Stardew Valley oslavuje prvé narodeniny, ponúka zábery úvodných štádii vývoja |
Eric Barone, jediný dizajnér indie hitu Stardew Valley sa obhliada za skromnými začiatkami.
Pred pár dňami oslávil minuloročný indie farmársky megahit Stardew Valley svoje prvé narodeniny. Jeho jediný tvorca Eric Barone pri tejto príležitosti nostalgicky nazrel na štvorročný vývoj hry na svojom oficiálnom blogu:
“Je ťažké uveriť, že od vydania prešiel celý rok. A pritom to bol v istom zmysle zároveň najdlhší rok môjho života, pretože som toho toľko stihol.”
Stardew Valley dnes už patrí do výkladnej skrine indie scény medzi tituly ako Cave Story, Super Meat Boy, Braid, či Fez. Eric Barone zaznamenal so svojim farmárskym simulátorom obrovský kritický aj a komerčný úspech. Podľa odhadov SteamSpy vlastní hru na Steame necelých 2.5 milióna užívateľov, čo malo Baroneovi zarobiť 24 miliónov dolárov. Úctyhodná suma na hru, ktorú jediný človek dizajnoval a programoval na obstaróžnom počítači s monitorom položeným na škatuli od Wii U.
Netreba zabudnúť, že v Decembri minulého roka hra vyšla aj na Playstation 4 a Xbox One. Navyše sa dostane v lete aj do rúk majiteľov Nintenda Switch, na konzole po prvýkrát aj s multiplayerom. Žatva úspechov tak pre Stardew Valley ešte ani zďaleka nekončí.
Barone pokračuje: „Strávil som posledné 4 roky sám vo svojej malej bubline, v podstate som každý deň pracoval na tej istej veci. A zrazu som sa ocitol vo svetle reflektorov, čo je poriadna zmena. Samozrejme sa z toho veľmi teším. Je to zvláštny pocit, z počiatku sa takýto úspech javí ako neskutočne vzdialený a nedosiahnuteľný. Niečo, o čom sa dá iba snívať. Keď sa takýto sen splní, treba si na novú realitu zvykať a aj v tomto duchu sa niesol môj minulý rok.”
„Som za túto príležitosť neskonale vďačný. Už teraz sa teším na budúcnosť. Mám kopu nápadov a chcem robiť hry ešte veľmi dlho. Pri Stardew Valley som sa mnohému naučil – dôležitosti beta testov, ako robiť dobrý pixel art, ako používať Steam, ako podporovať hry po ich vydaní. A spravil som aj dosť chýb, ale snažím sa na ne hľadieť v pozitívnom svetle. Sú úrodnou pôdou pre môj ďalší rozvoj.“
Barone zverejnil aj screenshoty z pôvodnej verzie hry z roku 2012 s pracovným názvom Sprout Valley. Počas ostatných štyroch rokov Barone viackrát kompletne prekopal vizuál a mnohými zmenami prešli aj základné herné mechanizmy. Vývoj Stardew Valley bol podľa slov tvorcu jednou veľkou dizajnérskou školou s nespočetným množstvom iterácií, na konci ktorých je jedna hotová, poctivá hra.
Pôvodná verzia:
Pre porovnanie finálna verzia:
Kompletnú galériu si môžete pozrieť priamo na oficiálnom blogu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 29
- Detaily k 89 miliónom Steam účtov sú na darknete na predaj 33
- Epic spustil Mega výpredaj a rozdáva Dead Island 2 29
- RECENZIA: Roadcraft 13
- HBO znovu premenovalo streamovaciu službu MAX 67
- Vývoj GTA VI sa rozbehol naplno v roku 2020, odklad na rok 2026 má pomôcť dosiahnu 76
- Porovnanie šiestej epizódy druhej série The Last of Us s hrou 100
- Apple namiesto toho, aby odsúhlasilo Fortnite pre USA, zablokovalo hru na iOS glob 41
- Vylepšená trilógia S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone príde na PC a konzoly 60
- Nový Cyberpunk 2077 nás vráti do Night City, ale pridá aj Chicago 34 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Chucklefish games / ConcernedApe Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|