Intel vstupuje do VR biznisu s headsetom Alloy |
Alloy nepotrebuje kábel vedúci do počítača ani smartfón, funguje samostatne a okrem VR ponúkne aj nový typ rozšírenej reality.
Intel vstupuje do VR biznisu s vlastnou platformou pomenovanou Alloy. Hardvérové špecifikácie zatiaľ neprezradil, ale pravdepodobne mieri do voľného priestoru medzi hernými headsetmi ako HTC Vive, Oculus Rift a PS VR a mobilnými headsetmi ako Samsung Gear VR alebo headsety platformy Daydream.
Intel totiž ako jednu z predností Alloy uvádza, že nemá žiadny nepohodlný kábel, ktorý by ho spájal s PC alebo konzolou a všetok výkon je ukrytý priamo v ňom. Vzhľadom na priestorové obmedzenie a požiadavky na nízku hmotnosť a spotrebu sa na ňom asi nebudú dať hrať náročné hry ako na herných VR, ale Intel by doň mohol dostať viac výkonu než majú mobilné VR využívajúce iba výkon smartfónov. Výhodou Gear VR alebo Google Cardboard je ale cena, ktorú Intel tiež ešte ani nenaznačil.
Okrem absencie kábla i nutnosti využívať vlastný mobil sa Alloy vyhýba aj prepojeniu s akýmkoľvek externým senzorom a čímkoľvek, čo by potrebovalo zložité a zdĺhavé nastavovanie. Intel sa snaží všetko nahradiť vstavanou kamerou s jeho technológiou RealSense schopnou nielen zachytávať 3D obraz prostredia, ale aj sa v ňom orientovať. Vďaka tejto kamere nemá hráčovi hroziť, že sa zraní napríklad nárazom do (reálnej) steny. Všetko má byť vyriešené tak, aby sa človek mohol voľne pohybovať aj vo väčšom priestore a pritom vnímal virtuálnu, alebo aj zlúčenú realitu. Zlúčená realita je nový pojem, ktorým Intel nazýva rozšírenú realitu s možnosťou manipulovať virtuálnymi objektmi v reálnom prostredí pomocou vlastných rúk, opäť za pomoci technológie RealSense.
Intel plánuje rozvíjať Alloy ako otvorenú platformu, takže do obchodov sa môžu dostať headsety s rôznym dizajnom a menom od rôznych výrobcov a vývojári dostanú prístup k API. Intel spolupracuje s Microsoftom na "optimalizácii obsahu a zážitkov z platformy Windows" pre tento typ VR zariadení. Nové VR headsety sa majú začať predávať v priebehu roka 2017.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Stellar Blade 118
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 94
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 101
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78 zobraziť viac článkov >