Prečo sa Valve vzdalo vývoja Half-Life 3? |
Síce sme sa dnes dočkali novej hry z Half-Life univerza, ale tá je prequelom, a tak stále nevieme, ako sa príbeh nakoniec uzavrie. Avšak vývojári z Valve nám aspoň prezradia, prečo je tomu tak.
Dizajnér Valve Robin Walker a art dizajnér Tristan Reidford prezradili, že v priebehu rokov sa Valve opakovane pokúšalo pokračovať v príbehu tam, kde skončilo Half-Life 2: Episode Two.
,,Half-Life bola od začiatku značka, kde sme sa snažili riešiť zaujímavé kolízie technológie a umenia, ktoré sa v danej dobe ukazovali. Pôvodný Half-Life bol pokusom rozprávať zaujímavejšie príbehy v FPS hrách, zatiaľ čo Half-Life 2 sa sústreďoval na postavy a prvky založené na fyzike. Obidve epizódy Half-Life 2 potom predstavovali príležitosť „vybudovať ešte lepší“ Half-Life 2 pomocou skúseností získaných počas vývoja originálu. Keď však nastal čas začať pracovať na tretej epizóde, nikto nemohol prísť s jednotiacim nápadom, ktorý mal ďalší Half-Life charakterizovať."
Viacero tímov vo Valve sa pokúšalo v nejakej podobe oživiť značku, ale nič z toho sa nadlho neuchytilo. Robin Walker váhal prezradiť podrobnosti o týchto projektoch, poukázal však špeciálne na jeden produkt týchto pokusov. V roku 2017 dlhoročný spisovateľ Valve Marc Laidlaw uverejnil príbeh, ktorý mal byť pokračovaním príbehu Half-Life 2 po Episode Two. V tom čase bol Walker prekvapený, keď videl napísaný príbeh, pretože sa interne nikdy nerozhodovalo o ukončení Half-Life 2: Episode Three alebo Half-Life 3.
Nakoniec sa Valve rozhodlo urobiť Half-Life: Alyx, pretože si vývojári konečne našli svoj ,,technologický problém, ktorý potrebuje umelecké riešenie" - virtuálnu realitu. Práve počas vývoja Alyx sa potom vývojári ocitli v polohe, kedy znova naplno debatovali a riešili lore celého Half-Life univerza.
"V priebehu vývoja sa objavili malé príbehy, kúsky lore, ktoré nám potom pomáhali so samotným herným dizajnom. Bolo skutočne zábavné takto pracovať a existuje celá tona týchto zábavných maličkých nápadov, ktoré sa za posledné tri roky nahromadili. Myslím, že to bude skutočne vzrušujúce na základe toho napredovať.“
Teraz, keď je Half-Life: Alyx konečne vonku, Valve sa oficiálne vracia do sveta Half-Life. A hoci pri Valve nie je namieste si tak skoro po vydaní niečo sľubovať, dúfajme, že je na ceste viac Half-Life projektov.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 31
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 35
- LEGO výpredaje začali 7
- Epic rozdáva Jotunnslayer: Hordes of Hel 17 zobraziť viac článkov >
|
PC
VR Oculus Rift PC VR Vývoj: Valve / Valve Štýl: Akcia
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||













