KINGDOMS OF AMALUR: RE-RECKONING - FATESWORN

7.5

Návrat do Amaluru tam, kde vládne chaos

Herný priemysel občas píše fascinujúce príbehy nielen v samotných hrách, ale aj vo svojom zákulisí, kedy by sa o problematických vývojoch dali písať knihy. Aj keď po viacerých zlyhaniach vývojári veľmi neveria na šťastné konce, o niečo optimistickejšie je vydavateľstvo THQ Nordic, ktoré odkúpilo práva na hru Kingdoms of Amalur: Reckoning a rozhodlo sa vzkriesiť túto legendu z roku 2012. Štúdio KAIKO tak v roku 2020 mohlo dokončiť remaster, ktorý hra pre viaceré nedostatky potrebovala. Tam však vývojári neskončili a po roku vývoja prinášajú záverečné DLC a príbehovú bodku s názvom Fatesworn. DLC je určené pre hráčov, ktorí hru prešli a nielenže pridáva poslednú kapitolu príbehu vášho hrdinu, no prináša aj nové herné mechaniky.

Váš vzkriesený hrdina má schopnosť meniť osud sveta Amalur a keď sa mu podarilo ukončiť Krištáľovú vojnu, narušil tým Tapisériu osudu a oslobodil všetkých obyvateľov Amaluru od ich vopred daných osudov. Ako sa však ukázalo, trhliny na Tapisérii majú horšie dôsledky ako hrdina očakával. Vo Fatesworn sa musíte vydať na severozápad do novej lokality zvanej Mithros, kde sa k moci dostal Telogrus, Boh Chaosu. Ten nielenže ohrozuje mier v Amalure, ale chce celý svet premeniť na ríšu chaosu. Musíte sa preto zbaviť nového zloducha, ktorý vám otvorí dvere do ríše chaosu, v ktorej môžete prežiť len vďaka starovekej mágii.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - Fatesworn
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - Fatesworn Najprv je potrebné preraziť obranu Chaosom, až potom je nepriateľ náchylný na bežné útoky.
Najprv je potrebné preraziť obranu Chaosom, až potom je nepriateľ náchylný na bežné útoky.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - Fatesworn Portál vás prenesie do ríše Chaosu.
Portál vás prenesie do ríše Chaosu.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - Fatesworn Na otvorenie portálu je potrebné nájsť trhliny. Pomôže vám levelovanie príslušnej schopnosti.
Na otvorenie portálu je potrebné nájsť trhliny. Pomôže vám levelovanie príslušnej schopnosti.

Už pôvodná hra oplývala veľkým množstvom možností boja, zbraní a schopností vášho hrdinu, no zdá sa, že vývojári zo štúdia KAIKO predsa len vymysleli ďalšiu mechaniku na ozvláštnenie hry. Fatesworn pridáva Chaos portály, ktoré vás prenesú do ríše chaosu. Ide o špeciálne lokality, ktoré sú navrhnuté ako spletité chodby jaskýň, aké poznáme z pôvodnej hry. Obývajú ich však príšery Chaosu, ktoré sú imúnne voči konvenčným zbraniam. Tieto monštrá majú nad sebou fialový ukazovateľ, ktorý predstavuje štít, ktorý musíte najprv rozbiť. Na to budete potrebovať nové zbrane, ktoré si buď ukujete sami, alebo s pomocou kováča.

Striedanie zbraní v boji sa tak stane nutnosťou, pretože zbrane chaosu sú spočiatku dosť slabé. V praxi preto najprv rozbijete štít nových nepriateľov a potom sa znovu chopíte svojej spoľahlivej zbrane s množstvom efektov, aby ste ich dorazili. Vylepšovanie zbraní chaosu je totiž možné len tak, že budete zatvárať čo najviac portálov. Tie sa nachádzajú nielen v horskej lokalite Mithros, ale roztrúsia sa po celej mape Amaluru. Kým základ Fatesworn sa dá zvládnuť za menej ako 10 hodín, zatváranie portálov to môže predĺžiť na ďalšie desiatky. Problém však je v tom, či na to skutočne budete mať nervy.

Kým nová mechanika je zaujímavá vo svojom koncepte, tvorcovia opakujú chybu pôvodnej hry a to je repetitívnosť úloh. Každý portál do ríše chaosu sa vám odomkne po tom, ako uzavriete trhliny v neďalekej blízkosti portálu. Ak investujete dostatok bodov vylepšenia do príslušnej schopnosti, trhliny aj portály uvidíte na mape, no dovtedy ich budete hľadať len podľa koncentrácie nepriateľov. Postupnosť je jasne daná – nájdite trhliny, zničte nepriateľov okolo nich, uzavrite trhliny, vstúpte do portálu, prejdite bludisko a zničte uzol v jeho srdci, aby ste portál uzavreli. Odmenou bude vybavenie a špeciálne esencie chaosu potrebné na vytváranie elixírov.

Mechanika chaosu tak zasahuje do všetkých aspektov hry – mení štýl súbojov, vytvára nové príležitosti a nepriateľov na mapách, pridáva nové typy zbraní, drahokamy, ktoré vkladáte do vybavenia a nové elixíry, ktoré vám pomôžu v boji proti chaosu. Uzatváranie portálov pripomína trhliny z Dragon Age: Inqusition, no tie v Amalure si vyžadujú omnoho viac práce. Problémom je práve monotónnosť v ríši chaosu. Tunely pôsobia takmer rovnako, natrafíte na tie isté typy nepriateľov z bežného sveta, iba majú iný odtieň a málokedy padá loot, ktorý by stál za námahu. Výnimku tvoria obligátne portály naviazané na hlavnú úlohu, z ktorých získate kusy veľmi zaujímavého setu brnenia.

Našťastie, vývojári v KAIKO už stihli opraviť niekoľko nedostatkov v Re-Reckoning a vo Fatesworn je tak aspoň optimalizovaná úroveň nepriateľov podľa tej vašej a celkovo sú tak súboje náročnejšie aj na normálnej obťažnosti. DLC zvyšuje maximálnu úroveň vášho hrdinu na 50 a u obchodníkov pribudlo aj nové drahé vybavenie, na ktoré miniete aspoň časť zo svojich nahonobených miliónov zo základnej hry. Aj vedľajšie úlohy v Mithrose dávajú väčší zmysel a častejšie vyžadujú komplexnejšie riešenie, ako len donášku správneho predmetu. Občas však vznikne problém úlohu dokončiť pre rôzne nepochopiteľné bugy.

Niektoré budovy akoby boli zakliate, hrdinu pri vstupe hodí do stredu stola alebo iného objektu, z ktorého sa nedá vyjsť. Budete si musieť nájsť predchádzajúcu uloženú pozíciu, aby ste sa z tejto šlamastiky dostali, ale do vnútra budovy to v čase písania recenzie jednoducho nešlo. Hra potrebuje patche, ktoré opravia jej pád pri odchode z jednej budovy naviazanej na vedľajšiu úlohu a vrcholom frustrácie bolo zaseknutie v budove, ktorá bola naviazaná na hlavný quest. Situáciu zachránilo len to, že mala dva vchody, takže aspoň jeden z nich fungoval. Aj keď sa vývojárom podarilo opraviť chronický bug v konverzáciách, kedy postavy rozprávali bez otvárania úst, šialená kamera, ktorá zobrazuje všetko možné, len nie dialóg, ostala.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - Fatesworn Každý Chaos dungeon má kritický uzol, ktorý je potrebné zničiť.
Každý Chaos dungeon má kritický uzol, ktorý je potrebné zničiť.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - Fatesworn Hra nám kladie aj existenciálne otázky, akoby naznačovala svoj nevyhnutný koniec.
Hra nám kladie aj existenciálne otázky, akoby naznačovala svoj nevyhnutný koniec.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - Fatesworn Otvoria sa vám nové lokality, portály aj možnosti.
Otvoria sa vám nové lokality, portály aj možnosti.

Aj keď je na hre poznať, že jej engine už má svoje roky, preskúmavanie Mithrosu je napriek tomu očarujúci audiovizuálny zážitok. Vizuálny štýl Todda McFarlana bol zachovaný a doplnený o zasnežené kopce, tábor utečencov aj rozsiahle pevnosti. Atmosféru dopĺňa nová hudba od skladateľa Granta Kirkhopa, ktorá sa vám zaručene zaryje do pamäti tak ako jeho skladby zo základnej hry. Fatesworn vám pripomenie, aký je svet Amaluru neuveriteľne bohatý, plný možností a s veľkou dávkou epickosti. Aj keď v hre pribudli nové modely postáv, je škoda, že dizajn príšer ostal rovnaký, iba v ríši chaosu majú odtiene do fialova.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn uzatvára príbeh hrdinu bez osudu, no jeho záverečné súboje nie sú také grandiózne, ako to bolo v pôvodnej hre. Bitky s rôznymi typmi zbraní, Reckoning režimom a množstvom schopností sú však stále najsilnejšiu stránkou hry a nové Chaos mechaniky podčiarkujú jej najzábavnejšie aspekty. Tvorcovia DLC chceli, aby sme si Kingdoms of Amalur zapamätali takto. Ako zábavné súboje v okúzľujúcom svete, ktorý na záverečnú kapitolu musel čakať 9 rokov. Až je ťažko uveriť, že toto je skutočný koniec nášho hrdinu a už nebude možnosť vrátiť sa do Amaluru. Alebo snáď bude? To je už v rukách vydavateľov a dúfame, že ich investícia sa oplatila, pretože ako sa ukázalo, Kingdoms of Amalur má stále potenciál na rast.

napísal Tanya 21.12.2021
Páči sa mi! (+2)
7.5