Ako beží a ako sa hrá Wolfenstein 2 na Switchi? |
Bližšie sme sa pozreli na zúbok Switch portu minuloročného Wolfensteina
Bethesda patrí k vydavateľom, ktorí Switch naozaj slušne podporujú a to aj portami svojich veľkých tituloch. Chvíľu si na ne treba počkať, nevyzerajú najlepšie, ale ak ich chcete hrať kdekoľvek a kedykoľvek, inú možnosť nemáte. Po Doome a Skyrime nám teraz priniesli Wolfenstein 2: The New Colossus pre Switch. Za portom opäť stoja Panic Buttona a aj keď je to vlastne najslabšie vyzerajúca verzia, rozhodne ich treba pochváliť. Jednak za to, ako slušne hru na Switch priniesli. No tiež za to, o koľko sa sami zlepšili v porovnaní s Doomom.
Ak vás hra ako taká zaujíma detailnejšie, určite si pozrite našu recenziu. Ja sa budem venovať tomu, aký dojem zanecháva Switch verzia po prvých dňoch hrania. Tá obsahovo a aj hrateľnostne presne zodpovedá tomu, čo ste mohli vidieť minulý rok na PC a veľkých konzolách. Rozdiely nájdete len v technickej stránke a nejakých drobnostiach, ktoré do tejto verzie Panic Button zakomponovali navyše. Poučili sa zjavne z Doomu a okrem HD Rumble podpory tu teraz nájdeme už aj podporu pohybového ovládania/mierenia. To nepôsobí tak organicky ako v Splatoone, ale dá sa s ním dobre hrať, viete si nastaviť aj citlivosť a na Switch sa to hodí.
Čo vás ale určite zaujíma najviac, to je technický stav hry, ktorý najlepšie znázorňuje video vyššie, kde porovnávame Switch verziu s PC verziou vo Full HD a na najvyšších nastaveniach. Víťaz je jasný, ale je zaujímavé sledovať, ako slušne sa Switch drží a vidíme, že Panic Button nič neorezávali z prostredia. Najviac obetovali v oblasti rozlíšenia, kde opäť použili dynamické škálovanie, ktoré v dokovanom režime klesá od 720p nižšie až na nejakých 540p. V handheldovom režime sa bežne rozlíšenie drží tiež nižšie. V priebehu hrania to ale naozaj lieta.
Rovnako šlo dole aj rozlíšenie textúr, detaily a kvalita predrenderovaných scén. Vďaka tomu však hra nezaberá 50GB, ale "len" 21GB. Na Switch je to stále dosť, ale určite stráviteľnejšie ako pôvodná veľkosť. Celkovo sa ale zdá, že v Panic Button uprednostnili nastavenia pred rozlíšením a možno mohli s kvalitou vizuálu ísť radšej trochu nižšie a s rozlíšením vyššie. Nepriatelia vo väčšej diaľke napríklad trochu zanikajú v prostredí a podobne. Na veľkej televízii to už nevyzerá až tak dobre, ale na malej obrazovke handheldu stále vyzerajú fajn aj textúry v nižšom rozlíšení, napríklad zbrane, ktoré máte stále pred nosom.
Obrovským zlepšením v porovnaní s Doomom je aj snímkovnaie. To sa teraz takmer stále drží na 30fps a len v tých najnáročnejších súbojoch trochu klesá. Stabilný frame rate a tiež frame pacing je oproti predchádzajúcemu portu veľkým krokom vpred. To isté platí aj pre loadingy, ktoré sú výrazne kratšie. V konečnom zúčtovaní je tak vlastne zázrakom, že Panic Button ešte prekonali svoju predchádzajúcu prácu. Hra beží lepšie, už pri vydaní obsahuje možnosti navyše a to je pritom v základnej verzii náročná ako na pamäť, tak aj na výkon. Na Switchi z ani jedného nie sú priehrštia, takže výsledok je predvídateľný, no aj tak lepší, než by ste čakali. Panic Button sami oznámili, že na Switch pripravujú ďalšie porty a aj vlastné hry a uvidíme, či to dokážu ešte vylepšiť. Dovtedy by ale mohli vyladiť napríklad New Orleans pasáže v tejto hre, kde sa rozlíšenie dlho drží dosť nízko. Treba tiež opraviť chyby vo Wolfenstein 3D easter eggu, ktorý má problém s výkonom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 261
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 55
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bethesda / Machine Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|