ELITE: DANGEROUS - ODYSSEY

ELITE: DANGEROUS - ODYSSEY

3.5

Radšej z lode ani nevystupujte... aspoň zatiaľ

Recenzia

Už je to nejakú dobu, čo prišlo úspešné rozšírenie Horizons a máme tu ďalšie  - Odyssey. Komunita chcela opäť posunúť Elite na novú úroveň a žiadala ďalší, mimochodom, dlho očakávaný prídavok. To čo prišlo je ale šok v negatívnom zmysle slova. Ani náhodou sa nenaplnili slová Brabena a jeho sľuby, ani náhodou to nie je posun na novú úroveň. Je to katastrofa galaktických rozmerov.
 
Ako prvé, ešte predtým ako vystúpite z lode, si všimnete, že nejako klesla optimalizácia. Aj keď už stihol vyjsť prvý 4,6 GB a druhý 3,2GB patch, optimalizácia je stále veľmi zlá a keď ste boli zvyknutí na vysoký framerate, budete si musieť odvyknúť. Ďalšie čo si všimnete ešte predtým, ako vaša noha prvýkrát zanechá stopu na nejakej planéte, je zobrazenie planét samotných. Možno si to nevšimnete pri tej prvej, ale pri druhej, tretej, štvrtej a ďalších planétach si to už všimnete určite. Všetky sú rovnaké. Rovnako sfarbené, už žiadne farby podľa toho, z čoho sa planéty skladajú. Ich povrch je generovaný podľa nového kľúča a robí z nich rovnaké, navzájom sa veľmi podobajúce povrchy. Sú veľmi ploché, zabudnite na akúkoľvek rôznorodosť. Dokonca keď sa k nim približujete, strácajú sa detaily namiesto toho, aby sa zvýrazňovali.

Elite: Dangerous - Odyssey
Elite: Dangerous - Odyssey “Úžasný dizajn”
“Úžasný dizajn”


Elite: Dangerous - Odyssey Misie môžete pýtať aj priamo od ľudí na stanici aj keď je to nepraktické.
Misie môžete pýtať aj priamo od ľudí na stanici aj keď je to nepraktické.


Elite: Dangerous - Odyssey Jeden z oblekov pripravený na ultragrind.
Jeden z oblekov pripravený na ultragrind.





Keď sa už ale predsa len von dostanete, poviete si - fajn. Pohyb je v poriadku, skákanie je v poriadku, krčenie sa je v poriadku. Super pocit, že ste konečne vypadli z kokpitu a môžete sa voľne pohybovať, kam len chcete. Problém je, že to je tak všetko. Presne tu mali vývojári skončiť, pretože všetko ostatné je zlé. Streľba je fádna, nemá hĺbku a nemáte zo nej ten správny pocit. Zbrane sú akoby ich navrhol niekto, kto navrhuje obaly pre pracie prášky. Nemajú logiku ani z hľadiska funkčnosti, nehovoriac o tom, že dizajn je otrasný. To by sa ale ešte dalo prehryznúť, keby ich používanie bolo efektné, ale nie je. K tomu všetkému sú ešte aj veľmi neúčinné, a tak sú boje utrpenie. Ak ich chcete zlepšiť, dá sa, nie je problém, teda ak nemáte svoj vlastný skutočný život.

Už niektoré predošlé veci bolo treba v Elite grindovať desiatky hodín, tu ale slovo grind získalo novú dimenziu. Na odomknutie vylepšení v Odyssey treba stovky hodín na každú jednu vec a tá má niekoľko úrovní, čo z toho robí extrémny grind. Ako príklad, ak chcete v roku 3307 zvýšiť kapacitu batohu, potrebujete stovky hodín nudného grindu. Samozrejme, nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť ešte horšie, a tak vám autori pripravili ďalšie grindmycar prekvapenie. Pri lodiach máte na inžiniering pre materiál separátny inventár so samostatnou kapacitou pre každý prvok. Pre Odyssey onfoot veci máte všetko dohromady, čiže komplikácia, lebo prečo nie. Zvláštny na tomto je fakt, že takto to už kedysi bolo spravené, všetci nadávali, autori poslúchli a prerobili to do aktuálneho systému, ale pri Odyssey sa rozhodli vrátiť k starému spracovaniu, ktoré nikto nechce.

