Keď sa z nového Doomu začalo stávať Call of Duty, Bethesda hru zmietla zo stola |
Smer, ktorým sa mala uberať najnovšia inkarnácia známej FPS série, sa vydavateľovi nepáčil. Autori museli všetko zahodiť a začať od základov
O Doom 4 sa začalo rozprávalo už skutočne dávno. Bethesda aj vývoj viackrát v minulosti potvrdila, no takpovediac si stále neboli celkom istí tým, či vlastne ide o reboot pôvodnej hry alebo o pokračovanie trojky. Prvé oficiálne oznámenie Doom 4 k nám dorazilo ešte v roku 2008 a od tohto momentu sa vývoj naťahoval bez nejakého hmatateľného výsledku. Z tejto verzie sa aj na internet dostala ukážka, ktorá však hráčov príliš nenadchla.
A dôvod je zrejmý. Doom 4 sa totiž začal uberať tak trochu iným smerom, kedže z typického Doom titulu začala vznikať hra podobná iným, známym značkám, čo aj veľmi dobre vystihol Pete Hines z Bethesda Softworks, v rozhovore pre server Polygon.
"Neboli sme spokojní s hrou, ktorá vznikala. Rozhodli sme sa, že nešlo o dostatočne typickú Doom hru, všetko muselo byť zahodené do koša a vývoj musel začať odznova. Po tomto rozhodnutí sa niektorí vývojári zo štúdia rozhodli odísť. Nebolo to pre nich jednoduché. No ak prižmúrite oko, pri pohľade na túto verziu si môžete predstaviť niečo ako "Call of Doom" alebo "BattleDoom", s komentárom: "Počkať, veď to vôbec nevyzerá ako Doom, skôr sa zdá, ako keby sme hrali inú hernú značku preskinovanú do Dooma""
Doom 4 však aj podľa neho obsahoval niekoľko prvkov hrateľnosti, ktoré mohli byť skvelé pre iný typ hier, no do hry, ktorá má niesť meno Doom, jednoducho nepatrili.
Vývoj rebootu série tak začal úplne od základov v štúdiu id Software, pričom len minulý týždeň sme sa dočkali prvej hrateľnej ukážky. Doom je vo vývoji pre PC, PlayStation 4 a Xbox One, s predpokladaným dátumom vydania v prvej polovici budúceho roka.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 113
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 101
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 98
- Valve predstavilo Steam Frame, Steam Controller a Steam Machine 178
- Aký herný PC desktop kúpiť na jeseň 2025? Za 1000, 1200, 1400 alebo 2000 eur? 37
- Witcher - séria 4 - recenzia na seriál 54
- RECENZIA: ANNO 117: Pax Romana 13 zobraziť viac článkov >
|
PC
PS4 Xbox One Game Pass Vývoj: Bethesda / id Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||














