Jade Raymond: Ekosystém sa zmenil, hry sa musia zmeniť tiež |
Bývalá šéfka EA Motive, ktorá pracovala na Star Wars, teraz rozbieha svoj vlastný projekt. Chce v ňom ukázať niečo, čo sme doteraz ešte nevideli.
Jade Raymond je bývalá šéfka štúdii v Ubisofte a EA, pričom v EA skončila len nedávno. Uplynulý čas využila na premýšľanie o tom, ako sa hry a herný priemysel menia. Svoje závery práve prezentovala verejnosti.
Jade sa ohliada späť a hovorí, že s Motive dosiahla všetko čo chcela a zo štúdia odišla kvôli vlastnému projektu. Počas práce na ňom vytrvale premýšľala o tom, ako sa zmenil priemysel od časov, kedy bola súčasťou tímu, ktorý pracoval na Assassins Creed:
„V tradičnej akčnej adventúre sa rozvíjalo myslenie vývojára: Aký príbeh chceme povedať? Čo je zápletkou, problémom alebo puzzle, ktoré chceme vytvoriť na každej úrovni? Ako hráč by ste si mali vychutnať tento príbeh, ale ako myš v bludisku nájsť cestu k syru,” hovorí Jade, ktorá sa sústredí na žáner, ktorý pomohol posunúť Assassins Creed vpred.
„Open world je iný. Je to o vytvorení vlastného príbehu, kde sa rozhodnete, ako chcete robiť veci. Nie ste myš v bludisku. Je to o väčšej angažovanosti hráčov. Myslím, že veľkou a pre mňa aj vzrušujúcou otázkou je dnes to, ako sa táto skúsenosť stane viac sociálnou. Ako hráči vytvárajú nie len svoj vlastný príbeh, ale ako by mohli byť ich príbehy spoločenskejšie a ako by ich mohli zdieľať zaujímavým spôsobom. Myslím si, že na túto odpoveď sme zatiaľ neprišli, pričom podľa mňa ide o vzrušujúce veci, ktoré nás čakajú.”
Raymond teda vyjadruje mimoriadny záujem o sociálne využitie hier. Opisuje ich ako spôsob, ktorým sa ľudia môžu rozprávať, pričom sa používajú prakticky ako sociálne siete. Má to byť podľa nej príklad toho, ako sa herné médium celkovo zmenilo. Dlhý čas sa podľa nej hry držali rovnakého modelu, ako iné médiá, medzi ktoré patria napríklad kino, televízia či žurnalistika. Bol tam autor a publikum buď s malou, alebo so žiadnou možnosťou komunikovať. Hry sa dnes podľa Jade presunuli k modelu väčšej angažovanosti hráčov, hlavne vďaka bezproblémovej a priamej komunikácii poskytovanej internetovými technológiami.
Okrem toho vyzdvihuje rastúci vplyv talentovaných moderov, ktorí sú vysoko produktívni v hrách ako Minecraft či Roblox, ale aj streamerov na Twitchi a YouTube, ktorých sleduje množstvo ľudí:
„Vidíme ekosystém, ktorý sa zmenil a v ktorom sa objavili všetky tie nové úlohy, no zatiaľ sme nevideli hru, ktorá by ich dokázala všetky integrovať. Čo znamená dať hráčovi v súvislosti s hrou úlohu pozorovateľa, ale nie na Twitchi, YouTube, v komentároch alebo na streame? Myslím, že je zaujímavé o tom premýšľať keď navrhujete hry.”
Jade zatiaľ neponúkla nič konkrétne, ale naznačila, že medzitým, čo opisuje a jej novým projektom existuje spojitosti:
„Nemôžem vám ešte povedať o tom, čo robím. Nateraz to musíme nazvať super tajným projektom. Ale myslím, že ak ste počúvali o veciach, pre ktoré som nadšená, sú tu nápady a veci, o ktorých som dlho premýšľala. Nakoniec môžme povedať, že sme na pokraji možného.”
Na odhalenie nového projektu Jade Raymond si teda ešte počkáme. Z jej rozprávania by mohlo ísť o zaujímavý mix vecí, ktoré tu dnes máme, no doposiaľ ich nespojila ešte žiadna hra. Raymond sa netají tým, že má veľké ambície. Uvidíme, ako ich dokáže pretaviť do praxe.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 164
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 79
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 59
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 49
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 110
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15 zobraziť viac článkov >