Revolúcia bez revolučného ovládača? |
Technické špecifikácie konzoly Revolution, novej vlajkovej lodi Nintenda, už poznáme, veľkou neznámou je dátum vydania, rovnako ako aj obavy o celosvetový launch, vychádzajúci zo slov samotného prezidenta Satoru Iwata. Krátko po konferencii vývojárov GDC povedal pre Bloomberg, že pre spoločnosť nie je nevyhnutné snažiť sa o simultánne uvedenie konzoly na celosvetový trh len preto, že to urobili aj ostatní (Sony a Microsoft). Hovorca Nintenda túto správu dementoval a označil ju za vytrhnutú z kontextu. Iwata sa vraj snažil povedať, že nepripravujú celosvetový launch na základe toho, že tak urobili aj tí druhí.
Májová výstava E3 zaiste vrhne svetlo (aspoň) na predbežný dátum vydania, ako aj na koncovú cenu. Nintendo síce rado vyhlasuje, že konzola bude spomedzi ostatných next-gen platforiem najprístupnejšia (rozumej najlacnejšia), neuvádza však prečo. Nie je to „menej výkonnou" hardvérovou konfiguráciou, ale samotným ovládačom. Ten totiž bude predávaný separátne, alebo v drahšom balení spolu s konzolou! Základné balenie by podľa všetkého malo byť vybavené iba klasickým gamepadom, ktorým bude možné ovládať aj hry šité na mieru „diaľkovému ovládaču". Systém dvojitého ovládania bude použitý napr. aj v titule The Legend of Zelda: Twilight Princess, ktorý bude možné ovládať, ako klasickým padom z GameCube, tak aj padom z Revolution (v druhom prípade musí bežať v kompatibilnom režime na tejto konzole).
O nové herné prvky, žánre, ako aj nové herné mechanizmy isto nebude núdza. Sympatie konzole Revolution prejavili starí harcovníci z Pandemic a BioWare. Josh Resnick (šéf Pandemic) a Greg Zeschuk (šéf BioWare) boli prezentáciou možností konzoly za zatvorenými dverami nadšení. Bohužiaľ ani jedno štúdio nemá zatiaľ v pláne vývoj žiadneho titulu pre túto platformu. Žiadne Destroy all Creatures from Forgotten Realms?
Narozdiel od vyššie spomínaných šéfov je prezident Nintenda Satoru Iwata sklamaní predchádzajúcim rokom. Naráža na posadnutosť za krajšou grafikou a kvalitnejším zvukom. „Mnohí vravia, že rok 2005 bol v hernom priemysle prechodným. Nemôžem s nimi súhlasiť. Verím, že musíme objaviť nové možnosti, ako zabaviť ľudí."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Silent Hill f 96
- Microsoft prepracoval Game Pass predplatné, po novom sú tri - Essential, Premium a 267
- Autor Zaklínača znovu kritizuje hry 127
- Najnudnejší simulátor odmeňuje hráčov, prvému hráčovi za dohranie sľubuje 2000 eur 32
- Ako dopadlo porovnanie reálneho výkonu iPhone 17 Pro Max a Galaxy S25 Ultra? 62
- RECENZIA: Borderlands 4 22
- Nový Lord of the Rings titul je v príprave, chce súperiť s Hogwarts Legacy 45
- Ktoré predplatné Game Passu sa oplatí, ktoré čo ponúka? 193
- Game Pass dnes dostal masívnu nádielku titulov vedených Hogwarts Legacy 13
- Októbrové hry 40 zobraziť viac článkov >