Gamescom 2018: Na akej hre pracuje hlavný dizajnér Red Dead Redemption? |
Tony Gowland pracoval v Rockstare, no na nezávislej scéne sa pustil do trošku inej produkcie, ktorá však stále dokáže zaujať.
Kým vo filmovom svete je bežné, že režiséri z nezávislých sfér prechádzajú do hollywoodskeho mainstreamu, v hrách je to často naopak a aj známi tvorcovia z veľkých hier často prechádzajú do indie sféry, kde sa môžu viac realizovať. Takým prípadom je aj Tony Gowland, ktorý pracoval v Rockstare a figuroval aj ako hlavný dizajnér na Red Dead Redemption. To už však bolo dávno, teraz je na nezávislej dráhe a na Gamescome sme sa s ním stretli, aby nám predviedol svoj nový titul.
Ten sa volá Dead End Job a už na prvý pohľad badať, že Tony miluje popkultúru 80. a 90. rokov. Hra z nej totiž vo veľkom čerpá a asi nemusíte dlho pozerať na obrázky okolo, aby ste si všimli, že najväčšou inšpiráciou boli kultoví Krotitelia duchov. Hra je totiž twin-stick shooter, v ktorom preberiete práve úlohu jedného „krotiteľa“. V štýle hrateľnosti známej napríklad z The Binding of Isaac sa pohybujete po procedurálne generovaných leveloch, kde po duchoch najskôr strieľate a potom máte krátke okno na to, aby ste ich „povysávali“. Musíte si však dať pozor na prehrievanie zbrane.
Menších odkazov tam nájdete množstvo, no Tonymu ide v prvom rade o to, aby ste sa pri hraní bavili a aj smiali. Aj preto tu nenájdete úplne tradičných duchov, ale všimnete si napríklad ducha v podobe kornútu so zmrzlinou a iné šialené podoby. Zároveň nechce, aby bola hra čisto vnímaná ako roguelike, takže tu máte aj nejaké menšie možnosti pokračovania po smrti v kampani. Počas jej prechádzania sa levelujete a vyberáte si po každej úrovni jeden z trojice upgradov. A aby ste to mali v boji ešte zaujímavejšie, v leveloch nachádzate rôzne predmety, ktoré môžete použiť.
Zároveň je hra určená aj na streamovanie po internete, takže v priebehu hrania dokáže ponúknuť aj negatívne power-upy, ktoré môže hráčovi vybrať publikum. Ak zase radi hráte spoločne s niekým za jednou obrazovkou, Dead End Job ponúkne asymetrickú kooperáciu, kde jeden hráč stále loví duchov a druhý preberie ducha - spoločníka. Zaujímavo je riešená znovuhrateľnosť, kedy pri opätovnom prechádzaní postavy vedia, že hráč hru ide znova a aj na túto skutočnosť vtipne poukazujú, hra tak nie je len opäť v tej istej slučke.
Vydanie hry je zatiaľ naplánované na budúci rok, no bez konkrétneho dátumu. Dočkať by sme sa mali na PC, Xbox One, PS4 a Nintendo Switch. Demo bolo síce len krátke, no veľmi zaujímavé a aj zábavné. Ak si udrží svoju chytľavú hrateľnosť a vtipného ducha, môže to byť príjemné malé prekvapenie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 91
- RECENZIA: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater 28
- DOJMY: Heroes of Might and Magic: Olden Era 36
- Nové Alza dni zľavy spustené 6
- Windows 10 podpora dnes skončila, ale môžete si ju predĺžiť na ďalší rok 143
- Článok: ROG Xbox Ally X 73
- Čo AMD prinesie do RDNA 5 GPU čipov? 83
- Slovenskí vývojári chystajú realistický simulátor električiek Elektronka: Bratisla 45
- Black Myth: Wukong dostáva veľkú aktualizáciu s vylepšeným výkonom na PC a PS5 47
- Intel ukázal prvý čip na jeho novej 18A architektúre 30 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Headup Games / Ant Workshop Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|