Kde OnLive skončilo, tam LiquidSky začína |
Váš virtuálny SkyComputer vám umožní sťahovať hry zo Steamu a hrať ich v 1080p a 60 fps.
Hranie prostredníctvom cloudu malo mať v roku 2016 veľký podiel na hernom trhu a služba OnLive mala byť jedným z jeho lídrov. Namiesto toho ale majú hráči naďalej doma svoj vlastný hardvér a OnLive od roka 2015 neexistuje. Na jeho miesto ale prichádza LiquidSky a chce byť vo všetkom lepšie.
LiquidSky si v beta-teste vyskúšalo už vyše 400 tisíc hráčov. Jeho výhodou je, že človek k hraniu nepotrebuje vlastniť drahý herný hardvér a môže hrať na viacerých zariadeniach. Podporované sú desktopy i notebooky s Windows 7 a novším, Linuxom, Mac-om a aj telefóny a tablety s Androidom, ku ktorým sa môžu pripojiť herné ovládače vrátane xboxových. Hry ako Fallout 4 či Dark Souls III sa vďaka tomu dajú hrať na staručkom notebooku aj na tablete. To už ponúkal OnLive a neuspel. LiquidSky by ale mal vyriešiť dva najväčšie problémy, ktoré sužovali jeho predchodcu.
Jedným veľkým problémom bola latencia, teda oneskorené reakcie hry. To by malo byť do veľkej miery vyriešené vďaka novému protokolu napísanému iba 23 ročným zakladateľom Ianom McLoughlinom. Keď svoje dielo ukázal veľkým rybám IT biznisu, Scott McNealy, bývalý generálny riaditeľ Sun Microsystems, poskytol finančnú podporu a presvedčil McLoughlina odísť zo školy a založiť startup. Dnes už má spoločnosť stojaca za službou k dispozícií 4 milióny dolárov od rôznych investorov a ponúka hranie vo Full HD rozlíšení a maximálne 60 fps. Stačiť by malo internetové pripojenie s rýchlosťou 5 až 12 megabitov za sekundu. Pre porovnanie, Netflix potrebuje k streamovaniu filmov v HD tiež 5 Mbps.
Druhou kategóriou je cena a dostupnosť hrania. LiquidSky nemá vlastné servery, využíva servery IBM a ich kapacita sa zväčšuje spolu s dopytom. K nám sú najbližšie servery v Nemecku a v severnom Taliansku, ale nie sme v "ideálnom 500 kilometrovom okruhu". Ďalšie šetrenie nákladov sa dosiahlo vďaka novej serverovej technológii. Servery využívajú grafické karty od Nvidie, z ktorých každá dokáže obsluhovať 128 používateľov cloudovej služby.
Ďalšou odlišnosťou je prístup k získavaniu hier. Pokým OnLive malo obmedzenú ponuku hier prispôsobených priamo jej autormi, LiquidSky má prakticky neobmedzenú ponuku PC hier. Hráč si na svojom konte vytvorí virtuálne PC nazývané SkyComputer a môže si doň nainštalovať hry z digitálnych obchodov Steam, Battle.net, Uplay, Origin a ďalších. Hrá teda hry, ktoré reálne vlastní niekde inde a LiquidSky platí za ich streamovanie.
Používatelia môžu platiť: $0.50 za hodinu vo "vysokom nastavení", $1.00 za hranie v "ultra nastavení", alebo využijú mesačné predplatné. 500GB úložisko a 80 hodín za $15 dolárov môže byť ideálne pre ľudí, ktorí nehrajú viac ako 2,5 hodiny denne, alebo iba cez víkendy. Za terabajtové úložisko a neobmedzené hranie ale treba platiť $40 mesačne. Služba ponúka aj 24 hodinový trial.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 44
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 57
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69
- Júlové hry 17 zobraziť viac článkov >