Vývojár reaguje na crossplatform hranie: Rodiny chcú hrať hry spolu, žiadna však nevlastní štyri Playstation konzoly |
Taehoon Kim zatracuje postoj Sony ku crossplayu a tvrdí, že brzdia pokrok. Rovnako upozorňuje na fakt, ktorý vývojári musia brať do úvahy.
Funkcia crossplay, ktorá umožňuje hráčom rôznych platforiem (PC, konzoly, mobilný hardvér) hrať multiplayerové hry medzi sebou či spolu, zostáva vo svete hier horúcou témou.
Počas výstavy PAX East 2019 na svojom paneli poukázal Taehoon Kim (šéf štúdia nWay, zodpovedného za nedávnu bojovku Power Rangers: Battle for the Grid) na to, ako Sony obmedzuje v tomto smere rozvoj hier a tiež hráčov samotných. Tvrdí, že aj rodiny chcú hrať hry spolu, no žiadna nevlastní štyri konzoly PlayStation 4:
„Práve teraz to tu nemáme úplné, pretože jedna z najväčších platforiem, Sony, tomu stále nie je otvorená. Už urobili niekoľko výnimiek pri tituloch, ako napríklad Fortnite a Rocket League, ale ďalej tvrdia, že musia posúdiť, či dokážu urobiť rovnaký krok aj pri iných hrách.
Ľudia chcú hrať so svojimi priateľmi, no nie všetci vaši priatelia hrajú na rovnakej platforme ako vy. Urobiť niečo také je skvelé. Aj rodiny majú v obľube spoločné hranie. Jedna vec, ktorú sme videli pri tituloch ako Vainglory a Fortnite je, že celé rodiny chcú hrať spolu. Žiadna však nevlastní štyri PlayStation konzoly. Otec by tak hral na iPade, jedno dieťa na PS4, ďalšie na telefóne Takýto spôsob hrania je možný len prostredníctvom crossplay."
Kim potom spojil dôležitosť crossplayu s rastúcou dôležitosťou hier v podobe služieb. Zdôraznil tiež, že periférie by mali byť správne zladené naprieč rôznymi platformami, aby bol crossplay spravodlivý:
„Spojenie crossplayu s novým pojmom, akým sú hry v podobe služieb, je obzvlášť silné. Keď spustíte hru ako službu, chcete, aby mali ľudia prístup k tejto hre z akéhokoľvek zariadenia. Fortnite je jedným z najlepších príkladov, ktorý vidíme práve teraz. Možnosť prístupu z akéhokoľvek zariadenia - Switch, PC, mobil, konzola, je veľmi dôležitá.
Ďalšou vecou na pováženie je matchmaking okolo periférií. Je dôležité, aby ste boli pri matchmakingu na servery pripojení v závislosti od toho, aký typ ovládača či ovládania používate. Keď používate gamepad, malo by byť jasné, že matchmaking vás spáruje s hráčmi, ktorí tiež používajú gamepad."
Taehoon Kim hovorí naozaj k veci a zhrnul, ako ľudia vnímajú crossplay a čo by pri ňom mali vývojári zvážiť. Crossplay beta program od Sony zatiaľ zostáva naďalej obmedzený na hry Fortnite a Rocket League. Phoenix Labs však plánujú mať crossplay povolené v Dauntless, ktoré vyjde na PS4 toto leto. To znamená, že tiež od Sony dostali zelenú. Mimochodom, pôjde o akčné RPG, v ktorom budete kooperovať s kamarátmi, zabíjať monštrá a vyrábať silné zbrane.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 263
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 60
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 96 zobraziť viac článkov >