TEKKEN 8 PRINÁŠA REVOLUČNÚ GRAFIKU A DYNAMICKÝ HEAT SYSTÉM

TEKKEN 8 PRINÁŠA REVOLUČNÚ GRAFIKU A DYNAMICKÝ HEAT SYSTÉM

Balansovanie medzi tradíciou a inováciami

V našom novom rozhovore s Naoyom Yasudom, marketingovým producentom série Tekken, a Michaelom Murrayom, producentom Tekken Project, sme sa počas Gamescomu ponorili do podstaty prichádzajúcej bojovky Tekken 8 a preskúmali jej prelomové novinky, postavy a dekády trvajúcu príťažlivosť série. Objavte špičkovú grafiku hry a revolučný systém Heat, ktorý nanovo definuje zážitok zo súbojov. Ponorte sa do nostalgického kúzla režimu Arcade Quest, dobrodružstva inšpirovaného retro štýlom vo svete Tekken 8. Preskúmajte, ako Tekken 8 dosahuje dokonalú rovnováhu medzi uctievaním svojho dedičstva a osvojením si inovatívnej hrateľnosti.

Začnime teda od toho najdôležitejšieho: aké nové funkcie prinesie Tekken 8?

V prvom rade si myslím, že si každý všimne grafiku. Úroveň detailov je tentoraz v rámci série jednoducho nevídaná. A dosiahli sme to tým, že sme všetky modely postáv vytvorili od základu. Takže sme vyhodili všetky modely z Tekkenu 7 a vytvorili sme ich úplne od nuly. Preto keď vidíte úroveň detailov, aké má napríklad Kazuya v hlavnom menu, keď hráte hru, a práve úroveň detailov a animácií a tváre, jednoducho to hre dodáva úplne novú úroveň pôsobivosti. Nielen bitkám, ale aj príbehovému režimu a všetkým týmto prvkom.

A potom by som povedal, že najväčšou novinkou je nový prvok v bojovom systéme - systém Heat. Asi viete, že Tekken mal doteraz Rage Arts, Rage Drive a podobné veci. Rage Drive bol odstránený a veľkou novou mechanikou je Heat. A to je vec, ktorá sa týka prakticky všetkého v hre. Je to niečo ako Rage v istom zmysle. Jedinečné však je, že ju môžete spustiť kedykoľvek v zápase, raz za kolo. A tak môžete prejsť priamo do Heat režimu stlačením tlačidla a urobiť to priamo, alebo môžete použiť určité pohyby svojej postavy, aby ste úspešne zasiahli súpera. To by spustilo Heat a potom už sledujete ukazovateľ. Tentoraz je to tak trochu prepojené so základnou mechanikou agresivity, agresívnej hrateľnosti, ktorú sme chceli priniesť pre Tekken 8.

A tak je pre vás ešte jednoduchšie prejsť do útoku, keď ste v stave Heat, pretože to robí niekoľko vecí. Môžete súperovi spôsobiť barové poškodenie, taký ten biely ukazovateľ života, ktorý si súper môže obnoviť, ak úspešne blokuje a uhýba. Ak mu však zobrazíte tento biely ukazovateľ a potom ho úspešne zasiahnete, odoberiete mu celý ten kus. Takže je to veľmi výhodné pre osobu, ktorá útočí.

Máte tiež prístup k Heat Smash, čo je veľmi kinematický, silný útok, ktorý spôsobuje veľké poškodenie. Čo je z môjho pohľadu naozaj skvelé, je to, že ovplyvňuje aj postavy a Heat. Pôsobí na ne úplne odlišne, individuálne. Napríklad Kazuya Mishima, pravdepodobne poznáte jeho Wind God Fist, však? A potom, ak ste veľmi precízni pri hraní, prejdete do Electric Wind God Fist, čo je jej silnejšia verzia, ťažšie vykonateľná. Počas stavu Heat sa všetky jeho WGF zmenia na EWGF. A má prístup k novým pohybom, napríklad jeho Low Spin Kick normálne zasiahne dvakrát, ale teraz na konci prejde do Heaven's Gate.

Na každú z týchto postáv má teda iný vplyv. Napríklad Kingov ukazovateľ Heat sa normálne vyčerpáva. Ak však na súpera vykonáte určité hody, v skutočnosti sa mu Heat ukazovateľ obnoví. Takže to ovplyvňuje postavy mnohými rôznymi spôsobmi a pridáva novú úroveň do stratégie každej postavy.

Samozrejme, máme tu štandardné funkcie, ktoré ľudia od Tekkenu očakávajú, ako napríklad príbehový režim, ktorý sa ponára hlbšie do Mishima ságy a skúma novú kapitolu tohto príbehu. Obsahuje úžasnú CG grafiku a súboje, ktoré plynule prechádzajú do príbehu. Príbehový režim v hre Tekken 8 bude v porovnaní s Tekken 7 ešte vylepšený a ponúkne viac obsahu a dlhší herný zážitok. Okrem toho je tu nový režim Arcade Quest, o ktorom sme prvý raz hovorili na Gamescome a ktorý je pre Tekken úplne novou funkciou.

A to je akýsi príbehový režim sám o sebe, pričom príbehový režim, ktorý som už spomínal, sa tentoraz zameriava na postavy a na to, čo sa stane. Arcade Quest sa zameriava na hráča a jeho príbeh. Takže začínate svoju cestu. Neviem, či ste dosť starí na to, aby ste zažili skutočné automaty. Ale viete, že je to niečo, čo v dnešnej dobe nie je až také bežné. Pre staršiu generáciu bolo dôležité, že tam chodili a stretávali sa s ľuďmi, ktorí majú podobné záujmy. A oni vás naučili rôzne veci o hre. Napríklad ja som hrával Street Fighter Third Strike a tam bol istý kovový kostým, ktorý bol skrytý. A ja som sa pýtal, ako ho môžem získať? A niekto vám takúto vec potom prezradil. Takto ste v herniach získala informácie.

Novší hráči však nemajú takúto skúsenosť s herňami. Možno vedia, že takáto bola atmosféra. Preto je to super. Teraz sa môžu do toho ponoriť a pocítiť, aké to bolo. Ale pritom vás tento nový režim učí o základoch Tekkenu. Priamo od toho, ako útočiť, ako blokovať, ako hádzať, až po nové mechaniky. Naučí vás ovládať Heat systém. A potom zároveň sledujete príbeh hráča. Stretávate sa so súpermi. Stretávate sa s hráčmi, ktorí vám pomáhajú. A potom zároveň nahliadnete do Tekken World Tour a esportu. Dokonca niekde uvidíte aj obrazovku, na ktorej komentujeme spolu s Haradom!

Takže je to naozaj skvelý nový doplnok hry. Myslím, že toto sú niektoré z vecí, ktoré naozaj vyniknú. A to sú len tie, ktoré sme zatiaľ spomenuli. Ešte stále máme niekoľko neohlásených vecí, o ktorých sa musíme zmieniť. A tiež postavy, ktoré sme ešte neodhalili. Prezradili sme, že ich bude 32, čo je takmer dvojnásobok toho, čo má veľa našich konkurentov. Ale myslím, že máme ešte osem ďalších, ktoré sme ešte neoznámili (v dobe robenia rozhovoru počas Gamescomu, pozn. red.). Takže sa máme na čo tešiť aj v ďalších mesiacoch.

Tekken 8 prináša revolučnú grafiku a dynamický Heat systém

Keď už ste spomenuli režimy, dočkáme sa návratu niektorých starých obľúbených minihier, ako je napríklad Tekken Ball alebo niečo podobné?

Je to možné. Myslím tým, že s každým dielom Tekkenu sa snažíme urobiť niečo nové. Či už je to režim Tekken Force, kampaň v Tekken 6. Vždy robíme rôzne veci. Tentoraz je Arcade Quest jedným z hlavných nových režimov s kopou obsahu, ktorý tentoraz presadzujeme. Ale sú aj ďalšie veci, ktoré možno ukážeme neskôr a ktoré by boli podobné niečomu, čo by ste takto očakávali.

Je po toľkých hrách v sérii Tekken náročné prichádzať s novými sviežimi nápadmi?

Je to, samozrejme, veľmi odlišné. Myslím tým, že je to výzva, ktorá je pre bojové hry jedinečná. Pretože napríklad v strieľačke z pohľadu prvej osoby mierite a strieľate, a to sa nemení, však? Bojové hry majú určité mechaniky, ktoré musíte dodržiavať. A okrem toho sú tu určité veci, ktoré robia Tekken Tekkenom, všakže? Napríklad aerial juggles, ktoré sú pre tento systém jedinečné. Úroveň poškodenia, Rage a podobné veci, ktoré ľudia tak trochu očakávajú.

Ale ak to dostatočne nezmeníte, ľudia povedia, že sa to nevyvíja alebo že to nepôsobí ako správne pokračovanie. Takže vždy musíme prísť s niečím novým. V prípade Tekkenu 6 to bol Rage. Pre Tekken 7 to boli Rage Arts a Rage Drives. Tentoraz je to samozrejme systém Heat a všetky tie skvelé veci, ktoré tam môžete robiť. Je to jedinečná výzva, pretože ak vezmete systémy a prvky, ktoré majú ľudia radi, a potom k nim pridáte ďalšie, môže hra pôsobiť nafúknuto, ak si nedáte pozor. Takže nielenže pridávame nové prvky, ale aj odstraňujeme niektoré aspekty, aby bola hra prehľadnejšia a ucelenejšia. Je to ťažké, ale Tekken tím vždy dokáže prísť so zaujímavými mechanikami, aby hra pôsobila sviežo. Myslím, že je to niečo, v čom sú naozaj dobrí.

Ako pristupujete k balansovaniu medzi zavádzaním nových prvkov a zachovaním tých klasických, ktoré hráči poznajú už desaťročia?

Je to dosť ťažké. Zrejme to tak trochu súvisí s tým, o čom som práve hovoril. Hlboko vedieť, čo robí vašu hru Tekkenom a čo sa na nej ľuďom páči. Čo je trochu ťažké, pretože si asi uvedomujete, že na internete a sociálnych sieťach ľudia hovoria len o tom, čo sa im nepáči. V skutočnosti nikdy nepovedia, že sa im niečo páči. Harada často hovorí o Tekkene 4. Snažili sa vytvoriť zoznam toho, čo sa ľuďom nepáči, a zbavili sa toho. Ale potom sa ľudia ozvali, že kde sú všetky tie veci, ktoré sa im páčili a my sme sa ich zbavili? Takže sme si dávali väčší pozor na to, čo uberáme, čo pridávame. Ale našťastie máme s Haradom veľmi dobré vzťahy s komunitou, takže sme schopní získať od nich spätnú väzbu. Máme veľmi kompetentný tím pre ladenie súbojov, ktorý sa skladá z bývalých profesionálnych hráčov, ktorí dobre rozumejú mechanikám a tomu, čo ľudia očakávajú. Takže sa tak trochu spoliehame na tieto zdroje.

A potom sa hra dokonca vyvíja, ako v prípade Tekkenu 8. Vedeli sme, že systém Heat je hlavnou mechanikou, ktorú sme chceli pridať. A potom sme mali CNT, kde sme nechali ľudí hrať na EVO a Combo Breaker. V skutočnosti sme potom urobili dosť veľa zmien v systéme Heat. A tentoraz sme mali CNT, kde sme sa otvorili väčšej skupine hráčov a mohli sme získať ďalšiu spätnú väzbu. Takže sme odvtedy dokonca urobili niekoľko ďalších zmien. Takže je to tak trochu kombinácia hlbokého pochopenia vašej komunity, vašej hry a toho, čo robí IP jedinečnou. A potom tiež byť dostatočne flexibilný, aby ste dokázali prijať spätnú väzbu od ľudí, efektívne ju analyzovať a pokúsiť sa dopátrať k tomu, čo vlastne hovoria. Pretože ľudia vám to často nepovedia. Povedia vám, že sa im to nepáči alebo že sa im to páči, ale vy musíte zistiť, aké sú základné príčiny týchto vecí. Takže je to veľmi zložitý vzorec.

Tekken 8 prináša revolučnú grafiku a dynamický Heat systém

Séria Tekken vždy kládla veľký dôraz na príbeh. Čo môžeme očakávať v novej časti? Mohli by ste byť trochu konkrétnejší, pokiaľ ide o príbeh Tekken 8?

Samozrejme, že je to dôležitá súčasť. Nie každý je profesionálnym hráčom alebo sa hlboko venuje herným mechanizmom. Niektorí ľudia majú jednoducho radi postavy a chcú zistiť, čo sa s nimi stane tentoraz. Takže sme si to uvedomili. A pravdepodobne ste doteraz videli trailer. V predchádzajúcom Tekkene 7 to bol súboj medzi Heihachim a jeho synom Kazuyom. Videli sme nejaký záver, ktorý sa k tomu viaže. Tentoraz sme videli, ako to otvára Jin Kazama bojujúci proti svojmu otcovi Kazuyovi, ktorý pustoší celý svet. A potom sme si všimli aj to, že Jun sa vracia po toľkých rokoch, čo bola preč. Asi viete, že ju a Jina napadol Ogre, keď boli v Yakushime.

