Plné ruky práce? Kúpte si SprintR a hrajte sa nohami |
Doplnok k Oculusu a Vive ponúka alternatívu k drahým a unavujúcim viacsmerným bežeckým pásom.
Spoločnosť Exis Interactive pracuje na VR ovládači SprintR. Narozdiel od klasického herného ovládača sa bude ovládať nohou a uvoľní tak ruky hráča sústredeného na virtuálny zážitok poskytovaný VR headsetmi ako Oculus Rift, Vive či Morpheus.
Projekt bol odštartovaný zistením, že vývojové tímy VR headsetov nemajú úplne doriešený spôsob ovládania videohier. Finálna verzia Oculusu aj Vive od HTC majú špeciálne ovládače pre ruky, vďaka ktorým nebude musieť byť zážitok kazený držaním klasického herného ovládača a už vôbec nie zvieraním myši a blúdením prstami po klávesnici. Pohyb dopredu, do strán, dozadu, otáčanie tela, skoky a ďalšie prvky ovládania však zostávajú otázkou.
Najrealistickejší zážitok by mohli poskytnúť viacsmerné bežecké pásy, ktoré sú však pre bežného hráča pridrahé, veľké a priznajme si, príliš unavujúce, rovnako ako skutočné poskakovanie po miestnosti. Bude správnym riešením malý jednoduchý ovládač pre jednu nohu? Princíp ovládania názorne predvádza video:
SprintR ponúka:
- ovládanie chôdze, behu i skákania bez použitia rúk
- bezdrôtové a prenosné zariadenie prispôsobené hraniu na stoličke, z gauča i v stoji
- zníženie rizika nevoľnosti z používania VR headsetu
- spätnú väzbu prostredníctvom vibrovania
- pohodlné hranie bez behania po miestnosti alebo bežeckom páse
Okrem bezdrôtovej má byť v ponuke aj USB verzia. Exis chce SprintR dostať na trh v prvom štvrťroku 2016, teda v rovnakom čase, ako sa má začať predávať finálna verzia Oculus Rift.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Ghost of Yōtei 168
- RECENZIA: Dying Light The Beast 73
- RECENZIA: EA Sports FC 26 16
- DOJMY: Crimson Desert 8
- Forza Horizon 6 bola oficiálne ohlásená 63
- Ghost of Yotei dostáva recenzie 28
- Wolverine dostal trailer a ohlásil aj čas vydania 95
- Kojima priniesol prvý teaser na svoju novú hru OD 53
- Xiaomi predstavilo Xiaomi 17 sériu pre Čínu 63
- Článok: GSC Game World o evolúcii S.T.A.L.K.E.R. 2 a o tom, čo bude ďalej 28 zobraziť viac článkov >