For Honor predstavuje znepriatelené frakcie a súbojový systém |
Aj po tisícročí vojen pokračuje vojna medzi stredovekými frakciami s bojovníkmi špecializovanými na svoje obľúbené zbrane, ale za oponou stojí niekto štvrtý.
Čo v traileri z minuloročnej E3 vyzeralo ako trochu zvláštnejšia pekná malá arénová multiplayerovka, z toho sa vykľula hra s viacerými možnosťami multiplayeru aj veľkou kampaňou a s možnosťou hrať ju v kooperácii s kamarátom online aj split-screen (split-screen pravdepodobne iba na konzolách). Nezmyselný konflikt rytierov, samurajov a Vikingov vo For Honor dostal príbehové pozadie a podrobne bolo predstavené aj ovládanie bojovníkov počas súbojov, čo má byť vlastne najdôležitejšou inováciou v hre, okolo čoho je všetko postavené a okrem bojovania a sledovania prestrihových scén sa zrejme ani nič iné robiť nebude.
Základom súbojov sú tri postoje so zbraňou držanou vpravo, vľavo, alebo hore. Súper, či už AI hrdina alebo protihráč, má vždy úplne rovnaké možnosti. Ak sa postoje zhodujú, má hráč v defenzíve dobrú šancu úder zablokovať. Ak sa nechal oklamať, prípadne nebol dosť rýchly, s mečom na pravej strane nemá šancu vyblokovať úder smerujúci na jeho ľavý bok. Pri odrážaní úderov teda bude chcieť hráč byť vždy v rovnakom postavení ako súper a pri útočení preskočí do iného postoja. Postoj je vidieť priamo na súperovom bojovníkovi, ale oznamuje ho aj HUD, čo Ubisoft neplánuje vypnúť. Zameranie na súboje 1v1 si vyberá daň pri presekávaní sa cez väčší počet slabších nepriateľov, kde hrdina musí byť vždy držaním tlačítka L2 zameraný na jediného protivníka. Nie je žiadny štýl boja proti viacerým nepriateľom naraz a nefunguje ani fyzika, takže okolostojaci protivníci (možno iba zatiaľ) sa nedajú zasiahnuť ani omylom. Stlačením R1 sa vyvolá rýchly ale slabý útok, stlačením R2 silný ale pomalý a kombináciou sa spustí obranný krúživý pohyb, ktorým si hrdina okolo seba urobí miesto, aby mohol protivníkov ďalej likvidovať jedného po druhom.
Pri plnení misií kampane sa hráčovi do cesty postavia zástupy slabých bežných bojovníkov, viacero bezmenných hrdinov a na konci môže očakávať bossa alias skúseného významného vodcu nepriateľskej armády. Každá z troch frakcií bude mať viacero typov hrdinov s vlastnou výzbrojou a teda aj vlastným štýlom. Napríklad na strane Vikingov nám bol doteraz ukazovaný iba nájazdník (Raider) s bojovou sekerou s dlhým dosahom, ale do vydania k nemu pribudnú ďalší (snáď nie formou DLC). Môžeme asi očakávať, že každá frakcia bude mať pomalých a silných, aj rýchlych a slabších bojovníkov. Zbrane aj výstroj sa budú dať upravovať, v kampani by malo ísť o čistý progres, v multiplayeri potom skôr o modifikácie buď estetické, alebo "niečo za niečo".
Príbehová kampaň začína veľkou apokalypsou, po ktorej tri frakcie tisíc rokov bojovali, aby sa veci dostali do súčasného stavu. Ani jedna z frakcií sa neštíti prelievať potoky krvi, ale ani jedna zrejme nebude mať úlohu “toho zlého“. Za tak strašne dlhú vojnu môže Apollyon, vyznávajúca vojnu a šéfujúca bojovníkom Blackstone Legion. Táto frakcia je zodpovedná aj za utrpenie Vikingov počas krutej zimy, čím ich donútila zorganizovať veľký nájazd proti samurajom a mohla sa tak tešiť z ďalšieho krvipreliatia.
For Honor vyjde budúci rok na Valentína, teda 14. februára. Predtým prebehnú fázy alfa a beta-testu, kam sa môžete prihlásiť prostredníctvom svojho Uplay konta. Hra sa už dá predobjednať v štandardnej, deluxe a zlatej edícii. Súčasťou deluxe edície sú in-game bonusy a so zlatou získate aj season pass. Predobjednávkovým bonusom pre všetky tri edície je Legacy battle pack s outfitmi pre troch kampaňových hrdinov nazývaných Raider, Kensei a Warden.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- GTA VI bolo odložené, ale dostalo rovno aj dátum vydania 188
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 74
- Half-Life 3, respektíve nová Half-Life hra, je už plne hrateľná a v širšom playtes 64
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 54
- Epic Games Store znižuje svoj podiel z predaja na nulu, pokým hra nedosiahne tržby 54
- RECENZIA: Days Gone - Broken Road (PC) / Remastered (PS5) 39
- PlayStation Plus Essential v máji ponúkne jednu z najlepších hier minulého roka 18
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 139
- Nvidia už pripravuje RTX 50 Super verzie kariet s rozšírenou pamäťou 102 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|