Tim Sweeney: Epic je nadšený zo všetkého, čo Microsoft robí |
Zdá sa, že Sweeney teraz zmenil svoj bojový postoj voči Microsoftu. Už sú na rovnakej vlne.
Ak ste udalosti sledovali v roku 2016, možno si spomínate na Tima Sweeneyho a jeho krížovú výpravu proti Microsoftu. V tej dobe totiž opakovane vyzýval k boju proti Universal Windows Platform (UWP) ekosystému a Windows Store. Sweeney dokonca veril, že celý Windows 10 a jeho nútené aktualizácie vznikli preto, aby zhoršili hlavného konkurenta, ktorým bol Steam. Celá kauza vtedy rezonovala v hernom svete istý čas, aby potom utíchla bez toho, aby sme počuli, čo sa vlastne stalo.
Epic Games teraz, teda oveľa neskôr, založilo svoju vlastnú platformu na boj proti Steamu, ktorou je Epic Games Store. Jej hlavnou devízou sú časové exkluzivity a lepšie provízie pre vývojárov. Mnohí teda premýšľali nad tým, ako sa Epic stavia k Microsoftu a jeho plánom týkajúcich sa PC, konzol a iných zariadení dnes. Vyzerá to tak, že karta sa obrátila. V najnovšom rozhovore totiž zakladateľ Epicu Tim Sweeney k Microsfotu a Xboxu nešetril chválou:
„Epic je nadšený zo všetkého, čo robí Microsoft a máme pocit, že sme nemohli byť šťastnejší ohľadne smeru, ktorý Microsoft prijal na všetkých svojich platformách. Je tu HoloLens, teraz otvorená platforma. Je tu Windows, úplne otvorená platforma. Zároveň Microsoft uvádza na trh nové služby pre všetky druhy zariadení na Windows Store. Okrem toho je tu ešte Microsoft Game Pass. Tieto služby existujú bok po boku so všetkými ostatnými. Je to naozaj zdravý ekosystém, ktorého súčasťou je každý.
A potom je tu Xbox. Konzoly sú jedinečnou vecou. Sú to televízne hracie zariadenia, na rozdiel od všeobecných počítačových platforiem. Neviete na nich robiť tabuľkové úlohy. Je to teda iná skúsenosť. Konzoly sú počas svojej histórie podporované hardvérom, ktorého cena sa potom firmám vracia predajom softvéru. Epic je plne presvedčený o tom, že tento ekonomický model je férový.
Ak sa partia vývojárov rozhodne, že spraví konzolu, sami by sme urobili niečo podobné. Financovanie hardvéru prostredníctvom softvéru je úplne rozumný plán. Epic miluje Microsoft. Srdce Epicu bije pre Microsoft.”
HoloLens 2 dostáva plnú podporu prostredníctvom Unreal Engine 4, ako bolo oznámené začiatkom tohto roku. Zatiaľ nevieme, aké partnerstvá, či nové iniciatívy by sme mohli ďalej očakávať od Epicu a Microsoftu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 93
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 87
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 38
- Aké hry prídu v máji? 51
- Sony zrušilo plány s povinným previazaním PC hráčov Helldivers 2 cez PSN konto 275
- Ako sa má Helldivers 2 na PC? 388
- David Corenswet sa ukázal ako Superman 74
- RECENZIA: Felvidek 37
- Aké filmy a seriály prídu v máji? 15
- Vo Witcherovi 3 si už budete môcť zalietať na gryfovi 26 zobraziť viac článkov >