Je celkom fajn, že ak o tom ešte neviete, existuje naozaj skvelý animovaný seriál Tekken na Netflixe, na ktorom som sa vlastne tiež podieľal. Toto sa v ňom rozoberá. Takže môžete zachytiť zákulisie Jun a Jina a potom môžete tak trochu oceniť, že bola tak dlho preč a potom sa do príbehu vrátila. Ale to, o čom sme ešte nehovorili a o čom dnes nemôžeme hovoriť, ale bude to vykreslené prostredníctvom príbehu, je to, prečo sa Jun vracia a ako to ovplyvní Jina, jej syna, a tiež Kazuyu, jej manžela. A akú úlohu v tom zohráva spolu s ostatnými postavami. Takže to je zatiaľ všetko, čo môžeme skutočne povedať. Ak si teda chcete urobiť domácu úlohu, pozrite si seriál na Netflixe.

Takže boj medzi Heihachim a Kazuyom sa skončil. Budeme mať súboj Jin vs Kazuya. Takže neuvažujete už aj o tom, že Jin bude mať dieťa?

Ach, to je dobrá otázka (smiech). To je veľmi zaujímavá otázka. V súčasnosti nie. Môžete vidieť, že mal vždy veľa konfliktov. Má v sebe diabolský gén a Heihachi diabolský gén nemá. Snaží sa ho zničiť. Kazuya ho má tiež a využíva ho na to, aby si robil, čo chce. Kdežto Jin bol vždy viac rozporuplný, pokiaľ ide o toto dedičstvo. Vidíme nejaké odľahčené veci medzi ním a Xiaoyu a Larsom a niektorými postavami, s ktorými si je blízky. Ale vlastne si nemyslím, že je momentálne na takom mieste, aby premýšľal o takomto plánovaní rodiny. Ale je to zaujímavý pohľad. Kto vie? Heihachi mal Kazuyu a potom sme videli jeho nemanželského syna Larsa. Človek nikdy nevie.

Predstavte nám Azucenu. Aký je jej bojový štýl? Aký je jej pôvod? Aké nové aspekty prinesie do série Tekken?

Azucena bola prvou novou postavou, ktorú sme ukázali pre Tekken 8. Odhalili sme ju na turnaji EVO. Myslím, že mnohých ľudí prekvapila. Existujú teda rôzne spôsoby, ako prichádzame s novými postavami. Či už ide o štýl boja, alebo o určitý spôsob pohybu. Možno je to na základe určitej komunity, s ktorou sa stretávame. Napríklad Shaheen. Viete, Harada a ja sme boli niekoľkokrát na Blízkom východe. Všetci tam milujú našu hru a chceli by vidieť postavu, ktorá ich reprezentuje. A podarilo sa nám získať dostatok informácií, aby sme so Shaheenom verne vytvorili niečo, čo ich osloví.

A potom je tu aj veľmi živá komunita v Peru, kde sa koná obrovský turnaj. A tak vždy žiadali niekoho pre nich. A to sme tak trochu spojili s myšlienkou pohybov a útokov pre Azucenu. Takže vzhľadom na jej štýl boja je vlastne prvá postava, ktorú sme označili len ako striktne MMA. Takže bude mať bojový štýl založený na MMA. Ale ako ste videli v traileri, potrebuje nejaký zvrat, ktorý ju urobí jedinečnou, však? Takže základom vlastností je jej určitý postoj, do ktorého ide. To je jej akýsi kľúčový koncept postavy ako bojového štýlu. A potom v spojení s folklórom, ktorý uvidíme neskôr v Tekken 8 - pochádza z Peru, jej prácou je káva, má kávovú farmu, ktorú ste videli v traileri, a to bola jej vec. Takže to sú akési nové mechaniky a tento nový folklór, ktorý bol do Tekkenu pridaný ako jej doplnok. Zatiaľ o nej nemôžeme veľa hovoriť, ale ukázali sme ju v traileri. A keď sa vám dostane do rúk jej štýl hrania, myslím, že vás čaká veľa nových prekvapení, ktoré u iných postáv v hre neexistujú.

Tekken 8 prináša revolučnú grafiku a dynamický Heat systém

Otázka špeciálne pre Michaela Murraya: Ak sa nemýlim, vy sám ste skúsený majster bojových umení. Je teda v tomto ohľade niečo, čo podľa vás v hre chýba?

Fahkumram (smiech). Ako si myslím, že veľa fanúšikov vie, venoval som sa karate, Wing Chun, Kung Fu a Jujutsu. Najdlhšie som sa však venoval Muay Thai a mám ho naozaj rád. Nielen umenie, pretože sa hovorí, že je to najsilnejšie bojové umenie na svete, ale aj kultúru, ľudí a rešpekt, ktorý k sebe ľudia v zápasoch majú atď. A ľudia si vždy mysleli, že Bruce je Muay Thai postava, ale v skutočnosti to tak nie je. Je kickboxer. Takže niektoré veci na ňom vyzerajú veľmi muay thaiovo, ale Fahkumram bol od základu navrhnutý ako muay thai bojovník.

V skutočnosti sme ako jeho predlohu použili Suakima, ktorý bol slávnym bojovníkom z PK Saenchai gym. Na motion capture tejto postavy sme použili šampióna Nadaka Yoshinariho, ktorý má vlastne tri opasky z Lumpinee a Rajadamnern. Takže je pre mňa veľmi výnimočný a zatiaľ v zozname postáv chýba. Dúfam, že sa objaví, sám neviem.

Tekken je tu s nami už takmer 30 rokov. Čo podľa vás umožnilo sérii udržať si takú obrovskú popularitu aj po toľkých rokoch?

Počas tých rokov úzko som spolupracoval s Haradom. Dlho som bol aj vo vývojárskom tíme. Tak trochu chápem, o čom hovorí. A spomínal, že nikto z tímu si nemyslel, že to vydrží. Neviem, či poznáte zákulisie, ako to vlastne pôvodne začalo, ten prvý Tekken. Polygónová technológia v Namco bola v tom čase veľká vec. Mali sme Ridge Racer, čo boli polygónové autá a podobne. Ale chceli sme vyvinúť polygónovú technológiu pre ľudské modely, pretože tie sa pohybujú úplne inak. A to bol začiatok Tekkenu. Mysleli si, že tým to skončí. A potom sa k tímu pripojil Harada a začalo sa robiť na pokračovaniach. Tekken bola 3D bojová hra a Virtua Fighter bol v tom čase akýmsi kráľom. Takže tím sa veľmi sústredil na to, aby Virtua Fightera dobehol a prekonal. A tak si mysleli, že keď sa to podarí, bude s tým koniec.

Ale Tekken jednoducho dôsledne aktualizuje túto sériu. V priebehu rokov sme sa dokázali odlíšiť od ostatných bojoviek. Nielen 2D, ale dokonca aj Virtua Fighter. Vecami ako postavy, príbeh, CG filmy a podobné veci či minihry – všetky tie veci, ktoré sa stali základom a jedinečnosťou Tekkenu, podľa mňa tak trochu viedli k popularite tejto série. Takže sme si to všetko tak trochu vymýšľali za pochodu. A jednoducho sa ukázalo, že Tekken sa s každým dielom stával populárnejším. Dokonca aj Tekkenu 7 sa predalo 10 miliónov kópií, čo bol pre nás obrovský zlom.

Pretože Tekken 3 bol vždy vrcholom série. Myslím, že aj Európania to napríklad celkom dobre vedia. Takže keď sme prekonali Tekken 3, bol to veľký zlom. Zdá sa, že každý rok sa čísla zvyšujú. Ale aj v esporte je každý rok viac súťažiacich, viac ľudí to sleduje. A potom je možné robiť veci ako seriál pre Netflix a veci mimo hry. Myslím, že nikto nečakal, že to bude pokračovať. Ale viem, že sme z tejto série vytvorili takú jedinečnú IP, že ľudia chcú z nej vždy vidieť viac. Čo ma teší.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 14.11.2023
Páči sa mi!
TEKKEN 8 PRINÁŠA REVOLUČNÚ GRAFIKU A DYNAMICKÝ HEAT SYSTÉM


PC
PS5
Xbox Series X|S

Vývoj: Bandai Namco / Bandai Namco
Štýl: Bojovka
Dátum vydania: 26. január 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20016)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk