Vývojári Mortal Kombat obviňujujú NetherRealmStudios pre zlé zaobchádzanie so zamestnancami

Vyzerá to tak, že NetherRealm je ďalšie štúdio, ktoré má problémy s kultúrou a vzťahom k zamestnancom.

pridal Gam_er 30.4.2019 o 14:54 pod hry
Vývojári Mortal Kombat obviňujujú NetherRealmStudios pre zlé zaobchádzanie so zamestnancami

HRY > NOVINKY >

NetherRealm Studios, autori Mortal Kombat Injustice, sú ďalším štúdiom, ktoré je obvinené zo zlého zaobchádzania so zamestnancami. Tieto typy obvinení sa začínajú stávať takmer rutinnými, pričom spoločnosti, ako Rockstar, Riot a Epic Games, čelia v posledných mesiacoch podobným obvineniam.

V prípade NetherRealm Studios bola celá kauza na Twitteri spustená bývalým softvérovým inžinierom  Jamesom Longstreetom. Ten podnietil ďalšie tweety od bývalých zamestnankýň Beck Hallstedt a Rebeccy Rothschild. Tých potom samozrejme oslovili aj médiá. Všetci bývalí zamestnanci uvádzajú dlhodobú, extrémnu krízu (pracovné týždne viac ako 100 hodín) a nadmerné spoliehanie sa na nezávislých dodávateľov, ktorí boli platení len 12 dolármi za hodinu, bez benefitov alebo zabezpečenia budúceho zamestnania po tom, čo ich zmluva skončila.

Rothschild zrhnula skúsenosti s NetherRealm takto:

„Pracovala som 90-100 hodín týždenne na oboch hrách, teda Mortal Kombat X a Injustice 2. Z osobných skúseností môžem povedať, že pri prechode z MKX na Injustice 2 sa nič nezlepšilo. Všetko viselo takpovediac na šnúrke. Všetko bolo horšie. Dodávatelia boli občania druhej triedy, čo bolo jasné kvôli viacerým spôsobom, ako sa s nimi zaobchádzalo. Nadčasy boli naozaj skvele platené, ale keď nemám žiaden život a upracujem sa k smrti, čo pre mňa tieto peniaze reálne budú znamenať?”

Pridal sa aj Isac Torres, ktorý robil v NetherRealm ako QA Tester:

„Po celý čas som bol extrémne unavený. Musel som preto chodiť domov autobusom, čo trvalo asi 30 až 45 minút. Poznám však aj ľudí, ktorí zostávali spať v kancelárii na gauči, aby neriskovali, že zaspia za volantom. Naozaj som nemal žiaden život počas niekoľkých mesiacov. Jednoducho naň nebol čas. Chodil som do práce o 9 či o desiatej doobeda a odchádzal z nej o 2 - 3 ráno. Tento proces sa opakoval. Som si celkom istý, že som zostarol o 20 rokov v priebehu 3 mesiacov.”

Hallstedt tiež tvrdí, že diskriminácia na základe pohlavia a nevhodné správanie boli počas jej pôsobenia v spoločnosti NetherRealm bežné, pričom zamestnankyne boli vylúčené z určitých stretnutí a boli častované ponižujúcimi prezývkami. Okrem toho boli nútené zdieľať unisex toalety s mužmi, kde tí močili s otvorenými dverami. 

NetherRealm zatiaľ na obvinenia nereaguje a spomienky týchto bývalých zamestnancov nemusia byť reprezentatívne pre všeobecnú skúsenosť v štúdiu. Napriek tomu ide o príbehy s dosť nelichotivým obrazom pre štúdio. Problém krízy vo vývoji videohier je každopádne komplikovaný. Na jednej strane sú videohry umeleckým médiom a niekedy sa kreativita nedostaví v striktnom čase pondelok až piatok, od deviatej do piatej. Na druhej strane sú videohry priemysel / produkt a tí, čo ich vytvárajú majú právo na spravodlivé zaobchádzanie. V tomto prípade je však čoraz jasnejšie, že priemysel musí vážne prehodnotiť status quo. 





Páči sa mi! (+1)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (33)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18423)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk