Skončia otravné otázky ohľadom cookies v Európe? |
EU práve komisia zisťuje, že odsúhlasili veľmi otravnú vec a skúšajú nájsť jednoduchšie riešenie.
Európska komisia rozoslala niekoľko počiatočných návrhov reklamným firmám, aby vypustili cookies z reklám. Zatiaľ je to dobrovoľné a komunikujú s firmami, ako postupne cookies opustiť a prejsť na iný systém. Zároveň sa tento systém snažia nájsť a zadefinovať.
Cookies v browseroch totiž reklamy využívajú na vašu identifikáciu, aby vám mohli následne posielať relevantnejšie reklamy podľa vášho browsovania a eventuálne tak sledujú vaše browsovanie a narúšajú súkromie. Preto aj EU pred pár rokmi zaviedla povinné opytovanie sa na každej stránke, či používatelia chcú cookies.
Teraz hľadajú cestu ako to zmeniť. A prečo? Lebo už aj komisia zistila, že to čo zaviedla predtým, a teda otázky na každej stránke sú otravné a ľudia to odklikávajú len, aby sa toho zbavili.
Aktuálne hľadajú alternatívne spôsoby, ako môžu používatelia vyjadriť súhlas so spracovaním ich osobných údajov na účely online reklamy alebo ich odmietnuť. Chcú na jednej strane prehľadnosť, na druhej chcú prestať otravovať ľudí.
Komisia zároveň poukazuje na výskum, ktorý naznačuje, že spotrebitelia by radšej neboli sledovaní, aj keď to nevyhnutne neznamená, že používatelia chcú odmietnuť personalizované reklamy. Teda ľudia väčšinou nemajú nič proti personalizovaným reklamám, keďže to im aj pomáha niečo si nájsť, alebo ukážu niečo súvisiace s tým, čo hľadajú. Ale hľadá sa systém, ktorý by ich pritom nesledoval.
V EU sa tak pozerajú smerom na:
- kontextovú reklamu
- personalizované reklamy bez sledovania
- reklamné profily, do ktorých by sa dalo prihlásiť.
V zásade hľadajú možnosti, ako automatizovať preferencie krížom cez jednotlivé stránky.
Nakoniec to vyzerá, že by sa to dalo previazať na konto, napríklad Google, Microsoft, Apple alebo priamo vytvoriť nastavenie v browseri, čo mohli riešiť úplne od začiatku. Pôvodne to zamietli, lebo sa im nepáčilo zhŕňanie takého množstva informácií u jednotlivých firiem. Oni však tie informácie majú tak či tak.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 112
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 100
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 98
- Valve predstavilo Steam Frame, Steam Controller a Steam Machine 167
- Aký herný PC desktop kúpiť na jeseň 2025? Za 1000, 1200, 1400 alebo 2000 eur? 37
- Witcher - séria 4 - recenzia na seriál 54
- RECENZIA: ANNO 117: Pax Romana 13 zobraziť viac článkov >













