subjekt. Možno až príliš to celé navodzuje atmosféru Portalu, kde vzniká dojem, že stále jazdíte s klonmi, ktoré neustále umierajú. Aj keď je to celé len naznačené a nevysvetlené.

Autori si pre hráčov pripravili rozmanité trate zasunuté do série prostredí, od miest, cez vidiek, púšte, až po technologické komplexy a nakoniec virtuálnu realitu. Všetko je pekné, ale nie až také štýlovo rozmanité, ako v Evolution. Znovu budú levely rozdelené od najľahších, cez stredné, až po hardcore, kde zo začiatku nemáte problém prechádzať celé trate na jeden raz bez spadnutia. Ku koncu však, ak trate vôbec prejdete, rátajte so stovkami padnutí a neustálych reštartov checkpointov, aby ste trať aspoň dotiahli do konca. Každé prejdenie je znovu ohodnotené medailami, od bronzovej po zlatú, respektíve po prejdení hry až po platinovú, ktorá pribudne s novými výzvami. Každá medaila pridá určitý počet bodov, ktoré zbierate a potrebujete na odomkýnanie ďalších častí hry. Zo začiatku to nie je problém, ale pre odomknutie vyšších úrovní sa musíte vracať späť a dosahovať na predchádzajúcich tratiach stále lepšie medaily. Môžete sa tešiť na desiatky až stovky pokusov o zlepšovanie svojich časov, aby ste si otvorili všetky časti kampane a tým aj ďalšie motorky.

Možno je škoda, že v kampani majú nové FMX triky len málo miesta a slúžia iba ako doplnok popri už štandardným minihrám. Z minihier si znovu užijete netradičné úlohy, napríklad teraz to bude skok na mostíku, jazda s pokazeným predným kolesom, jazda bez možnosti nakláňania, dáte si trojboj a ďalšie. Samotné FMX triky majú svoje špecifické trate bez prekážok, ale zato s veľkými skokmi, na ktorých sa ukážete. Za letu musíte ovládať svoju postavu samostatne druhou páčkou na gamepade, alebo WSAD na klávesnici, kde smerom vždy určujete, aký úkon má vaša postava spraviť. Je to mierne kostrbaté, neprehľadné a ak sa na to nebudete špecializovať, za celú hru sa ani nenaučíte všetky polohy. Na druhej strane, body dostávate za hociktorú polohu a ak ju skombinujete aj so saltami a dobrým dopadom, získate dostatočné počty bodov na prejdenie úloh.

Klasickým a stále zbytočným doplnkom k Trials je zarábanie peňazí, ktoré však stále môžete obetovať len na oblečenie. Zásadná vec, ktorá chýba, sú napríklad upgrady motorky, alebo zlepšovanie skillov samotného motorkára. Chýba tu niečo hlbšie, niečo čo by posunulo hru ďalej. Novinkou sú len challenges, ktoré vám v každej trati určia tri špecifické úlohy, ako napríklad nedotknúť sa vody, alebo dotknúť sa určitých miest, prípadne zomrieť na danom mieste. Rozmanité úmrtia postavy sú jednou z vecí, ktoré sú pre sériu charakteristické - od upečenia, cez rozsekanie, explodovanie, zelektrizovanie, až po únosy lietajúcim tanierom.

Mimo kampane hra ponúka už štandardný editor tratí aj so sharovaním, ktorý vám umožní sťahovať si stovky zdieľaných tratí, alebo si vytvoriť vlastnú podľa svojich požiadaviek. Tentoraz môžeme povedať, že sa tvorcovia s editorom ešte viac pohrali, je jednoduchší a použiteľný aj pre bežných hráčov. Nechýba ani multiplayer s piatimi základnými traťami, teda so skromnou ponukou a štýlom, ktorý sa prakticky od Evolution nezmenil. Na PC však môžete znovu jazdiť lokálne štyria. Online časť tu však absentuje. Mimo toho však každá trať má ghost pretekárov, ktorí ukazujú, ako vás priatelia predbiehajú, alebo ako za vami zaostávajú.

Všetko bude záležať od ovládania. Musíte sa naučiť presne časovať výskoky, plánovať plyn, natočenie, alebo aj triky a to či už klávesnicou alebo gamepadom. Obe ovládania sú viac menej rovnocenné. Aj keď napríklad FMX sa mi osobne lepšie ovládajú na klávesnici, na prekonávanie rekordov v minihrách som potreboval gamepad.  Samotné ovládanie FMX je však nemotorné.

Trials Fusion
Trials Fusion Čakajú vás aj virtuálne miestnosti.
Čakajú vás aj virtuálne miestnosti.

Trials Fusion Vaše jazdy bude dopĺňať šomranie dvoch AI systémov.
Vaše jazdy bude dopĺňať šomranie dvoch AI systémov.

Trials Fusion Ponuka tratí je rozsiahla, ale chudobnejšie ako v minulej časti.
Ponuka tratí je rozsiahla, ale chudobnejšie ako v minulej časti.

Z malých doplnkov ponúka hra bonusové prepojenie s mobilnou verziou Trials Frontier, vďaka čomu pridá ďalšie oblečenia. Stále je však záhadne zamknutá jedna časť hry s nápisom Pyrosequencing, ktorá nebola spustená pri vydaní. Možno ju autori vypustia s DLC prostrediami, ktoré sú už naplánované.

Vizuálne je Trials veľmi pôsobivý, nakoniec ako vždy, ale stále nie dokonalý. Naďalej vidieť streamovanie kvalitnejších textúr počas hry, alebo občasné dlhé nahrávanie garáže je priam nepochopiteľne zdĺhavé. Na druhej strane, materiály, spracovanie motoriek a rozsiahle prostredia dodávajú hre jedinečnú atmosféru a samotná fyzika motoriek dopĺňa typickú a jedinečnú hrateľnosť.  Novinku - FMX triky, autori zapracovali trochu nemotorne a ragdollový pohyb postavy na motorke je často zvláštny a neraz sa postava do preddefinovanej polohy dostáva ťažko.

Keď to zhrnieme, Trials Fusion je pôsobivé, náročné a rozmanité pokračovanie, aj keď slabšie ako Evolution. Má menej obsahu a len jednu výraznú novinku a to FMX triky. Chýba tomu jednoducho niečo najviac, čo by hru posunulo vpred, napríklad vylepšovania výkonu motorky, alebo skillu postavy. Takto je to prakticky skôr balík tratí, ale napriek tomu stále kvalitný a zábavný. Ďalšie pokračovanie si však už bude žiadať väčší posun vpred, aby sa séria vyhla recyklácii.

Trials Fusion
Trials Fusion Neštandardne štylizovaných prostredí bude pomenej.
Neštandardne štylizovaných prostredí bude pomenej.