Vulkan oficiálne vypustený, prvá hra už má podporu ale v benchmarkoch nehviezdi |
Vulkan API, ktoré po rokoch posunie OpenGL vpred konečne vychádza a vývojári už môžu skúšať prvé SDK.
Vulkan API, ktoré po rokoch posunie OpenGL vpred konečne vychádza a vývojári a hráči si už môžu vyskúšať ako funguje.
Vulkan bude fungovať na mobiloch a PC, kde na PC sa pod Windowsom pridá k DirectX 12 (len pôjde aj pod W7 a W8) a pod Linuxom bude nástupcom OpenGL. Na mobiloch zase ponúkne možnosť vylepšenia výkonu a grafiky na Android zariadeniach. Konzoly Xbox One a PS4 majú vlastné API a nebudú Vulkan používať, ale Nintendo tam má ešte dvere otvorené.
Nvidia je už na Vulkan pripravená a rovno vydala beta ovládače, kde podporu dostávajú karty s GTX600 a vyššími čipmi, ale aj pre Quadro karty. Stiahnuť si ich môžete ako na Windows, tak aj Linux a samostatnú stránku s príkladmi majú aj pre Android. Nvidia k tomu dodáva, že spolu s vydaním Vulkanu dostáva aj hra The Talos Principle. Tu autori z Croteamu už dlhšie spolupracovali s Nvidiou na zapracovaní API do svojho Serious enignu. Nedá sa však povedať, že by Vulkan pridával nejakú výhodu, keďže má o 20% až 30% pomalší framerate ako DX11 na 980ti a Fury X.
AMD rovnako vydalo beta ovládače a pridalo aj video zhrňujúce ponuku nového API. Nakoniec Vulkan zobral základ z ich Matle API.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 164
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 84
- História Fallout série 59
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 59
- Warhorse Studios nám budúci týždeň odhalia novú hru 81
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15
- Ako vyzerá GTA VI trailer pretvorený do live action podoby? 21 zobraziť viac článkov >