Phil Spencer hovorí, že začali Xbox konzoly vyrábať neskôr, keďže čakali na nové technológie od AMD |
Microsoft a Sony sa bavili o svojich predobjednávkach.
Phil Spencer, šéf Xboxu v Microsofte, v aktuálnom interview povedal viac o výrobe konzol a aj rozhodovaní sa pri Xbox Series X a Series S. Potvrdil, že začali svoje konzoly vyrábať neskôr ako Sony. Bolo to preto, lebo čakali na novú AMD RDNA2 technológiu pre grafiku v nových konzolách.
"Začali sme vyrábať neskoro v lete. Bolo to o niečo neskôr ako konkurencia, pretože sme v našom čipe čakali na konkrétnu technológiu AMD. Síce sme začali koncom leta, ale keďže po tom, ako kusy vyrobíte, musíte ich poslať všetkým maloobchodníkom a distribútorom, je tam určitý časový posun, kým sa dostanú na pulty predajní. Vytvára to nedostatky kusov.
Niekoľko mesiacov už vyrábame na plný výkon a pokračujeme v tom ďalej. Konzoly sa teraz dostávajú do regálov pravidelne. Dopyt je však práve neuveriteľne vysoký. Najväčším sklamaním pre toto uvedenie na trh - ale som s ním tiež spokojný - je, že ľudia tento produkt milujú. Nakoniec preto je dopyt vysoký. Takže keď sa objaví v regáloch, hneď odtiaľ zmizne.
V takejto situácii zrejme budeme do jari. Možno nie až takto natesno, ale teraz je dopyt skutočne vysoký. "
Zároveň Phil hovorí, že museli aj určiť, koľko Series S a Series X verzií sa bude vyrábať. Kde aj odhadovali, že Series X sa bude teraz zo začiatku predávať výrazne lepšie a to aj vidia. Odhadujú, že tieto prvé Vianoce a aj druhé Vianoce bude vyšší dopyt po Series X, ale medzitým okolo jari a leta, sa pomer bude viac vyrovnávať. Z dlhodobého hľadiska nakoniec väčšinou vyhrá cena. To videli aj v predchádzajúcej generácii.
Pre zaujímavosť dodáva, že vo firme často rozmýšľali, či robiť Xbox Series S, ktorým chcú ponúknuť vstup do generácie aj ľuďom, ktorí nemajú toľko peňazí. Najlepším argumentom proti tejto verzii bolo to, že Sony nebude robiť nižšiu verziu, vedeli, že pôjde len po hi-ende. Chcú však publikum rozširovať a hľadať nových zákazníkov aj týmto spôsobom.
Keď sme pri Sony, Phil spomenul, že sa o problémoch s naplnením predobjednávok sa bavili aj s Jimom Ryanom zo Sony a to o tom, ako im idú a aké problémy riešia. Obaja museli nahnevať veľa zákazníkov, keďže nemohli dostať ich konzoly. Phil si tu myslí, že pri príprave ďalších produktov to budú musieť lepšie zvážiť. Napríklad priamy kontakt so zákazníkmi, napríklad rezervácie a prehľadnejšie predobjednávky by mohli byť cesta vpred. Zároveň by chcel, aby pri takomto vydaní boli konzoly v obchodoch skutočne dostupné.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- GOG bojuje proti cenzúre v hrách, rozdáva 13 hier zadarmo 74
- Battlefield 6 predstavil svoj multiplayer, dostal dátum vydania 149
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 114
- Hideo Kojima kritizuje herný priemysel, hovorí, že väčšina hier je rovnaká 128
- Mafia: The Old Country ukazuje svoje PC špecifikácie 45
- DOJMY: Titan Quest II 32
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 98
- Zeus grafická karta má byť v ray tracingu 2.5x rýchlejšia ako RTX 5090 ... teoreti 24 zobraziť viac článkov >