PRIHLÁS

SONG OF HORROR: EPISODE 1-3

SONG OF HORROR: EPISODE 1-3

8.5

Pieseň, ktorá vás opantá a vydesí

Recenzia

Ak máte radi zimomriavky vyvolané strašidelnými dobrodružstvami, ste na správnej adrese. Song of Horror vám stiahne hrdlo a spôsobí nervozitu pri každých dverách, za ktorými môže číhať smrteľné nebezpečenstvo. Ale aj tak sa oplatí siahnuť na kľučku a vstúpiť - na všetky (zatiaľ) tri miesta v troch epizódach temnej hry.

Hovoríme teda o adventúre tvorenej niekoľkými kapitolami, z ktorých sa napokon poskladá kompletný príbeh. V októbri vyšla základná hra s úvodnou epizódou a ďalšie epizódy postupne prichádzajú v pomerne krátkych intervaloch vo forme DLC. Druhá sa objavila prakticky okamžite, v rovnakom čase, tretia v decembri. Štvrtá má pribudnúť koncom januára, piata, finálna epizóda, je očakávaná v marci. Epizódy si môžete prikupovať jednotlivo, ale k tej nasledujúcej sa vždy dostanete až po skompletizovaní predošlej. Už teraz vám však môžeme povedať, že sa oplatí rovno Season Pass, pretože do rúk dostanete kvalitný, strašidelne dobrý horor.

Song of Horror: Episode 1-3
Song of Horror: Episode 1-3 V hre málokedy niekoho stretnete a nie vždy to znamená niečo zlé.
V hre málokedy niekoho stretnete a nie vždy to znamená niečo zlé.


Song of Horror: Episode 1-3 V každej epizóde sú zvyčajne na výber štyri rôzne hrateľné postavy.
V každej epizóde sú zvyčajne na výber štyri rôzne hrateľné postavy.


Song of Horror: Episode 1-3 Priebežne bojujete o život so silami zla a musíte používať správne klávesy.
Priebežne bojujete o život so silami zla a musíte používať správne klávesy.





Hra má veľmi blízko ku klasickým častiam série Resident Evil, čo je nesporné plus. A má čosi aj z dusnej atmosféry Silent Hillu, prípadne si spomeniete na Alone in The Dark alebo iné kultové záležitosti. RE však hrá prím. Vidíte to na hrateľnosti, ktorá má podobný štýl a je založená na hľadaní a kombinovaní predmetov, neraz využitých pri hlavolamoch, čo vám umožnia vstúpiť do uzamknutých miestností a napredovať. Vidíte to aj na grafickom štýle a kamere, ktoré spoločne s pochmúrnou hudbou vytvárajú správnu tiesnivú atmosféru.
 
Autori veľmi precízne a rafinovane vymodelovali niekoľko lokalít, v ktorých si musíte zaslúžiť vstup do každej ďalšej chodby a miestnosti . Veľký dôraz je kladený na detaily, či už sa pohybujete v tajomnej rezidencii, starožitníctve, na dvore alebo v archíve. Je tu množstvo objektov, ktoré tvoria ucelené priestory zahalené v stiesňujúcom pološere. Len tváre postáv mohli byť vymodelované krajšie, ale keďže sa s inými ľuďmi stretnete skôr ojedinele, ani to veľmi neprekáža.

Kamera v tradičnom štýle Resident Evil sa priebežne automaticky prepína a poskytuje zaujímavé pohľady na okolie. I keď je to spojené aj so starými neduhmi. Čiže chvíľami spôsobí dezorientáciu, keď sa miestnosti rôznym spôsobom otáčajú a mení sa uhol pohľadu, smer aj ovládanie prispôsobované kamere. Takže napríklad vidíte postavu odzadu alebo zboku, ako vkročí na prvý schod a kým sa dostane na poschodie, už sa jej pozeráte do tváre. Ide oproti vám a na pohyb vpred už musíte použiť iný kláves alebo tlačidlo gamepadu. Vzápätí nasleduje ďalšia vizuálna zmena. Má to však štýl a až na niekoľko kritických momentov, kedy aj malé zaváhanie môže znamenať smrť, hre takáto kamera neškodí a pristane. A pri dezorientácii vás zachráni veľmi užitočná mapa, kde sa okrem iného pekne vyznačujú aj uzamknuté priestory.

Na kameru si teda zvyknete. Nestáva sa, že by ste nevideli na nepriateľov, ktorých chcete zamerať a zneškodniť, pretože v tejto hre, na rozdiel od Resident Evil, nepoužívate zbrane a fyzické útoky. Ani veľmi nemáte komu ublížiť. Neznamená to však, že proti vám nestoja nebezpeční protivníci, lenže sú nehmotní. Čelíte nadprirodzeným silám, duchom, démonom a temnote, ktorá vás doslova môže pohltiť. Prejavujú sa vo vybraných situáciách a miestach a aj náhodne, náhle a nečakane. Frekvencia ich výskytu závisí aj od zvolenej obťažnosti, ktorá má označenie podľa významných autorov strašidelných a „duchárskych" príbehov - M.R.James, Edgar Allan Poe, H.P. Lovecraft. Inšpirácia vývojárov je zjavná a očividná.

Je niekoľko spôsobov ako v hre odolať smrtiacim výpadom. Záleží od situácie. Niekedy sa vám zrýchli tep a  nablízku sa začnú objavovať tmavé, rozrastajúce sa výrastky na stenách. A pootvoria sa dvere, z ktorých sa valí čosi temné. Vtedy musíte zatlačiť a frekventovane stláčať vybrané klávesy alebo tlačidlá, kým sa dvere napokon nezabuchnú. Inokedy sa treba skryť pod stôl alebo do skrine, tieto objekty sú však len v niektorých miestnostiach a musíte ich včas nájsť a použiť. Ešte však nie ste zachránení. Potom totiž ešte musíte spomaliť váš tep a použiť klávesnicu/gamepad presne podľa úderov srdca. Ak sa rozbúcha príliš prudko, je po vás. Inokedy sa zjaví nevidomé monštrum, ktoré však má dobrý sluch. Preto musíte byť potichu, čo je sprevádzané ďalšou minihrou, kde optimálne myšou zväčšujete alebo zmenšujete výplň na obrazovke tak, aby ste ju napasovali do zobrazeného kruhu. Zakašlanie, keď nestíhate, vás priblíži k smrti. Neskôr čelíte aj náporu zla, ktoré vás vťahuje do podlahy a máte pocit, akoby ste sa topili, treba sa rýchlo plaziť a striasť zo seba hnáty, ktoré vás skúšajú zadržať.

Zaujímavo je riešená situácia po úmrtí postavy. Nepokračujete tradične s tou istou po nahraní uloženej pozície, ako je zvykom. Musíte si vybrať inú a pokračovať tam, kde tá predošlá skončila. Každá epizóda ponúka štyri postavy, ktoré sa líšia vzhľadom, atribútmi a doplnkovým predmetom v inventári.  Vždy majú aj niečo na svietenie v tme a je super, že sa lampáš či baterka nevybíja, takže lúč, čo vám zviditeľní okolie, môžete využívať neustále. Vyberiete si ľubovoľnú postavu, s ktorou hráte až do jej úmrtia, prípadne do zavŕšenia epizódy, ak prežije. Po smrti si vyberiete ďalšieho zo zvyšných protagonistov, ktorý vstupuje do hry na začiatku lokality, ale už nemusí splniť to, čo sa vám dovtedy podarilo. Treba však nájsť pozostatky nebohého, aby ste prevzali všetky veci, ktoré dovtedy nazbieral. Zaujímavé je, že občas ho reálne stretnete v akomsi  tranze a odovzdá vám svoj osobný predmet.

Song of Horror: Episode 1-3
Song of Horror: Episode 1-3 Pozor na to, ktoré dvere otvoríte, za niektorými číha okamžitá smrť. Zostanú len veci z inventára, ktoré použijete s ďalšou postavou.
Pozor na to, ktoré dvere otvoríte, za niektorými číha okamžitá smrť. Zostanú len veci z inventára, ktoré použijete s ďalšou postavou.


Song of Horror: Episode 1-3 Nie veľmi optimistické výhľady.
Nie veľmi optimistické výhľady.


Song of Horror: Episode 1-3 Tento hlavolam vás zrejme chvíľu zdrží a potrápi.
Tento hlavolam vás zrejme chvíľu zdrží a potrápi.





Hra sa ukladá výlučne automaticky a nemáte možnosť vrátiť sa pri postupe späť ani oživiť mŕtveho. Musíte len pokračovať s tým, čo ste dosiahli, kým neprejdete epizódu alebo sa vám neminú postavy. Tento systém je veľmi nápaditý, ale má svoje pre aj proti. Na jednej strane si musíte dávať väčší pozor, aby ste nerobili chyby a neprišli tak o svojho favorita. A napokon aby ste vôbec dokončili epizódu. Tento limit vás núti byť obozretnejším a viac v strehu, lebo zlyhanie vám môže byť osudné. Máte viac vybičované nervy a vo finále z vás spadne balvan, že ste to zvládli.

Na druhej strane sú štyri postavy - štyri životy na epizódu trochu málo. Najmä keď uvážite, že každá zahynie už pri prvej neúspešnej konfrontácii so silami zla. Žiadne zranenia, ktoré by ste prípadne doliečili, ale okamžitá smrť. A verte, že občas skrátka zlyháte v minihrách s temnotou alebo narazíte na nepríjemnú pascu - zdanlivo celkom obyčajné dvere, ale keď stlačíte kľučku, je okamžite po vás. Teoreticky sa tejto nástrahe vyhnete  načúvaním za dverami a mali by ste vypozorovať, že tadiaľ cesta nevedie. Nie vždy je to ale spoľahlivé, alebo skrátka na načúvanie za každými dverami pozabudnete. Epizódu tak nemusíte prejsť na prvý pokus a stopercentne úspešní budete možno až pri druhom prechádzaní od začiatku. Čiže keď už budete poznať časť nebezpečenstiev aj polohu a využitie predmetov. Permanentná smrť postáv teda robí hru dosť hardcore aj na najnižšej obťažnosti a môže frustrovať a menej trpezlivých hráčov úplne odradiť.

Pri prechádzaní priestormi je inak vhodné venovať pozornosť aj drobnostiam, pretože nikdy neviete, čo vám môže neskôr pomôcť. Nájdete rozmanité predmety, ktoré si môžete bližšie prezrieť a pootáčať. Niekedy ich priamo použijete, inokedy ich treba vhodne skombinovať s inými vecami. Na lístkoch a odkazoch často nájdete okrem informácii o udalostiach aj rady, ktoré  sú nápovedou pri hlavolamoch. Vtedy si ich dokážete pohodlne vyvolať priamo počas procesu, aby ste korigovali každý krok. Puzzle sú veľmi nápadité a niektoré naozaj náročné. Možno sa občas uchýlite k radám a návodom na riešenie na internete. Čaká vás hlavolam s bábikami v hračkárskom domčeku, čínsky valček s posuvnými kruhmi, ktoré musíte správne napasovať, montáž poistiek s rôznymi hodnotami, trápenie so správnym namiešaním prísad v laboratóriu. K tomu občas nejaký uzamknutý trezor, ku ktorému máte získať číselnú kombináciu.

Song of Horror: Episode 1-3
Song of Horror: Episode 1-3 Archív v tretej epizóde nie je až taký strašidelný, ale ani tam nie ste v bezpečí.
Archív v tretej epizóde nie je až taký strašidelný, ale ani tam nie ste v bezpečí.


Song of Horror: Episode 1-3 Niekde v tejto knižnici je dôležitý predmet, ale aj paranormálne sily. Kadiaľ ísť?
Niekde v tejto knižnici je dôležitý predmet, ale aj paranormálne sily. Kadiaľ ísť?


Song of Horror: Episode 1-3 Niekedy nepomôže ani modlitba a stena plná krížov.
Niekedy nepomôže ani modlitba a stena plná krížov.




Hra v každej epizóde pekne napreduje a ste vždy o trochu bližšie k rozuzleniu záhady tajomnej piesne, ktorá vychádza z hracej skrinky. Prvé dve epizódy sú náročnejšie a strašidelnejšie. Tretia si síce zachováva štýl pri hľadaní a používaní predmetov, ale v priestoroch masívnej knižnice sa zrejme predsa len nebudete cítiť tak stiesnene ako v predošlých lokalitách. Navyše je o niečo kratšia a jednoduchšia, i keď obsahuje aj momenty, kedy sa zapotíte alebo vás niečo zaskočí. Každopádne je zatiaľ najslabšia, hoci pomaly prichádzate na koreň veci. A tu sa zastavíme, pretože príbeh ešte nie je dopovedaný. Štvrtá epizóda síce príde čo nevidieť, 30. januára, ale na finálnu piatu si treba počkať ešte ďalšie dva mesiace. A potom vám prinesieme aj výsledný verdikt a zhodnotíme už kompletnú hru.

Song of Horror má za sebou veľmi dobrý, mrazivý úvod v prvých dvoch epizódach, trochu slabšiu, ale stále nie zlú tretiu a dve nočné mory ešte pred sebou. Dúfame, že úroveň kvality nebude klesať, ale stúpať a dočkáme sa poriadneho vyvrcholenia príbehu s patričnou hrateľnosťou, ktorou si nás získali tvorcovia na začiatku. Možno trošku poľavili, ale ak znovu pritvrdia, budeme tu mať parádny horor, ktorý sa zaradí medzi najlepšie z posledných rokov. Či to bude naozaj tak, zistíme už čoskoro. Každopádne našliapnuté má veľmi dobre a ak ste priaznivci tohto žánru a obzvlášť ak máte radi štýl Resident Evil či Silent Hill, je pre vás Song of Horror jasná voľba.


napísal uni 17.1.2020
Páči sa mi! (+2)
8.5
Vo svete
7.5
Ohodnotiť
SONG OF HORROR: EPISODE 1-3
+ výborná atmosféra a postup v štýle Resident Evil
+ nápadité hlavolamy
+ po smrti „prebratie štafety" ďalšou postavou
+ pôsobivé prvé dve epizódy
- limit postáv/životov môže byť frustrujúci
- občas absurdné úmrtie a nie vždy zábavné pokusy o prežitie
- kamera dokáže zmiasť a dezorientovať
- trochu slabšia tretia epizóda
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 2,6 GHz, 8 GB RAM, GeForce 660 GTX, OS Win 7 64-bit


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Protocol Games
Štýl: Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 31. október 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #125


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Chladic k procesoru (3)
Zdarec. Mam v plane vymenit procak intel g4600 z...
| Môžem odstrániť chladič na tej... (2)
Kúpil som túto grafiku a chcem ju používať na HTCP...
| Ps4pro (2)
ahojte.....mám ps4pro /je po záruke/ a hučí ako v...
| Zdroj (11)
Zdravicko, prosim o radu zvazujem kupu novej GPU k...
| Ako hráte ac oddysey alebo pod... (11)
Zdravím mám otázku na komunitu hráčov, ktorí hráva...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk