Forge v Halo 5: Guardians takmer nespoznáte |
343 Industries nenecháva kameň na kameni a snaží sa Forge vylepšiť vo všetkých smeroch. Bude však meškať.
Forge mode sa do Halo 3 dostalo ako malý doplnok umožňujúci zobrať niektorú z máp, upraviť ju podľa svojich predstáv, uložiť a podeliť sa o ňu s ostatnými. Forge sa však stalo populárnejším než štúdio Bungie predpokladalo a už nesmelo chýbať v Halo: Reach, Halo 4 a dostalo sa aj do Halo 2: Anniversary. S blížiacim sa vydaním Halo 5: Guardians sa dozvedáme, že 343 Industries sa rozhodlo tento režim vylepšiť a ešte rozšíriť. 27. októbra by ste ho v hre hľadali márne, bude dokončený a vypustený až v decembri, krátko pred Vianocami. Výmenou za to bude naďalej podporovaný ako free služba s postupne pribúdajúcimi funkciami i obsahom.
343 Industries považuje mód výstavby novej mapy v predchádzajúcich hrách za príliš pomalý, takže spoločným menovateľom väčšiny zmien má byť snaha o pripravenie nástrojov, s ktorými sa bude pracovať rýchlejšie, aby toho hráči tentokrát vytvorili ešte oveľa viac.
Ako prvá musela byť kompletne prekopaná schéma ovládania. Aj skúsení tvorcovia máp tak budú musieť začať takmer od nuly, ale na základy by si mali zvyknúť veľmi rýchlo. Iste potešia novinky, ako napríklad možnosť naraz vybrať a manipulovať so 64 objektami, voľný pohyb kamerou počas práce s konkrétnym objektom i funkcia Smart Magnets zabraňujúca náhodnému pripájaniu objektov počas manipulácie. Po pospájaní objektov do skupiny ich zasa nebude nutné rozpájať kvôli premiestneniu, kľudne sa dá naraz preniesť aj celá základňa.
V predchádzajúcich hrách malo Forge stovky objektov, teraz ich bude vyše 1600 a všetky sú vyrábané od nuly. Okrem známych základných kategórií bude vytvorených aj pár nových, ako napríklad FX emitter, obtlačky, neviditeľné prekážky a nástroje pre tvorcov machinima filmov a intier. Ktorýkoľvek objekt sa bude dať použiť v ktorejkoľvek mape a pribudne aj nový nástroj na rýchle prenášanie textúr medzi mapami.
Nutné obmedzenia budú rozdelené do viacerých kategórií lepšie zodpovedajúcim obmedzeniam softvéru i hardvéru. Maximálny počet objektov stúpa na 1024. Niektoré obmedzenia navyše nebudú pevné, mapa sa bude dať vyskúšať pri ich prekročení. V takom prípade sa však môžu začať objavovať vizuálne chyby a anomálie, takže aj tak bude vhodné vrátiť sa a robiť úpravy.
Ako základ veľkým multiplayerovým bojom poslúžia tri nové prostredia - horská mapa Alpine, snežná Glacier a vesmírna Space (dočasné meno). Vesmír bude v podstate prázdna mapa s pevnými okrajmi. Všetky tri mapy budú mať pripravené tri odlišné základné nastavenia osvetlenia. Osvetlenie a zdroje svetla sú pritom ďalšou kategóriou, ktorá bola vystavaná znova od nuly, aby využila možnosti nového softvéru i hardvéru konzoly Xbox One.
343 Industries sa chváli, že Halo 5: Guardians prinesie najvýraznejšiu zmenu režimu Forge v celej jeho histórii a ďalšie novinky majú prísť vo forme aktualizácií, pričom budú rešpektovať dlhodobý plán i spätnú väzbu od hráčov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 40
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 52
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11 zobraziť viac článkov >
Xbox One
Vývoj: Microsoft / 343 Industries Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|