PRIHLÁS

Vývojári Dead Space 2 vysvetľujú, prečo je hra pre EA a aj Visceral sklamaním

Hry ako Dead Space 2 či Battlefield Hardline však predali milióny kópií. V konečnom dôsledku tak môže byť ťažké pochopiť, prečo boli považované za sklamanie.

pridal Gam_er 19.10.2017 o 18:47 pod hry
Vývojári Dead Space 2 vysvetľujú, prečo je hra pre EA a aj Visceral sklamaním

HRY > NOVINKY >

Správa o tom, že EA zatvára svoje štúdio Visceral bola pre mnohých sklamaním, ktoré sa však možno dalo očakávať. V priebehu rokov toto štúdio získalo povesť kvôli ambicióznym projektom, ktoré boli síce aj kriticky uznávané, no v konečnom dôsledku zlyhali v obchodnom oddelení a nezarobili toľko, koľko by sa od nich malo čakať. Hry ako Dead Space 2 či Battlefield Hardline však predali milióny kópií. V konečnom dôsledku tak môže byť ťažké pochopiť, prečo boli považované za sklamanie.

Bývalý dizajnér Visceral Studios Zach Wilson sa nedávno vyjadril na svojom Twitteri, aby vniesol trochu svetla do problémov s jeho bývalým zamestnávateľom. Wilson bol vo Visceral počas vývoja Dead Space 2 a uvádza, že k tomu, aby titul označovali za úbohý, prispelo niekoľko faktorov. 

„Dead Space 2 stálo 60 miliónov dolárov. Tržby k nemu však vzhľadom na začiatočný budget neboli milosrdné. Predalo sa len 4 milióny kópií, čo nestačilo. Keďže ďalších 60 miliónov bolo vynaložených na marketing a svoj podiel z predaja chceli aj maloobchodníci. Neviem, či sa podarilo premeniť náklady na profit. Viem len, že Dead Space 2 nesplnilo očakávania EA, čo je rovnako dôležité ako kvalita hry.

Podiel maloobchodníkov a obchodníkov tretích strán je tiež dôvod, prečo by mal každý vydavateľ rád svoj vlastný digitálny obchod. Neznášate uPlay? Nuž, vydavateľ z neho získava 90% tržieb z predaja,“ tvrdí Wilson v sérii Tweetov. 

Ide o zaujímavú úvahu. Hráči ani médiá často nevenujú pozornosť veciam okolo vývoja, medzi ktoré patrí marketing, poplatky pre držiteľov platformy či ostatné skryté náklady, ktoré vedú k úspechu AAA hry. Uznanie hry u kritikov a hráčov tak nemusí rozhodnúť o jej úspechu. Dôkazom je napríklad The Saboteur, Dead Space 2 či mnohé iné projekty, ktoré nedostali pokračovanie, alebo boli zrušené počas vývoja. Dead Space 2 ho síce dostalo, no trojka už nebola taká úspešná ani u hráčov či kritikov.

Za nás musíme uznať, že dvojka bola fakt skvelá a je škoda, že napokon nenaplnila očakávania. V prípade štúdia Visceral by možno bolo lepšie, keby sa jeho ľudia presunuli k menším, nízkorozpočtovým projektom. Bohužiaľ, pokúšali sa robiť veľké veci s vysokým rozpočtom, čo ich nakoniec stálo všetko. Po zavretí Visceral sa pripravovaný titul Star Wars drasticky zmení a presúva do EA Vancouver. Čo sa týka Zacha Wilsona, ten v súčasnosti pracuje v Bethesde na zatiaľ neoznámenom projekte. 

Čo si myslíte o Dead Space 2 a zavretí štúdia Visceral vy? Existoval spôsob, akým ho EA mohlo zachrániť alebo bolo odsúdené na zánik? 





Páči sa mi!






PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: EA / Visceral Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 28. január 2011
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Zdielanie gamepass, steam na d... (1)
Ahojte , idem synovi kupit na vianoce jeho vlastne...
|Upgrade pc- bude stačiť zdroj... (4)
Zdravím, po dlhej dobe idem upgradovať PC, z toho ...
|Archelund a exilled kingdom od... (0)
Čo sa s týmito hrami stalo ? Príde niekedy Archelu...
|Nová pc zostava (35)
Nazdar, po dlhých rokoch kupujem novú PC zostavu, ...
|Lenovo legion 5 - poraďte :-) (4)
Ahojte, potrebujem vyriešiť nový notas a chcel by ...
|Zľavy/akcie/rozdávačky - pc (367)
Ahojte, všimol som si (alebo som aspoň nenašiel...
|Screenshots (64576)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44648)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Serialy (17465)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Filmy filmy filmy film... (47985)
O filmoch. Hádam chápete....
|Svet, ukrajina, vojny ... (45634)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk