Komentár: Ten pocit... |
V našom novom formáte komentárov dáme priestor vývojárom vyjadriť sa na nejakú aktuálnu tému a podeliť sa s vami o svoje názory. Prvým je Boris Zápotocký, ktorý pracoval na Mafia 2 a KCD, no aj menších hrách.
Možno všetci poznáte ten pocit, keď sa po dlhej práci na niečom podarí projekt odovzdať, dokončiť a on funguje. Je to dobrý pocit, však?
Verte, podobne je to aj s hrami. A je viac menej jedno, či s tými maličkými indie, alebo s tými veľkými AAA. Keď po mesiacoch, či rokoch, často tvrdej driny, je na svete dielko, na ktorom ste sa podieľali, v ktorom je kúsok z vás, je to euforický pocit. Konečne môžete svetu ukázať všetko, na čom sa pracovalo.
Eufóriu strieda samozrejme aj očakávanie, zvedavosť, ako zareagujú hráči, recenzenti. Pracovať na niečom dlho relatívne izolovane totiž značne skresľuje náhľad na samotný produkt. Keď na nejakej časti veľkej hry pracujete X mesiacov a vidíte, používate ju dennodenne, tak môže byť prekvapujúce, že niekto cudzí, kto ju uvidí prvýkrát a má sa ju naučiť, môže byť vo výsledku z ovládania zmätený, prípadne nedocení váš inovatívny dizajn.
Nakoniec ale nevyhnutne prichádza únava. Únava, ktorá bola dlho potláčaná očakávaním práve tej eufórie z dokončenia, ktorá dodáva sily, aj keď človek naposledy poriadne spal dávnejšie, ako je rozumné priznať. Únava nahromadená porciou práce, ktorá potlačila oddych, čas s rodinou do ústrania, lebo sa to predsa musí dokončiť...
Takže neostáva nič iné, ako rýchlo dobiť baterky, vypnúť, zabudnúť na vývoj, chvíľu viesť normálny život. Chvíľu, kým neprídu nové nápady, nová inšpirácia, nový projekt. Lebo tá eufória je skvelá a človek, ktorý ju zažil, ju chce zažiť znovu a znovu. Bez ohľadu na to, či vo veľkej firme, kde je len malým kolieskom v stroji, alebo na mini indie projekte, kde často zastáva úplne všetky úlohy a je sám sebe pánom. Tvoriť, dávať niečo zo seba von a dokončiť to je ako droga. Pre ten pocit do toho ideme my, herní vývojári, zas a zas. Nie kvôli peniazom, kvôli tomu pocitu. Pocitu z dotiahnutia projektu od myšlienky po finálny produkt. Pocitu, keď hru dostane do rúk neznámy človek kdesi na výstave, či konferencii a vidíte, že sa nevie odtrhnúť. Pocitu z pozitívnych komentárov od ľudí na sieti. Ťažko sa to opisuje, treba to zažiť!
Autor sa podieľal na veľkých projektoch Mafia 2, Kingdom Come: Deliverance, v súčasnej dobe popri normálnom zamestnaní delí voľný čas, víkendy a večery medzi rodinu a tvorbu malých indie hier a nedávno opäť zažil ten “pocit” pri vydaní BonVoyage.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Júlové hry 17
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 30
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Zomrel Julian McMahon, ktorý stvárnil Doctora Dooma 19 zobraziť viac článkov >