Komentár: Ten pocit... |
V našom novom formáte komentárov dáme priestor vývojárom vyjadriť sa na nejakú aktuálnu tému a podeliť sa s vami o svoje názory. Prvým je Boris Zápotocký, ktorý pracoval na Mafia 2 a KCD, no aj menších hrách.
Možno všetci poznáte ten pocit, keď sa po dlhej práci na niečom podarí projekt odovzdať, dokončiť a on funguje. Je to dobrý pocit, však?
Verte, podobne je to aj s hrami. A je viac menej jedno, či s tými maličkými indie, alebo s tými veľkými AAA. Keď po mesiacoch, či rokoch, často tvrdej driny, je na svete dielko, na ktorom ste sa podieľali, v ktorom je kúsok z vás, je to euforický pocit. Konečne môžete svetu ukázať všetko, na čom sa pracovalo.
Eufóriu strieda samozrejme aj očakávanie, zvedavosť, ako zareagujú hráči, recenzenti. Pracovať na niečom dlho relatívne izolovane totiž značne skresľuje náhľad na samotný produkt. Keď na nejakej časti veľkej hry pracujete X mesiacov a vidíte, používate ju dennodenne, tak môže byť prekvapujúce, že niekto cudzí, kto ju uvidí prvýkrát a má sa ju naučiť, môže byť vo výsledku z ovládania zmätený, prípadne nedocení váš inovatívny dizajn.
Nakoniec ale nevyhnutne prichádza únava. Únava, ktorá bola dlho potláčaná očakávaním práve tej eufórie z dokončenia, ktorá dodáva sily, aj keď človek naposledy poriadne spal dávnejšie, ako je rozumné priznať. Únava nahromadená porciou práce, ktorá potlačila oddych, čas s rodinou do ústrania, lebo sa to predsa musí dokončiť...
Takže neostáva nič iné, ako rýchlo dobiť baterky, vypnúť, zabudnúť na vývoj, chvíľu viesť normálny život. Chvíľu, kým neprídu nové nápady, nová inšpirácia, nový projekt. Lebo tá eufória je skvelá a človek, ktorý ju zažil, ju chce zažiť znovu a znovu. Bez ohľadu na to, či vo veľkej firme, kde je len malým kolieskom v stroji, alebo na mini indie projekte, kde často zastáva úplne všetky úlohy a je sám sebe pánom. Tvoriť, dávať niečo zo seba von a dokončiť to je ako droga. Pre ten pocit do toho ideme my, herní vývojári, zas a zas. Nie kvôli peniazom, kvôli tomu pocitu. Pocitu z dotiahnutia projektu od myšlienky po finálny produkt. Pocitu, keď hru dostane do rúk neznámy človek kdesi na výstave, či konferencii a vidíte, že sa nevie odtrhnúť. Pocitu z pozitívnych komentárov od ľudí na sieti. Ťažko sa to opisuje, treba to zažiť!
Autor sa podieľal na veľkých projektoch Mafia 2, Kingdom Come: Deliverance, v súčasnej dobe popri normálnom zamestnaní delí voľný čas, víkendy a večery medzi rodinu a tvorbu malých indie hier a nedávno opäť zažil ten “pocit” pri vydaní BonVoyage.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 85
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 54
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 23
- RECENZIA: Stellar Blade 102
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82 zobraziť viac článkov >