Elite: Dangerous - Odyssey
Elite: Dangerous - Odyssey Pekný výhľad na pristávaciu plochu.
Pekný výhľad na pristávaciu plochu.


Elite: Dangerous - Odyssey Aj keď to tak nevyzerá, stanice sú malé.
Aj keď to tak nevyzerá, stanice sú malé.


Elite: Dangerous - Odyssey Keď vás zabijú “onfoot“ objavíte sa v zariadení, odkiaľ sa necháte prepraviť k svojej lodi.
Keď vás zabijú “onfoot“ objavíte sa v zariadení, odkiaľ sa necháte prepraviť k svojej lodi.





Ďalšia zbytočná komplikácia je nutnosť troch rôznych oblekov. K výstupom mimo loď máte k dispozícii okrem základného tri nové obleky, každý sa hodí na niečo iné a každý má tak trochu iné prednosti. To síce akú-takú logiku má, ale to, že niektoré vybavenie si môžete zobrať do misie zo sebou len v niektorom konkrétnom obleku, už veľmi nie. S jedným oblekom si môžete so sebou zobrať vybavenie pre skenovanie biomasy, s druhým oblekom zas rezačku na kov a ďalší je akože bojový. Takto musíte mať niekoľko oblekov a podľa misie medzi nimi vždy pred každým výsadkom prepínať. Samozrejme, dajú sa vylepšovať, ale ako už bolo spomenuté, pripravte si stovky hodín grindu.

Poviete si ok, veď bude zábava, nejako tie stovky hodín ubehnú. Mýlite sa, neubehnú a nie je to zábava. Boje sú na úrovni podpriemernej indie FPS hry a ostatné aktivity sú zábavné len na prvýkrát - prinajlepšom. Niektoré sú o tom priletieť na pozemnú základňu, nájsť terminál, ktorý vám ukáže, kde je vami hľadaný objekt, zoberiete ho a môžete ísť preč. Iné zas pozostávajú zo skenovania biologických útvarov. Tie sú zložené z otravnej primitívnej minihry. Všetko dlho trvá a za všetky tieto misie dostávate málo peňazí a zdrojov. Nehovoriac o tom, že planetárne základne, stanice kde sa môžete pohybovať, sú stále rovnaké, architektonicky nudné.

Elite: Dangerous - Odyssey
Elite: Dangerous - Odyssey Nudná prestrelka.
Nudná prestrelka.


Elite: Dangerous - Odyssey Prikrádanie sa k základni.
Prikrádanie sa k základni.


Elite: Dangerous - Odyssey Nudné pew pew.
Nudné pew pew.





Keby ste aspoň mohli opustiť loď vo vesmíre, opraviť si poškodený plášť, nastúpiť do lode a pohybovať sa po jej interiéri. Nie, nič z toho tam nie je, aj keď malo byť. Možno bude neskôr, no z možno nemáte momentálne nič. Také nezmysly ako napríklad, že v roku 3307 je nočné videnie a tlmič na zbrani experimentálna technológia, vás už pri všetkom negatívnom skôr rozosmejú. Atraktivite nepridá ani celkovo jedenásť zbraní, z ktorých kinetické a laserové sú nepoužiteľné. Budete používať len plazmové a raketomet, čo je asi jedna tretina z celkového počtu. V neposlednom rade nepoteší ani „roadmapa” s ďalším pripravovaným obsahom, naznačujúca, že sa nemáte tešiť na žiadne veľké ani zásadné prídavky.

Odyssey má ale popri všetkých negatívach aj svetlé momenty, aj keď ich je aspoň zatiaľ zúfalo málo. Nové skladby sú naozaj pekné a dotvárajú tú správnu atmosféru vesmírnej odysey. Možnosť vystúpiť zo svojej lode niekde na opustenej planéte ďaleko od domova a poprechádzať sa v kráteri, kde práve dopadá tieň neďalekej dvojhviezdy, má svoje čaro. Pristáť na stanici, zamknúť loď na parkovisku a ísť si do miestnej kantíny pokeckať s miestnymi, či len tak pokochať sa z okna pohľadom na pristávaciu dráhu, vťahuje do Elite vesmíru tým správnym spôsobom. Žiaľ, veľa spomenutých nedostatkov tieto možnosti zatieňuje a zároveň toto je zatiaľ všetko z toho pozitívneho, čo Odyssey rozšírenie prináša. Zatiaľ čo toho negatívneho je podstatne, naozaj podstatne viac.

Elite: Dangerous - Odyssey
Elite: Dangerous - Odyssey Výhľad v tutoriáli vás celkom nabudí.
Výhľad v tutoriáli vás celkom nabudí.


Elite: Dangerous - Odyssey Z lode na aute a z auta po vlastných.
Z lode na aute a z auta po vlastných.


Elite: Dangerous - Odyssey Naleštené a zaparkované.
Naleštené a zaparkované.




Momentálne sa Odyssey oblúkom aspoň na vzdialenosť svetelného roka vyhnite. Okrem všetkého uvedeného to nie je len zabugované, ale ešte to aj kazí a rozbíja všetko staré, čo doteraz fungovalo. Možno časom po dopracovaní a mnohých nutných opravách z toho môže byť zaujímavý prídavok doplňujúci inak skvelé univerzum, potom si k hodnoteniu prirátajte dva až tri body.


napísal Andrei 14.6.2021
Páči sa mi! (+3)
3.5
Vo svete
5.5
Ohodnotiť
ELITE: DANGEROUS - ODYSSEY
+ stále môžete spustiť Horizons bez toho, aby sa vám aplikovali zmeny z Odyssey
+ lepšie vtiahnutie do celkového univerza (ak vás Odyssey nenaštve skôr, ako stihne upútať, čo určite stihne)
+ hudobný sprievod (fakt mi nič iné momentálne nenapadá)
- za nový hudobný sprievod si treba slušne priplatiť
- zlá optimalizácia
- nudné súboje (za trest)
- všetko zabugované a časté pády
- všetok predošlý pôvodný obsah je rozbitý
- grind, grind, grind, grind, extrémny grind v grinde
- hrozný dizajn zbraní (to naozaj??)
- malá variabilita staníc aj základní (prakticky žiadna)
- zmizla variabilita a prepracovanosť planét (ostala de facto kopírovaná jedna planéta v celom vesmíre)
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: Intel i5-4590 / AMD FX 8350, 8 GB RAM, NVIDIA Geforce GTX 780 / AMD R9 280x (3 GB VRAM)
Doporučená konfigurácia: i5-8600 / Ryzen 5 2600, 12GB RAM, NVIDIA Geforce GTX 1060 (6GB VRAM) / AMD RX 580 (8GB VRAM)


RECENZIE HRÁČOV
PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Frontier Developments / Frontier Developments
Štýl: Akčná Adventúra / Simulácia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 16. december 2014
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dostávanie emailov o nových sú... (1)
Dobrý deň. Pred chvíľou som si vytvoril účet a nec...
|Comiccon,animecon,gamecon (0)
Caute,mate niekto info, ze by sa v blizkej dobe ch...
|Predaj lenovo thinkpad t490s (0)
Ak by mal niekto záujem viem posunúť čisto nový Th...
|Úvaha o ps exkluzivitách idúci... (19)
Veľmi ma zaujíma v čom niekto vidí problém že PS e...
|Kompatibilita strarších hier v... (8)
Ahojte, neviete náhodou niekto či sa s tým dá nieč...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2021 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk