Značka PlayStation čelí podľa analytika historicky najväčšiemu poklesu na japonskom trhu

Čísla na domácom trhu konzoly od Sony ukazujú výrazný pokles PS5 oproti jej predchodcom. Japonský analytik naznačuje, že Sony si svoju domácu krajinu prestáva vážiť.

pridal Gam_er 5.1.2021 o 17:21 pod hry
Značka PlayStation čelí podľa analytika historicky najväčšiemu poklesu na japonskom trhu

HRY > NOVINKY >

Značka PlayStation zaznamenala v Japonsku rázny pokles a z ďaleka najnižší launch domácej konzoly od Sony v tomto regióne. Na problém sa pozrel analytik Hideki Yasuda z Ace Economic Research Institute. Uvádza, že PS5 predala v Japonsku za prvých šesť týždňov dostupnosti asi 240 000 kusov - čo je menej ako akákoľvek iná konzola PlayStation v rovnakom časovom rámci, s výnimkou PSP

V komentároch zverejnených na ResetEra dokonca Yasuda tvrdí, že na základe čísel spoločnosť Sony neberie Japonsko vážne a že značka PlayStation čelí v domácej krajine výrobcu ráznemu poklesu:

"Celkový predaj na úrovni 240 000 kusov je zďaleka najnižší v histórii domácich konzol PlayStation. Ak by to takto malo pokračovať ďalej, celkový predaj novej PS5 by mohol byť menší než polovica predaja PS4." 

Analytik dodáva, že štart predaja bol poznamenaný aj menším počtom kusov, ale maloobchodný výkon konzoly ho aj napriek tomu znepokojuje. Ďalej uviedol aj niekoľko dôvodov, na základe ktorých má pocit, že zákazníci v Japonsku od Sony už necítia rešpekt. Má ísť hlavne o:

  • odsunutie trhu v Japonsku na vedľajšiu koľaj, na základe slabších propagačných materiálov, ktoré mali byť orientované hlavne na americký trh
  • zmenu predvolených ovládacích prvkov v Japonsku tak, aby vyhovovali západným štandardom 
  • absenciu japonských videí k predstaveniu PS5 
  • problémy v Japan Studio, ktoré mnohým talentovaným tvorcom nepredĺžilo zmluvy a podpora pre vývojárov tu bola zredukovaná na tretinu. Štúdio tak opustil producent Bloodborne a Demon’s Souls či tvorca Silent Hill a Gravity Rush

Protistrana, ktorú zastupuje Jim Ryan (šéf Sony Interactive Entertainment) tvrdí, že úloha Sony, ktorú marginalizujú analytici na japonskom trhu, nie je presná. Tento trh je pre nich stále dôležitý:

"Launch v Japonsku a v USA začínal v ten istý deň, čo sa nedialo pri PS4. Takže veci sa museli upraviť. Mnohé z reakcií sú však nepresné, pretože Japonsko, ako náš druhý najväčší trh a ako domovská krajina spoločnosti Sony, je pre nás naďalej skutočne dôležité."

Sony hlavné sídlo značky PlayStation z Japonska presunulo do USA ešte v roku 2016. Práve to podľa analytika Yasudu malo viesť k ochladnutiu japonských hráčov a k strate japonských princípov. 





Značka PlayStation čelí podľa analytika historicky najväčšiemu poklesu na japonskom trhu
Páči sa mi! (+6)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (34)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18491)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk