Tržby PC herného hardvéru sú znovu vyššie, prekonali 30 miliárd dolárov |
Analýza ukazuje pravidelný nárast nákupu hardvéru, zároveň aj postupné opúšťanie lowendu.
Podľa analýzy JohnPeddie práve trh s PC herným hardvérom prekonal 30 miliárd dolárov. Je to prvýkrát čo sa tak stalo a je to hlavne vďaka tomu, že si hráči kupujú hi-end herný hardvér. Do štatistický dát rátajú ako kompletné herné PC, tak aj PC hardvér a aj doplnky ako myši, klávesnice, headsety a monitory.
Ak si to rozdelíme na trhy, tak Ázijsko Pacifický región má 11.3 miliardový podiel z predaja minulý rok so 9.61% nárastom. Teda približne tretinu. Zvyšné dve tretiny si delí hlavne Severná Amerika a Európa, kde v Amerike bol nárast 5.78%, v Európe 6.63%. Rozdiel medzi východom a západom je hlavne v type nakúpeného hardvéru, kde ázijcom stačí slabší hardvér na MOBA hry a rôzne online multiplayerovky, hi-end kupuje hlavne západ, kde sú nároky na vizuál hier vyššie.
Celkovo za uplynulý rok mal najväčší pomer z tržieb hi-end hardvér a to 43% (13 miliárd), nakoniec aj preto, že je najdrahší. Lowend má 22% (6 miliárd) a stredná trieda 35% (10 miliárd).
Dodávajú, že PC ekosystém a pokračujúca podpora pre kvalitnejšie hranie na PC vyústila do veľkého nárastu počtu hráčov v posledných rokoch. Tomu pomáha aj ergonómia desktopu, kde kratšia vzdialenosť od monitora ponúka vyššie detaily vďaka HD a UHD monitorom, je tam zároveň kvalitnejšie ovládanie myšou a klávesnicou. Toto nakoniec potvrdzujú aj eSports turnaje, ktoré sú prevažne hrávané na PC.
Zároveň produktoví dizajnéri dali PC hráčom tisíce možností na kompletnú customizáciu ako funkčne, tak aj dizajnovo. Napríklad sú tam aj kompletné jazdecké, alebo letecké systémy, viacmonitorové zostavy, supersilné grafiky, veľká ponuka herných notebookov, vodné chladenia, nasvietenia, SSD disky, herné myši, mechanické klávesnice, externé grafiky pre notebooky a Xbox kompatibilné doplnky, všetko spolu ponúka hráčom viac možností ako mali kedykoľvek predtým.
Nakoniec to uzatvárajú tým, že vidieť ako sa hráči postupne presúvajú hlavne do strednej a hi-end kategórie a stále viac opúšťajú lowend. Upozorňujú aj na to, že PC predaje sú dnes motivované hlavne hrami, čo je pre výrobcov dôležité pochopiť v aktuálne stagnujúcom alebo klesajúcom celkovom PC trhu. Klasické nenáročné domáce PC sú už nahrádzané mobily a tabletami a tam sa trh stále zmenšuje. Herná oblasť však stúpa. Čo nakoniec výrobcovia pochopili a prakticky už všetci ponúkajú herné PC, herné notebooky, prípadne oblasti využitia PC kde je odbyt stúpajúci a teda fotky, video editovanie, alebo vytváranie obsahu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 80
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 73
- Aké hry prídu v máji? 51
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- MSI prestalo vyrábať AMD grafiky, orientuje sa čisto na Nvidie 85 zobraziť viac článkov >