SLOVENSKÁ HRA WAY OF THE HUNTER STAVIA NA AUTENTICITE

SLOVENSKÁ HRA WAY OF THE HUNTER STAVIA NA AUTENTICITE

Autenticita, ale aj prístupnosť

Way of The Hunter je pripravovaná lovecká hra zo Slovenska a zároveň je to jedna z najväčších hier, aké u nás za posledné roky boli vo vývoji, pričom vychádza už 16. augusta (oficiálne oznámenie dátumu nájdete tu). Hra bola predstavená v apríli a stojí za ňou bratislavské štúdio Nine Rocks Games, ktoré je súčasťou rodiny THQ Nordic a má za sebou naozaj bohaté skúsenosti. Spolu so sesterským brnianskym štúdiom Ashborne Games sa jeho členovia zúčastnili konferencie Game Access, kde mali spoločný stánok. My sme v ňom strávili dosť času, a keď už sme tam boli, využili sme príležitosť a zisťovali o nich viac. O Way of The Hunter nám porozprával Petr Poláček, ktorý sa v Nine Rocks stará (nielen) o marketing.

Nine Rocks Games môže pôsobiť ako nové slovenské štúdio, ale nie je to úplne tak. Mohol by si nám priblížiť históriu štúdia a kto je vlastne v ňom?

Nine Rocks Games funguje už viac ako 2 roky. Už 2 roky vyvíjame našu hru Way of The Hunter a vydanie je naplánované už na 16. augusta. Avšak Nine Rock Games je zhruba z polovice bývalý Cauldron. Samozrejme, veľa ľudí je aj z Bohemia Interactive, ktorí z väčšej časti pracovali na DayZ, hlavne na konzolových verziách. Ale povedzme, že je Nine Rocks Games tradičné slovenské štúdio, akurát sa posledných niekoľko rokov volá trochu inak.

Pri oznámení vzniku Nine Rocks Games bola zverejnená aj informácia, že štúdio pracuje na novej hre zo žánru strieľačka/survival. Kam sa podel ten survival?

Survival nie je (smiech). Schválne to bolo napísané nie úplne jasne, pretože plány v tej dobe ešte neboli úplne potvrdené, ale nakoniec sa štúdio aj po skúsenostiach s hunting žánrom rozhodlo ako svoj prvý titul priniesť loveckú hru, čo je ale v podstate strieľačka. Ďalšia vec je, že využívame bohaté skúsenosti, ktoré nabrali ľudia z Cauldronu a Bohemky pri vývoji mnohých strieľačiek alebo survival hier. Mnoho prvkov zo survival hier sa v skutočnosti vyskytuje aj v loveckej hre.

Nie je to tak dávno, čo sme sa dočkali oznámenia hry Way of The Hunter. Čo to vlastne je?

Way of The Hunter je oficiálne hunting hra. Kto už niekedy videl aspoň nejaké videá z theHunter, tak má zhruba predstavu. Ide tam o krásnu krajine, lovíte v nej zvieratká. My sme ale trochu niekde ine ako theHunter, keďže si zakladáme na tom, že je hra autentická. To znamená, že sa všetky herné mechanizmy riadia kódom etického lovu. To znamená, že my hráčov odmeňujeme a možno aj trochu trestáme, alebo skôr upozorňujeme na to, keď robia veci, ktoré by nemali robiť. Dôležité ale je, že sa snažíme sprístupniť žáner trochu širšiemu publiku. Takže v hre máme riadny príbehový režim, ktorý tam nie je len ako tutoriál. Ľudia tiež už po oznámení začali oceňovať to, ako hra vyzerá. A my im chceme umožniť, aby mohli objavovať krajinu, sledovať zvieratá, čítať informácie o nich alebo o krajine v hernej encyklopédii. V hre je niekoľko stupňov obťažnosti, aby to bolo maximálne prístupné. Podstatné tiež je, že je hra multiplatformová, takže vychádza na PC, Xbox a PlayStation, a má aj podporu kooperácie.

Slovenská hra Way of The Hunter stavia na autenticite

To znie ako niečo, čo si užijú fanúšikovia lovu. Ale čo ak som nikdy doteraz nelovil virtuálne zvieratká?

Tak to je zatiaľ jedna z tých vecí, o ktorých dúfame, že sme ich spravili správne, že človeka ako ty zaujmeme žánrom. Môže to byť o tom, že ťa zrazu začne baviť v podstate detektívna práca, kým to zviera nájdeš, aby si ho vôbec mohol uloviť. Alebo ťa bude baviť tá krajina, po ktorej si chvíľu pobeháš a potom si zapneš niečo iné. Nie je to tak, že sme si istí, že to zvládneme, ale rozhodne na to cielime. Naším cieľom nie je osloviť len primárne americký trh, kde je tá lovecká komunita podobných hier najväčšia, ale chceme zaujať ľudí aj mimo nej a trochu ich k tomu pritiahnuť.

Čo si teda sľubujete od jej predajov?

Máme nejaké interné odhady, ale to teraz nechceme zverejňovať. Našej hre veríme, vychádza na všetkých hlavných platformách, ide o žáner, ktorý na trhu nie je veľmi zastúpený, a vidíme, že cieľovka má záujem o to, čo sme predstavili. Budúcnosť ukáže, ale sme skôr optimistickí.

Spomínal si, že chcete osloviť aj hráčov, ktorí nutne nemusia byť zažratí do loveckých hier. Aké možnosti nastavení im prinesiete? Bude možné si lov nejako zjednodušiť, aby nemuseli polhodinu hľadať to zviera, či to bude stále o autentickom zážitku z lovu?

Zatiaľ je to o autentickom zážitku z lovu. Samozrejme, máme svoje plány do budúcnosti. Už pri oznámení sme povedali, že hru budeme podporovať maximálne dlho, koľko to len bude dávať zmysel, takže minimálne niekoľko rokov. Máme, samozrejme, plány ohľadom ďalšieho obsahu, free updatov aj prémiového obsahu. O tom nich teraz nechcem hovoriť, chcem sa venovať základnej hre. Tam máme dva základné režimy – singleplayer a kooperáciu. V rámci singleplayeru je to o tvojom vlastnom zážitku. Keď ťa nebude baviť príbeh, tak splníš nutné minimum a ideš si po svojom.

A čo nastavenia? Ak nie som skúsený virtuálny lovec, viem si zjednodušiť hľadanie zvery a podobne?

Áno, je to zohľadnené v rozhraní a aj na mape, že máme niekoľko stupňov obťažnosti, ktoré sú stavané práve na to. Môžeš si napríklad zapnúť aj režim, kde nemáš žiadne UI, nevidíš žiadne pomôcky, nevidíš jednoducho nič navyše. Máš pred sebou len čistú krajinu a sú tam tie najprísnejšie pravidlá. Keď sa chceš len baviť a spoznať žáner, tak si zapneš najjednoduchšiu obťažnosť a potom je hra veľmi prívetivá.

Už si spomínal, že v singleplayeri by mal hráčov ťahať príbeh. Doteraz bol vo vašej komunikácii len jemne naznačený, takže čo nám o ňom môžeš bližšie povedať?

Nechcem úplne príbeh vopred vyzradiť, ale je o nejakom rodinnom biznise, ktorý sa týka lovenia. Povedzme, že sa stratený syn vracia, sú tam aj nejaké rodinné problémy a od toho sa to odvíja. Nebudem prezrádzať viac, lebo objavovanie príbehu je na tom to zaujímavé, ale povedzme, že sme sa inšpirovali aj množstvom iných zaujímavých walking simulator hier, ich mechanikami, drámou, ktorá v nich nastáva. Máme v tíme veľmi talentovanú scenáristku, creative directora, skúsených leveldizajnérov, takže si myslím, že to bude veľmi zaujímavé.

Slovenská hra Way of The Hunter stavia na autenticite

Už si viackrát spomenul autenticitu. Čo si pod tým máme predstaviť? Realistickú balistiku, oficiálne licencované vybavenie, realistické vozidlá?

Vzhľadom na to, že v hre máme dve veľké open world krajiny, každá z nich je 12x12km, tak je logické, že musíme mať v hre dopravný prostriedok, ktorým sa budeš pohybovať. Takže v hre máme auto. Máme tam ale aj mechaniky, ktoré zjednodušujú pohyb, takže ak už máš odhalenú mapu, je v hre fast travel, aby si nemusel nezmyselne cestovať pešo. Autenticita našej hry sa viaže napríklad aj k tomu, že tu zvieratá majú nejaký svoj životný cyklus – niekedy jedia, niekedy pijú, niekedy spia a niekedy lovia a pohybujú sa v určitých prostrediach. Takže ak by sme hráčom neumožnili sa rýchlo presúvať, tak ich akurát naštveme. Kým by niekam prišli, tak tam už zviera nie je, pretože by to trvalo dlho. Ale zámerne sa vyhýbame označeniu realistická hra. Sme autentická hra, čo znamená, že sa zbrane správajú tak, ako by mali. Balistika je, samozrejme, spracovaná podľa skutočnosti. Ak ide o licencie, to oznámime neskôr, ale jednáme o nich.

A čo znamená autentická? Pre nás je to hlavne zážitok. Ideš do tej krajiny a máš pocit, akoby si tam skutočne bol. Zdobíš si svoju loveckú chatu a je to, akoby si ju skutočne mal. Autenticky lovíš zviera a musíš robiť tie kroky, ktoré by si musel robiť v skutočnosti. Ale označenie „realistická“ nepoužívame preto, lebo je to stále hra. Sú tam prvky, ktoré z toho robia hru, aby to nebol simulátor alebo nejaká realistická napodobenina.

Keď už spomínaš tie zvieratá, tak čo nás čaká z tohto pohľadu? Čo budeme môcť loviť na zemi, vo vode, vo vzduchu?

To ešte oznámime. Máme dve prostredia – jedno je Severná Amerika a druhé je Európa – ešte budeme špecifikovať aké. Ako je to aj v skutočnosti, niektoré zvieratá sú spoločné a niektoré sú špecifické pre dané oblasti. K tomu sa ale ešte dostaneme. Niektoré však už môžete vidieť v prvom videu.

Keďže sme Európania, tak ktoré by si aspoň vypichol z tohto prostredia?

Na každého asi funguje nejaký variant jeleňa.

Budeme si z nich môcť v hre potom variť guláš a podobné veci?

Nie, nie, nie, nerobíme DayZ, pozor na to (smiech). Nie, toto nie sú veci, o ktorých hra v skutočnosti je.

Slovenská hra Way of The Hunter stavia na autenticite

Cauldron za sebou má už niekoľko loveckých hier v Cabela’s sérii. Čím je Way of The Hunter podobné tým hrám a čím sa líši?

To najdôležitejšie je, že toto je open world titul, čo je veľmi zásadná zmena, pretože v tých starších hrách si nemohli dovoliť veci, ktoré si my teraz môžeme dovoliť. Open world, globálna umelá inteligencia a ďalšie veci sú už samé osebe veľmi zásadné. Sú tam niektoré prvky, ktoré používame stále, napríklad bullet kamera, ktorá je vizuálne skvelá v tom, že zaujíma aj človeka, ktorého to nezaujíma. A lovcov zaujímať rozhodne bude, lebo on z nej vidí všetky tie dáta a vidí, čo spravil dobre alebo zle. Ale hlavný rozdiel je v otvorenom svete, pričom teraz máme k dispozícii úplne iný výkon, ktorý umožní detailnejšie herné mechanizmy a ďalšie veci.

Niektorí starší hráči si možno spomenú na hru Cabela's Dangerous Hunts 2013 od Cauldronu, ktorá vyšla aj s veľmi zlou zbraňovou perifériou Top Shot Fearmaster. Neuvažovali ste aj tu nad niečím takým?

Neplánujeme a ani sme nad tým neuvažovali.

Už si nám naznačil novú globálnu umelú inteligenciu, ktorá bude riadiť správanie zvierat. Čo to vlastne znamená?

Znamená to, že je krajina naozaj veľká. Keď som hovoril o globálnej AI, neznamená to, že majú všetky zvieratá jedného druhu rovnakú AI. Práve naopak. V rámci mapy máš niekoľko druhov krajiny, niečo žije pri rieke, niektoré zvieratá žijú na viacerých miestach v rámci krajiny a žijú v stádach. Aby som to zjednodušil, my riešime stáda. To neznamená, že zviera na jednej strane mapy sa bude správať roboticky rovnako ako zviera na druhej strane. Ty ako lovec svojím správaním navyše ovplyvňuješ zloženie stáda. Ten systém je veľmi detailný, je veľmi zložité to ukočírovať, ale myslím si, že to naši dizajnéri zvládnu.

Hovoril si už aj o etickom love a taktiež už vieme, že hráč dokáže správaním ovplyvňovať herný svet. zo skutočnosti poznáme prípady veľmi neetického správania poľovníkov, lov pri krmelcoch a podobne. Je toto v hre možné a je za to potom nejaká penalizácia?

Všeobecne platí, že to, čo by hráč nemal robiť, je penalizované. Zatiaľ teraz nemôžem veľmi zachádzať do detailov, ale je to rozhodne niečo, čo bližšie predstavíme neskôr. Hráč za to vždy dostane postih tým, že nedostane žiadnu odmenu. Ak v hre niečo ulovíš, tak to spotrebuješ. Napríklad mäso legálne predáš do reštaurácie alebo si vystavíš trofej, prípadne sám spracuješ mäso. Dajme tomu, že spravíš niečo, čo by si nemal robiť. Vtedy z toho nemáš nič. To je len jeden príklad z toho postihu. Nie je to ale tak, že by sme hráčovi dali Game Over, to zase nie, ale dáme mu vedieť, čo má a čo nemá robiť. A ak spraví to, čo by nemal, tak to uvidí.

Slovenská hra Way of The Hunter stavia na autenticite

O hre už vieme dosť, poďme na tím. Spomínal si nám už históriu a aj talentovaných ľudí. Cauldron bol v minulosti známe štúdio so známymi tvárami. Kto je v aktuálnom štúdiu z tých starých známych tvárí?

Aby som nemusel vymenovať úplne všetkých, tak uvediem Davida Durčáka a Mariána Ferka, to asi úplne stačí. Je tam ale kopa ďalších ľudí, ktorí napríklad pracovali v Cauldrone, potom šli niekam inam a potom sa k nám vrátili. Je to to jadro, okolo ktorého sa potom stavia tím. Napríklad prichádzajú aj ľudia, ktorí nemajú skúsenosti s vývojom, ale chcú sa doň dostať.

A aké sú teda vaše skúsenosti s lovom?

Netrúfnem si tvrdiť a nechcem ani hovoriť za nich, ale rozhodne máme kolegov, ktorí s tým majú skúsenosti. Napríklad aj niektorí ľudia z THQ Nordic, s ktorými spolupracujeme, majú poľovnícke skúšky a toto všetko. Takže na hre robia ľudia, ktorí nemajú skúsenosti len s hernou stránkou, ale buď o tom majú hlboké povedomie, lebo to majú brutálne naštudované, alebo to majú ako koníček alebo formu zábavy.

Ako potom vyzerajú vstupy týchto ľudí s loveckými skúsenosťami do dizajnu hry?

Celý dizajn začína pri nejakom všeobecnom pláne, kam musíš dodať reálne dáta a potom je to už o neustálom testovaní, skúšaní a pripomienkovaní, keď niekto príde a povie: „To je síce pekné, ale takto to v skutočnosti vôbec nefunguje.“ To je asi najlepší vstup, aký dostaneme. Podľa toho sa potom upravuje dizajn. A to je vec, ktorá funguje nielen interne, ale aj zo strany THQ, prípadne kontroly kvality.

Tu nad nami na konferencii na obrazovke beží krásna retrospektíva Cauldronu s jeho hrami. No a keďže ste v rukách THQ Nordic a THQ Nordic má teraz v rukách napríklad Chasera...

Je tam ešte jedna značka, ktorá je už aktuálne v rukách THQ Nordic.

Myslíš Spellcross?

Áno (smiech).

Takže čo môžu starší fanúšikovia v tomto ohľade čakať?

Neviem. Teraz nie sú žiadne plány, ale samozrejme sme z toho všetci mali veľkú radosť. Aj interne ľudia zo štúdia, ktorí napríklad ani nevedeli, že značku vlastní Square Enix, tak z toho všetci mali radosť a viac k tomu asi nepoviem.

Nine Rocks je slovenské štúdio, dočkáme sa  hre nejakých odkazov na Slovensko a slovenské korene tímu? Vieme, že v Chaserovi boli napríklad nádoby so slivovicou.

Áno, budú v hre. Je tam nemálo odkazov hlavne v rámci príbehu.

Ďakujem za rozhovor.

 

 

 


napísal matus_ace 24.6.2022
Páči sa mi! (+8)
SLOVENSKÁ HRA WAY OF THE HUNTER STAVIA NA AUTENTICITE


Slovenská hra Way of The Hunter stavia na autenticite
PC
Xbox Series X|S
PS5
Slovenské hry

Vývoj: THQ Nordic / Nine Rocks Games
Štýl: Akcia / Simulácia
Dátum vydania: 16. august 2022
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Unreale engine 5 (3)
Ahojte, chceli by sme skúsiť s kamarátom vytvoriť ...
|Skyrim - chyba v hre (3)
ahojte. nainštaloval som skyrim zo steamu a robí ,...
|Herný notebook (15)
Zdravím, hľadám herný notebook do 1200€ poprípade ...
|Ake pokracovanie hry vam chyba... (17)
Niektore hry vychadzaju kazdy rok, na niektore je ...
|Ai art, alebo čo dokážu niekto... (9)
Zdravím Sector. Dnes som objavil zaujímavý nástroj...
|Vojna na ukrajine (4086)
Sem môžete dávať správy o Ukrajine. Najlepšie by b...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2022 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk