Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
Advertisement
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Novinka


Vývojári Dead Space 2 vysvetľujú, prečo je hra pre EA a aj Visceral sklamaním

pridal Gam_er 19.10.2017 o 18:47
PC
PS3
Xbox 360
Akcia
Vývojári Dead Space 2 vysvetľujú, prečo je hra pre EA a aj Visceral sklamaním


Správa o tom, že EA zatvára svoje štúdio Visceral bola pre mnohých sklamaním, ktoré sa však možno dalo očakávať. V priebehu rokov toto štúdio získalo povesť kvôli ambicióznym projektom, ktoré boli síce aj kriticky uznávané, no v konečnom dôsledku zlyhali v obchodnom oddelení a nezarobili toľko, koľko by sa od nich malo čakať. Hry ako Dead Space 2 či Battlefield Hardline však predali milióny kópií. V konečnom dôsledku tak môže byť ťažké pochopiť, prečo boli považované za sklamanie.

Bývalý dizajnér Visceral Studios Zach Wilson sa nedávno vyjadril na svojom Twitteri, aby vniesol trochu svetla do problémov s jeho bývalým zamestnávateľom. Wilson bol vo Visceral počas vývoja Dead Space 2 a uvádza, že k tomu, aby titul označovali za úbohý, prispelo niekoľko faktorov. 

„Dead Space 2 stálo 60 miliónov dolárov. Tržby k nemu však vzhľadom na začiatočný budget neboli milosrdné. Predalo sa len 4 milióny kópií, čo nestačilo. Keďže ďalších 60 miliónov bolo vynaložených na marketing a svoj podiel z predaja chceli aj maloobchodníci. Neviem, či sa podarilo premeniť náklady na profit. Viem len, že Dead Space 2 nesplnilo očakávania EA, čo je rovnako dôležité ako kvalita hry.

Podiel maloobchodníkov a obchodníkov tretích strán je tiež dôvod, prečo by mal každý vydavateľ rád svoj vlastný digitálny obchod. Neznášate uPlay? Nuž, vydavateľ z neho získava 90% tržieb z predaja,“ tvrdí Wilson v sérii Tweetov. 

Ide o zaujímavú úvahu. Hráči ani médiá často nevenujú pozornosť veciam okolo vývoja, medzi ktoré patrí marketing, poplatky pre držiteľov platformy či ostatné skryté náklady, ktoré vedú k úspechu AAA hry. Uznanie hry u kritikov a hráčov tak nemusí rozhodnúť o jej úspechu. Dôkazom je napríklad The Saboteur, Dead Space 2 či mnohé iné projekty, ktoré nedostali pokračovanie, alebo boli zrušené počas vývoja. Dead Space 2 ho síce dostalo, no trojka už nebola taká úspešná ani u hráčov či kritikov.

Za nás musíme uznať, že dvojka bola fakt skvelá a je škoda, že napokon nenaplnila očakávania. V prípade štúdia Visceral by možno bolo lepšie, keby sa jeho ľudia presunuli k menším, nízkorozpočtovým projektom. Bohužiaľ, pokúšali sa robiť veľké veci s vysokým rozpočtom, čo ich nakoniec stálo všetko. Po zavretí Visceral sa pripravovaný titul Star Wars drasticky zmení a presúva do EA Vancouver. Čo sa týka Zacha Wilsona, ten v súčasnosti pracuje v Bethesde na zatiaľ neoznámenom projekte. 

Čo si myslíte o Dead Space 2 a zavretí štúdia Visceral vy? Existoval spôsob, akým ho EA mohlo zachrániť alebo bolo odsúdené na zánik? 





<<<Obe Resident Evil: Revelations hry na Switchi obsahujú bonusové minihry
predchádzajúca novinka

HP odhalilo prvú pracovnú stanicu typu 2 v 1 na svete >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Karta hry
Dead Space 2 Dead Space 2
PC ,PS3 ,Xbox 360

button EA / Visceral Games
button Akcia
button deadspace.ea.com

dátum vydania 28.1. 2011
Kúpiť si hru na
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#99


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Nové herné videá
Video: Gravel - Franciacorta Speed Cross
Gravel - Franciacorta Speed Cross
pridané 16.1. 2018discus0
Príspevky
Vesmír: Číne skoro spadla časť vesmírnej rake...
https://gfycat.com/kindlyhairyfanwormsscreenshot z...
Switch má pred sebou dlhý životný cyklus
kde sú tí jasnovidci, ktorí proklamovali ako padne...
Forged Battalion - Early Access Launch trailer
vizualne to je odpudive, tie farby a dizajn, velmi...
Star Wars Rivals bude mobilná multiplayerovka...
know that feel bro &#128546; sw empire at war bolo...
Remedy: Tradičné singleplayer AAA hry sú veľm...
take hry ako si predstavujete nebudu kym ich nebud...
Quantic Dream bolo vykreslené ako toxické pra...
možno si prirodzený výber nájde ich.
Vesmír: Číne skoro spadla časť vesmírnej rake...
súhlasím tak na polovicu. išlo o zastrašenie a vyr...
Playstation 4 update 5.50 otvára beta testing
dokážem na ps4 napísať prácu v power pointe? dokáž...
Metal Gear Survive približuje svoj príbeh
jeho štúdio kojima productions je úplne nezávislé,...
Remedy: Tradičné singleplayer AAA hry sú veľm...
dobre, tak to opravim pre ludi co nemaju iny argum...
Je toto Xbox One Elite Controller 2?
neni su uz pomaly vsetky hry tencent ? :d z ciny...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk