Ako si vedie horor SOMA po desiatich dňoch od vydania? |
Autori Amnézie sa pozreli na predaje svojej novej hry.
September nám priniesol viacero dobrých titulov, medzi ktoré určite patrí aj hororová hra SOMA od tvorcov Amnesie. Frictional Games sa pokúsili nadviazať na ich úspešný titul novou hrou, ktorá si v našej recenzii odniesla hodnotenie 8,5/10. Vývojári sa po desiatich dňoch od vydania rozhodli zhrnúť doterajšie štatistiky a úspechy, ktoré sa im s hrou podarilo dosiahnuť.
S predajmi to nemusí vyzerať veľmi vábne, ak porovnávame s veľkými titulmi, no pre Frictional Games sú nasledujúce čísla úspechom. SOMA predala za 10 dní 92,000 kópií, pričom peniaze z nich im dokážu zaplatiť náklady štúdia na ďalšie dva roky. V súčasnosti sa predaje pohybujú na úrovni 2 000 kópií za deň, s čím sú viac ako spokojní. V porovnaní s Amnesia: The Dark Descent sú predaje niekoľkonásobné vyššie - za prvý mesiac predala 30 000 kópií, no zase menšie oproti Amnesia: A Machine For Pigs, ktorej predaje presiahli za prvý týždeň 120 000 kópií. Cieľ vývojárov bol dosiahnuť s hrou SOMA 100 000 predajov za prvý mesiac, čo sa im určite podarí prekonať.
Ako však hru prijala herná komunita a novinári? Na Metacritic má hodnotenie 85% a na Steame je až 94% recenzií pozitívnych. Autori sa najviac obávali o zasadenie hry, ktoré sa podľa nich nemuselo hráčom až tak páčiť. Nakoniec s týmto problém nebol, no komunita hre najviac vytýkala to, že nebola až tak strašidelná. Tu prikladajú za vinu najmä to, že hráči pravdepodobne očakávali rovnaký herný zážitok ako v Amnesii, aj keď upozorňovali, že pôjde o inú hru.
V spojení s predajmi stúpa na povrch aj jedna stále aktuálna otázka - koľko hráčov si hru stiahlo? K tomuto sa vývojári bohužiaľ nevedia vyjadriť v presných číslach, no vyzdvihli fakt, že SOMA je ich prvou hrou, ktorá sa nedostala na pirátskeho stránky ešte pred vydaním. Recenzentom totiž rozposlali kódy na hru s DRM ochranou, čo očividne pomohlo. Každopádne, ak by predsa len mali odhadnúť počet pirátov, tak podľa ich pozorovania je ich menej ako pri predošlých hrách. Odhadujú to podľa toho, koľko ľudí im písalo na podporu s problémami, ktoré boli už dávno odstránené v niektorej aktualizácií.
Marketing je dôležitou súčasťou hier. Dostať hru do povedomia hráčov ale nebolo pre nich až také ťažké, kedže mohli stavať na úspechu Amnezie. Každopádne, omnoho zložitejšie bolo hráčom vysvetliť, čo môžu od hry čakať. Hlavným znakom v SOMA je skúmanie prostredia a vedomie, teda to, čo znamená byť človek. Zároveň sú to možnosti, ktoré boli najviac vychvaľované po vydaní, no vysvetliť to novinárom a hráčom pred vydaním bolo veľmi náročné. Nešlo o niečo, čo by mohlo byť ukázané na krátkej demo verzii.
SOMA je teda už vonku, uspela a autori môžu byť vskutku spokojní so svojou prácou. Na čo sa teda chystajú teraz? Po tom, ako opravili nejaké chyby, ktoré sa objavili po vydaní, si teraz zoberú pár dní voľno a následne spíšu detaily o fungovaní hry a herného enginu pre moderov. Následne sa pustia do nových, tajných, projektov, o ktorých pochopiteľne nemôžu zatiaľ hovoriť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Nové Alza dni zľavy spustené 19
- Júlové hry 17
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 30
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 120
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Frictional Games Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|