RIMS RACING

RIMS RACING

6.0

Motorky pre technických nadšencov

Hlasné pradenie motora, poriadne dunenie, ktoré je počuť na veľkú vzdialenosť, a vietor vo vlasoch. To všetko znie nádherne. Slobodné jazdenie po meste a krajine na motorke môže ponúkať podobné pocity. Ale kto z nás sa dostane ako jazdec na reálne preteky na známe svetové okruhy? Kto dostane do rúk mimoriadne silné stroje? Ešteže sú tu videohry a vývojári, ktorí nám to vedia poskytnúť. Malé vývojárske štúdio RaceWard sa pokúša o ešte hlbší zážitok, pri ktorom dôverne spoznáte každú súčiastku motorky, a to všetko plne licencované.

Série MotoGP a Ride sú osvedčené a v mnohých ohľadoch podarené, takže nadšenci motoriek môžu byť spokojní. Čím sa môže odlíšiť konkurencia, je otázne. V titule RiMS Racing dali vývojári hlavy dohromady a priblížili sa k veľmi realistickému zážitku. Takže pre hlbší a reálnejší pocit sa sústredili len na osem strojov. Tie berú veľmi do detailu a nič neponechávajú na náhodu. Problém je, že sa to ťažkopádne ovláda. Pre fanúšikov motoriek je to dobrá skúsenosť a osobne si myslím, že sa množstvo hráčov dlho sústredí len na jednu časť. Je poučné poznať každý detail, riešiť tvar gumy, ale aj iné možnosti.

RiMS Racing
RiMS Racing Pripraviť sa, pozor, štart!
Pripraviť sa, pozor, štart!

RiMS Racing Trať na letisku? Prečo nie?!
Trať na letisku? Prečo nie?!

RiMS Racing Nehody sa tu stávajú pričasto.
Nehody sa tu stávajú pričasto.

Jazda na trati tiež nie je len tak. Pri bežnom móde riešite stav stroja, benzín a dôraz je kladený najmä na celkový realizmus. Takže tí, ktorí sa rozhodnú zúčastniť šampionátu, budú musieť absolvovať kompletné preteky. Napríklad všetkých sedem okruhov. A ak na začiatku nabúrate a stratíte súperov, už ich asi nedostihnete. Jednoducho ste stratili dôležité stotiny a basta. Rovnako ak pridávate plyn na štarte, prípadne si, hoci aj nedorozumením, skracujete trať cez okraj a podobne. Oceňujem, že vždy, pri každom prekročení krajnice, to prehodnocuje virtuálny rozhodca a ak vám to nedá výhodu, tak nedostanete postih.

Ani tratí nie je veľa, no v prípade potreby sa dajú dokúpiť. V zásade si zajazdíte na trasách z rôznych kútov sveta – navštívite Austráliu, Nórsko, Japonsko, o Amerike ani nehovoriac. Pričom trate si môžete zvoliť aj reverzne. Ale to je tak všetko. O hodiny strávené v hre sa báť nemusíte. Pri jedných pretekoch so súpermi je možné stráviť jeden večer. Šampionát je pridlhý a kariéra je príliš detailná. Diely na motorke sa totiž opotrebúvajú a to niečo stojí. Vyhrávať je náročné a obzvlášť na klávesnici je to ťažké. Ak používate gamepad, ste vo výhode. Keď som začal hrať s ním, hra sa zrazu zjednodušila a pády neboli také časté.

Za oveľa zaujímavejšiu pre bežného hráča považujem voliteľnú hru, kedy si dáte okruh podľa seba a sústredíte sa čisto na preteky a radosť z jazdy. Ale je to aj kvôli slabšiemu grafickému spracovaniu nedostatočné a vďaka náročnosti a slabším animáciám aj menej zábavné ako u konkurencie. RiMS Racing tak stráca body na viacerých poliach. Jazdný model asi lepší nikde nenájdete, ale rôzne rušivé prvky a slabší cit pre detail uberajú na celkovej kvalite. Čiže dokonalý relax to nie je a pre oddychové jazdenie musíte zavítať inam.

Body sa dajú ubrať aj za umelú inteligenciu, ktorá sem-tam síce spraví chybu, ale len preto, že sa to musí. Inak ide ako stádo dopredu svoju naučenú stopu a hotovo. Žiadne zázraky nečakajte, skôr si tak pretekáte sami za seba, pričom pevne dúfate, že ani raz nezlyháte. Celkovo je to dosť úmorné a dostať sa do hry trvá priveľmi dlho. Jasné, je to simulátor, ale už tu boli aj takí vývojári, ktorí dokázali, že aj realistický simulátor vie byť zábavný.

Technické spracovanie som už načal – je priemerné. Sem-tam rušivé prvky, slabšie animácie, ale celkový pocit je dobrý. Neurazí, ale ani nepresvedčí. Aspoň prejavy počasia na trati sú fajn, dážď, po ktorom zostávajú lesknúce cesty, odrazy – to je paráda. Zároveň je aj trať šmykľavejšia a o to náročnejšia. Lepšie sú na tom zvuky a celkovo audio zážitok pri kvalitnej zostave vie vyvolať autentický pocit zo šampionátu.

RiMS Racing sa v celkovom obraze zdá ako slabší pokus, lenže pripomínam, že pre fanúšikov motoriek a realizmu je to stále dobrý titul. Sotva niekde nájdete také technické detaily a toľko možností. V tomto smere sa tu naozaj vývojári vyhrali. Prevedenie tratí je super aj preto, že ich je menej a môžem povedať, že každá jedna je unikátna. Objektívne ide o nadpriemerný titul, ktorý však nie je pre každého.

RiMS Racing
RiMS Racing Niektoré prostredia sú pôsobivé.
Niektoré prostredia sú pôsobivé.

RiMS Racing Pohľad z prvej osoby má svoje čaro.
Pohľad z prvej osoby má svoje čaro.

RiMS Racing Pri výjazde z technickej kontroly motorku ovláda autopilot.
Pri výjazde z technickej kontroly motorku ovláda autopilot.

RiMS Racing neboduje svojím vizuálom a nie je ani pre tých, ktorí očakávajú arkádovú relaxačnú jazdu. Je to predovšetkým hra pre technických nadšencov, ktorí ocenia snahu o autenticitu – len škoda toho ovládania a strácania sa v zložitom menu. Vo finále zaráža ešte jeden fakt. Hra s pomerne vysoko nastavenou cenovkou toho až tak veľa neposkytuje, ale pritom už ponúka platený rozšírený obsah. Prečo ho autori rovno nepridali v základe?

napísal Possol 6.9.2021
6.0
6.7