V čom tkvie podľa Mareka Rosu úspech Space Engineers?

Tvorca sandboxov Space Engineers a Medieval Engineers nám prezradil, v čom podľa neho tkvie úspech jeho hier. Zároveň pridal aj niekoľko detailov k projektu umelej inteligencie GoodAI.

pridal matus_ace 6.2.2016 o 13:25 pod hry
V čom tkvie podľa Mareka Rosu úspech Space Engineers?

HRY > NOVINKY >

Meno Marek Rosa vám pravdepodobne nemusíme detailne predstavovať, ak sa zaujímate o tvorbu hier v tomto regióne. Jeho pražské štúdio Keen Software House v posledných rokoch slávi veľký úspech vďaka sandbox titulu Space Engineers, pričom neskôr pridali aj stredovekú odbočku Medieval Engineers. Okrem toho sa pustil aj do vývoja umelej inteligencie v projekte GoodAI. Práve o týchto veciach nám v krátkom rozhovore prezradil viac.

V čom si myslíš, že tkvie úspech Space Engineers?

To je dobrá otázka. Hlavná vec je tá, že sme sa trafili do toho, čo ľudia chcú hrať. Pokryli sme nejakú oblasť, ktorá dovtedy nebola pokrytá. Teda konkrétne mať nejakú hru, kde si môžeš stavať veci a potom s nimi niečo robiť a zároveň sme to urobili dobre. Hráčom sme dali nejakú novú možnosť vo forme zábavy, že to nebola ďalšia strieľačka, alebo ďalšie RPGčko alebo niečo také, ale niečo nové. A zároveň sme to urobili dobre, takže sa to dalo hrať a to si myslím, že je ten hlavný úspech.

Myslíš si, že sa vám tento úspech podarí zopakovať aj na Xbox One?

To môžem len dúfať, ale s istotou to človek nemôže vedieť. Samozrejme, celá ta sranda môže byť iná, keď máš v ruke iný ovládač ako klávesnicu a myš. Tak isto ten druh hráčov, ktorí sú na Xboxe, môže byť trošku iný než akí sú na PC a to môže mať potom vplyv na predajnosť alebo čokoľvek. Ale ja si myslím, že by to mohlo fungovať na Xboxe.

Bude mať Xboxová verzia aj vlastné špecifiká oproti PC verzii?

Myslím, že ani nie. Možno v niektorých veciach budeme musieť urobiť nejakú zmenu kvôli používateľskému rozhraniu, výkonu alebo takýmto veciam, ale nemyslím si, že bude zásadne iná.

V čom tkvie podľa Mareka Rosu úspech Space Engineers?

Čo sa týka tvojho ďalšieho projektu, GoodAI, plánuje sa už v tejto dobe nejaké bližšie spojenie Inžinierov a GoodAI?

My tam už máme vlastne jednu takú experimentálnu vec, ktorú sme si urobili. Je to vlastne integrácia medzi GoodAI technológiou a Space Engineers a vlastne ide o to, že keď máme nejakú NPC, nejakú AI alebo nejakého panáka v hre, tak si vieme vytvoriť jeho mozog v GoodAI. V praxi to znamená to, že hráč si pridá nejakú postavičku do hry v Space Engineers, napojí sa to na mozog v GoodAI a ten panák začne niečo robiť. Keďže na začiatku nie je natrénovaný na nič, tak pravdepodobne stretne niečo náhodné a potom je odmeňovaný od hráča cez Space Engineers. Odmeňovaný alebo trestaný, alebo mu ten hráč ukáže, ako má tie veci robiť. A ten mozog v GoodAI sa vlastne učí tieto veci a tieto vzorce. Ale zatiaľ je to experimentálna vec. To znamená, že ten mozog je tá slabá časť. Rozhodne to nie je zábavné, ako pre hráčov, takže aj preto sme to zatiaľ nevydali. Viac to nefunguje ako funguje, ale dúfame, že v priebehu tohto roka urobíme tú správnu verziu.

Teraz nám momentálne integrácia umelej inteligencie stojí a padá na tom, že tie naše umelé mozgy a umelá inteligencia ešte nie je dostatočne univerzálna. Takže napríklad hráč by musel nejaký príklad ukázať tej umelej inteligencii stotisíckrát, aby pochopila skutočný vzorec a podľa neho sa začala správať. Ale my teraz pracujeme na niektorých nových architektúrach, ktoré nám umožnia takzvaný „one-shot learning“, čo znamená to, že tá AI sa naučí z veľmi malého alebo len jedného príkladu a potom sa pokúsi generalizovať tento príklad aj na ďalšie situácie, až do okamihu, kedy táto generalizácia prestane fungovať. Tam to učenie potom bude rýchlejšie. Potom by sme nepokračovali v týchto AI veciach v Space Engineers, lebo to ani nebola podstata hry, ale asi by sme vytvorili novú hru, ktorá by bola o tom, že hráč tam dizajnuje tieto mozgy, trénuje týchto panákov a potom prípadne môže zdieľať tieto mozgy v spoločných svetoch aj s ďalšími hráčmi. Tie AI by medzi sebou začali emergentne interagovať. Takže ak niekto bol natrénovaný, aby bol napríklad kooperatívny, tak bude kooperatívny. Ak bude niekto trénovaný kompetitívne, alebo aby robil zlé veci, tak bude robiť zlé veci aj tým ďalším AI. Takže vlastne taká božská hra, čo je vlastne jedno využitie.

Potom ďalšie predstavuje úplne iný smer využitia AI – použiť AI na urýchlenie vývoja hier. Jednoduché varianty môžu byť také, že AI sleduje ako leveldizanéri vytvárajú nové levely, nové svety a potom sa to snaží emulovať, takže sa bude pokúšať robiť podobné vzorce ako robia oni s nejakou náhodilosťou. Druhý variant, už viac pokročilý, je ten, že by AI sledovala ako napríklad grafici vytvárajú 3D modely alebo animácie, alebo ešte viac pokročilé, ako programátori programujú a optimalizujú nejaký kód. Takže by sa tá AI dokázala naučiť, prečo to robia, ako to robia a potom by mohla robiť tú prácu vlastne za nich.

V čom tkvie podľa Mareka Rosu úspech Space Engineers?

Ani pri Xbox porte, ani pri GoodAI si nespomenul Medieval Engineers. Plánuje sa aj tam konzolový port, prípadne prepojenie s GoodAI?

Ale áno, určite áno. Ako som aj hovoril, to či AI dáme do Space alebo Medieval Engineers ešte nie je úplne isté. Skôr to vidím na nejakú separátnu hru. A keby sa robila tá separátna hra, tak to by aj tak bol nejaký mix Space Engineers alebo Medieval Engineers. Takže pre nás vlastne je to skôr jedna spoločná vec. My to nemáme tak v engine urobené, že ten engine je akoby spoločná vec a potom je z toho Space vetva a Medieval vetva.

A čo sa týka prípadného portu Medieval Engineers pre Xbox One, pozeráte sa aj na takéto možnosti?

Pozeráme sa aj na tieto možnosti. Nie je to momentálne nič aktuálne, ale aj na to sa pozeráme.

Ďakujem za rozhovor.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19541)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk