Prečo SEGA skončila s konzolami?

pridal spacejunker 16.9.2008 o 19:48 pod informácia
INFORMÁCIA > NOVINKY >

Môže za to Peter Moore, terajší šéf športovej divízie EA, predtým tvár Xboxu a veľká zver v spoločnosti SEGA. V rozhovore pre Guardian poodhalil, že to bol práve on, kto presvedčil vedenie SEGA, aby prestala vyrábať herné konzoly a sústredila sa iba na hry. V tej dobe, mal iba necelých 7 mesiacov na to, aby pripravil stratégiu a americký trh na príchod Dreamcastu.

Keď prišla na trh PS2, EA nepublikovala žiadne tituly pre Dreamcast, čím vznikla veľká diera v lineupe. Navyše počas vianočného obdobia v roku 2000 mala SEGA Japan prehnané požiadavky a príliš veľké oči v súvislosti s počtom predaných kusov a výškami zárobkov, ktoré jednoducho nemohli byť splnené aj napriek tomu, že konzola predávala približne 50 000 kusov denne.

Moore vraví, že priamo s PS2 nebolo možné súperiť. „SEGA mala možnosť naliať viac prachov do Dreamcastu a ísť až do krachu, ale nakoniec sa rozhodla, že sa chce dožiť ďalšieho dňa." hovorí Moore. „Takže 31. januára 2001 sme povedali, že SEGA dáva ruky preč od hardvéru - ja som spravil toto rozhodnutie, nie Japonci. Musel som dať výpovede mnohým ľuďom, nebol to práve najlepší deň." V zápätí začala SEGA rokovať so Sony a Nintendom a zabezpečovať dev kity pre vývoj hier pre konzoly tretích strán.

„Nakoniec to nevyšlo, bolo to ťažké, ale bolo to skvelé obdobie a nepoznám nikoho, kto by ľutoval kúpu Dreamcastu," dodáva Moore, ktorý v tejto spoločnosti vydržal ďalšie dva roky a bojoval s konzervatívnym vedením, aby sa nevenovali výhradne portom automatoviek, ale aby sa sústredili na západné publikum (až dnes si začínajú Japonci uvedomovať dôležitosť západných trhov). Moore to vedel už vtedy.

V Januári 2003 po telefonáte od Robbie Bacha a pracovnom obede so Steveom Ballmerom už bojoval Moore proti Sony znovu. Tentoraz pod krídlami Microsoftu. Ballmera vôbec nezaujímali úspechy, ale jeho odvaha a riešenia, ako bojovať - alebo kúpiť - spoločnosť Nintendo. Zvyšok je už dôverne známa história, Xbox360 sa stala mimoriadne úspešná next-gen mašina aj vďaka vizionárovi, ktorý začínal s predajom športovej obuvi.

Moore ďalej v rozhovore otvorene hovorí o launchi Xbox360, marketingovej kampani a propagácii herného systému aj prostredníctvom reklám, ktoré boli zakázané a o PR aktivitách a ich dopade na hernú obec najväčšieho rivala Sony.





Prečo SEGA skončila s konzolami?
Páči sa mi!







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20025)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk