KIRBY FIGHTERS 2

KIRBY FIGHTERS 2

7.0

Kirby opäť rozdáva rany

Kde sa vzali, tu sa vzali, Kirby Fighters 2 boli oznámení v jednu septembrovú stredu a rovno vyšli v eShope. Ide o pokračovanie malej hry, ktorá bola súčasťou 3DS titulu Kirby: Triple Deluxe. Nintendo zrejme vycítilo absenciu hier v tohtoročnom jesennom lineupe, a tak povolalo ružového maskota do menšieho titulu za 20 €, ktorý by dokázal rozšíriť načrtnutý koncept bojovky.

Prvý diel bol vítaným spestrením behačky, a keď chce Nintendo predať hru samostatne, musí sa viac zamerať na jej možnosti. Koncept ostáva nezmenený: lákadlo hry spočíva v boji štyroch hráčov proti sebe – dva páry sa mastia navzájom, pričom posledný v aréne berie víťazstvo za malý tím. Battle mód ráta, že si zoberiete do hry kamoša (ovládaného AI, ale lepšie s reálnym hráčom) a postavíte sa proti dvom oponentom. Story módvám ukáže výbornú štruktúru a letmý príbeh. Online mód vás berie do vzájomných súbojov.

Na výber máte Kirbyho a jeho mnohé variácie. Spočiatku ich veľa nemáte, tak sa treba pustiť do iných módov, aby ste ich získali a mohli skúšať rozličnú taktiku. V hre nájdete viac ako 20 bojovníkov, nielen Kirbyho, ale aj jeho pomocníkov, čo je slušná paleta postáv na výber. Každý sa ovláda inak – buď je odlíšený formou zbrane (meč, kladivo, kopija, roh ako z nosorožca) či celým výzorom. Namiesto Kirbyho sa hlási Gooey či iný „týpek". Ale tri štvrtiny sú variácie na Kirbyho, takže autori sa príliš s postavami zatiaľ nepaprali.

Podobne ako v bojovke, aj tu sa môžete učiť ovládanie, bojové ťahy a veľa riešia powerupy. S každou zbraňou sa skutočne inak bojuje – osvedčený meč je fajn, rýchly a účinný. No také kladivo dokáže razantnejšie uberať zo zdravia súpera, len vám bude dlhšie trvať trafiť ho. Kopija je výborná na diaľku a ak skúsite zákernejšie varianty, taký Yo-Yo Kirby používa yo-yo triky podobné mágii. V zásade pri výbere bojovníkov si spočiatku vyberáte osvedčené klasiky, ale čím dlhšie hráte, tým väčšiu chuť máte skúšať niečo iné ako tradičné zbrane.

Battle Mode nájdete v menu ako prvý, ale oplatí sa ho vyskúšať až po príbehovom: najprv si budete môcť vybrať iba pár borcov či arén. A boj ovplyvňujú v aréne rôzne atribúty. Jednak vyber vašich i protivníkových „búchačov" - u vás môže ísť o premyslený systém, a u nepriateľa je to skôr ruleta. Variabilitu posilnia aj samotné arény. Battle mód ponúka na výber až tie, ktoré získate po Story móde. A v tom príbehovom ťažení ide opäť o náhodnú voľbu. Arény sú plne rozličných vychytávok i pascí. Ak ide iba o plošinky, je to ešte fajn. Nejeden level však obsahuje riadne zákerné prekvapenia ako idúcu lokomotívu (presviští nielen cez stred obrazovky, ale dokonca aj zľava doprava), lávové rieky alebo vyskakujúce dlane, od ktorých môžete dostať nejednu ranu medzi oči a stratiť kopu zdravia.

V arénach sa navyše objavujú rôzne bonusy a powerupy. Chodia v rôznych obmenách: občas sú to tikajúce rozbušky, bombomety, silné strely či ďalšie šikovne zbrane. Z neakčných sa hlásia rôzne formy zdravia, jedla a občas sa objaví aj špecialita (napríklad neporaziteľnosť). Niektoré arény majú vopred stanovenú špecifikáciu: napríklad že sa v nich objaví iba jeden typ bonusov ako bomby, čo však znamená žiadne dopĺňanie zdravia. Alebo chodia bonusy v ľadových kockách a tie si musíte najprv rozbiť, až potom sa najete či získate vylepšenie. A to vás bude stať isté sekundy, ktoré by ste mohli venovať mláteniu súperov.

Hlavnou porciou hry pre sólo či dvojicu je Story mód zložený z piatich kapitol. Funguje tak, že vždy prídete do veže a čaká vás istý počet poschodí. Najprv 5, potom 10, 15, vo štvrtej kapitole už 30 a v poslednej rovných 50. Už po štvrtej kapitole sa vám sprístupní viac ako polovica postáv, ak chcete mať veľkú paletu do bojového módu, treba si ich tu vybojovať.

Prvá kapitola je super postavená, relatívne jednoduchá a naučí vás systém. Prídete na prvé poschodie, začne sa bojovať a ak vyhráte, čaká vás obrazovka, na ktorej si vyberáte bonus do ďalšieho kola. Ten sa vám uplatní a snažíte sa zdolať druhé poschodie. Tretie. A štvrté. Až sa dostanete na vrchol veže, kde vás čaká boss s dlhým ukazovateľom zdravia, kedy treba byť trpezlivý a bojovať inak. Zatiaľ čo prvé poschodia sú rýchle, často vám nezaberú viac ako 30 až 60 sekúnd, súboj s bossom býva náročnejší a zrazu si pri ňom uvedomíte, že v ľavom vrchnom rohu svieti aj časový limit. Bossovia skúšajú rôzne taktiky, treba sledovať ich úder, kedy sú nároční na porazenie a treba skôr poletovať okolo a kedy sa unavia a môžete do nich šiť údery hlava-nehlava.

Postup kapitolou je sčasti lotéria. Niekedy proti vám stojí jeden silný, inokedy dvaja strední a v Story móde platí, že čím ste vyššie, tým prituhne - najmä ich level sa zvyšuje a boss sa objaví častejšie. Kľúčový je vývoj postáv medzi poschodiami, keď si vyberáte artefakty a ich pomoc v postupe. Môžete si doplniť zdravie, je tu aj šanca permanentne si zvýšiť strop zdravia či silu útoku. Keďže budete umierať v posledných fázach často, oplatí sa budovať postavu systematicky, aby ste na vyšších poschodiach boli silnejší a mali viac zdravia.

Postup v Story móde ukáže nevyrovnanú obťažnosť. Prvé tri kapitoly (5, 10 a 15 poschodí) sa dajú prechádzať relatívne ľahko. Akurát finiš tretej je už riadna výzva a bossov som musel skúšať 10-12 ráz, lebo majú zákerne ťahy typu tornádo, ktoré vám berie desiatky HP alebo odpaľujú obrovské balvany ako golfové loptičky.

Od štvrtej epizódy som už využil inú devízu. Hrať môžete nielen sólo, ale aj v kooperácii dvoch hráčov. A vtedy sa nám podarilo zmastiť 29 z 30 poschodí určite rýchlejšie a efektívnejšie. Dvaja reálni hráči sa lepšie dopĺňajú a zvládajú nástrahy. Ale 30.poschodie nás opäť dostalo na kolena, lebo bossovia nemajú iba 1 ukazovateľ zdravia: len čo sa vám konečne podarí dostať ho na nulu, duo bossov sa otrasie a nabehne im druhý! A to je už frustrujúcejšia pasáž. Finále Story móde má rovno 50 poschodí a je zrejme, že na prvú šupu ich nedáte.

Ak máte pocit, že Kirby Fighters 2 si zobrali pár tipov zo Smash Bros série, nie ste mimo. Autori si očividne povedali, že tento koncept sa dá predať znova, ibaže v inom balení. Ale na druhej strane nepýtajú plnú sumu a obsahu neponúkajú málo. Napriek tomu módov nie je veľa - ak si odmyslíme Story, Battle a Online, je tu ešte Single-Handed mód, mlátenie v časovom limite.

Výsledné hodnotenie mieša pocity z viacerých častí hry. Ak si ju chcete užiť najmä v kooperačnom móde, môžete posudzovať dosť vysoko. Ale hra jedného hráča sa môže po čase zunovať a chcelo by to väčšie osvieženie, trvanlivejšie módy a sčasti aj prehľadnejšie dianie, lebo ak hráte sólo, miestami je na displeji poriadny vizuálny mišmaš. Ale pocit z postupu je dosť dobrý a hra vás na jesenné večery zabaví.

napísal Korec 14.10.2020
7.0
6.4