Ďalší súd s Google odhaľuje praktiky firmy v oblasti súkromia používateľov a reklám |
Google vie, prečo zrušilo svoje motto Don't Be Evil.
To, ako sa firmy skutočne správajú, sa najlepšie ukazuje na súdoch, kde sa zozbiera množstvo dôkazov, ako manipulujú, ovplyvňujú a navzájom sa aj chránia pred odhalením. Presne to ukazuje najnovší súd proti Google ohľadom jeho zneužívania monopolu. Zažalovalo ho 17 amerických štátov a teraz to nie je v oblasti Store, ale súd sa orientuje na ich ovládanie reklamy a zneužívanie svojho postavenia v tejto oblasti.
Vyšetrovaním zozbierali dôkazy, komunikácie vedenia Google a výpovede a teraz chcú Google usvedčiť. Google sa totiž všetkými prostriedkami snažilo ovládnuť reklamný priestor a potichu v tom spolupracovali s Facebookom s tým, že ak sa niečo prevalí, budú si navzájom kryť chrbát. Tajnú zmluvu volali Jedi Blue a vedeli, že je nelegálna. V dokumentoch je jej celé znenie a je aj podpísaná a firmy sa tak priznali. Firmy mali kvóty na to, ako si rozdelia zadávateľov reklamy.
Pre zaujímavosť, v Google majú dokonca celý tím nazvaný gTrace, ktorý je plne určený na manipuláciu trhu s reklamami. Alebo dokumenty hovoria, že Google malo aj Project Nera, ktorým sa snažili web zmeniť na svoje územie, do ktorého by bol prístup len po prihlásení cez Chrome browser.
Zároveň Google ukazovalo verený imidž, ako sa veľmi stará o súkromie svojich používateľov, ale zároveň s ostatnými veľkými firmami lobovalo vo vláde, aby odkladala alebo úplne zrušila všetky snahu o ochranu súkromia používateľov.
Firma zároveň robila všetko preto, aby zabránila obchádzaniu ich reklám, a na to vytvorila aj AMP, ich akože zrýchlené stránky na internete, na ktorých úmyselne spomaľovala ostatné reklamy okrem svojich.
Nakoniec ich hlavným zneužívaním monopolu sú podvody pri získavaní reklamy od zadávateľov a napríklad ich Dynamic Allocation program bol zameraný na získanie najlepšej ponuky od zadávateľov za cieľom čo najvyššieho vlastného zisku, ale nie najlepšieho záujmu daných firiem.
Akoby to nestačilo, Google úmyselne zamlčiava fakt, že napriek tomu, že síce komunikácia WhasApp je kryptovaná, dáta z aplikácie sharujú iným spoločnostiam vrátane súborov prenášaných cez aplikáciu a majú prístup k nekrypotvaným Google Drive backupom. Tieto dáta môžu ďalej predávať a firmy nimi môžu cieliť reklamu.
Je tam toho veľa a rôzne detaily sú vytiahnuté používateľmi na Twitteri a niektoré zaujímavé veci sú zdôraznené tu a aj tu. Bude zaujímavé sledovať, ako to skončí. Obvinení a dôkazov je tam veľa.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 79
- Do nového Múmia filmu sa vráti Brendan Fraser a Rachel Weisz 45
- RECENZIA: Painkiller 26
- Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
- Amech roky vedel, že jeho teplovodivá pasta SGT-4 poškodzuje chladiče a procesory 39
- Aké ceny teraz majú grafické karty? 41
- OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 154
- Novembrové hry 31
- Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 31
- Zaklínač na Netflixe stráca divákov 64 zobraziť viac článkov >













