Optimalizačný proces Cyberpunku 2077 začal na štarte vývoja, hardvér hru nebude obmedzovať |
Týmto spôsobom tím premýšľal už od začiatku, ako implementovať funkcie, medzi ktoré patrí napríklad globálne nasvietenie bez toho, aby hru obmedzoval aktuálny hardvér.
Cyberpunk 2077 sľubuje, že bude jednou z najlepšie vyzerajúcich hier, ktoré kedy vyšli. CD Projekt Red s hrou zaujal zaujímavý vývojový prístup, kedy začal optimalizačný proces hneď na začiatku vývoja. Ten sa totiž vo väčšine prípadov robí až v druhej polovici, resp. na konci. Vedúci animátor Maciej Pietras potvrdil, že proces optimalizácie sa začal na začiatku vývoja. Týmto spôsobom tím premýšľal už od začiatku, ako implementovať funkcie, medzi ktoré patrí napríklad globálne nasvietenie bez toho, aby hru obmedzoval aktuálny hardvér.
V štúdiu dokonca neexistuje ani jeden koncept hry, ktorý by autori skrátka nemohli urobiť kvôli hardvérovým obmedzeniam:
„Oh nie, taký koncept tu nemáme. Vlastne od začiatku vieme, že sme vyvíjali hru pre PC, PS4 a Xbox One. Proces optimalizácie sme začali na samom začiatku. Takže to, čo ste pravdepodobne videli poháňať demo, bol počítač s niečim ako i7 a 1080ti. Nejedná sa o žiadne astronomické špecifikácie. V podstate je to preto, že už od začiatku myslíme na optimalizáciu, ako funguje streaming, ako zvládať globálne nasvietenie bez toho, aby nás limitovalo CPU alebo GPU. Skutočnosti, ktoré sme zistili, boli zobraté do úvahy hneď na začiatku a optimalizovali sme ich.”
Pietras tiež potvrdil, že doteraz tím nemal žiadne problémy s implementáciou funkcií, takže hardware pravdepodobne nebude obmedzovať hru:
„Viete, že pracujeme na Red Engine, ktorý stále zlepšujeme. Viete, že vždy nájdeme nové spôsoby využitia nových technických vlastností, ktoré urýchľujú prácu a pokiaľ ide o optimalizačnú časť, máme šikovných programátorov, ktorí na nej odhodlane pracujú. Jednoducho preto si nemyslím, že by sme dosiahli bod, ktorý by hru obmedzoval z hľadiska hardvéru. Bod, pri ktorom by sme povedali, že na základe hardvérových požiadaviek budete na hru potrebovať príliš drahý počítač. To sa nám ešte nestalo. To, čo sme ukázali v deme, bežalo v reálnom čase, na bežne dostupnom hardvéri, takže tu nie je nič, čo by sme sa snažili skryť.”
Cyberpunk 2077 očakávame budúci rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 38
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- RECENZIA: Mario Kart World 106
- Článok: Nintendo Switch 2 54
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Nové mega zľavy spustené 37
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 17
- RECENZIA: The Alters 26
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 73
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt Red Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|