Skončia otravné otázky ohľadom cookies v Európe? |
EU práve komisia zisťuje, že odsúhlasili veľmi otravnú vec a skúšajú nájsť jednoduchšie riešenie.
Európska komisia rozoslala niekoľko počiatočných návrhov reklamným firmám, aby vypustili cookies z reklám. Zatiaľ je to dobrovoľné a komunikujú s firmami, ako postupne cookies opustiť a prejsť na iný systém. Zároveň sa tento systém snažia nájsť a zadefinovať.
Cookies v browseroch totiž reklamy využívajú na vašu identifikáciu, aby vám mohli následne posielať relevantnejšie reklamy podľa vášho browsovania a eventuálne tak sledujú vaše browsovanie a narúšajú súkromie. Preto aj EU pred pár rokmi zaviedla povinné opytovanie sa na každej stránke, či používatelia chcú cookies.
Teraz hľadajú cestu ako to zmeniť. A prečo? Lebo už aj komisia zistila, že to čo zaviedla predtým, a teda otázky na každej stránke sú otravné a ľudia to odklikávajú len, aby sa toho zbavili.
Aktuálne hľadajú alternatívne spôsoby, ako môžu používatelia vyjadriť súhlas so spracovaním ich osobných údajov na účely online reklamy alebo ich odmietnuť. Chcú na jednej strane prehľadnosť, na druhej chcú prestať otravovať ľudí.
Komisia zároveň poukazuje na výskum, ktorý naznačuje, že spotrebitelia by radšej neboli sledovaní, aj keď to nevyhnutne neznamená, že používatelia chcú odmietnuť personalizované reklamy. Teda ľudia väčšinou nemajú nič proti personalizovaným reklamám, keďže to im aj pomáha niečo si nájsť, alebo ukážu niečo súvisiace s tým, čo hľadajú. Ale hľadá sa systém, ktorý by ich pritom nesledoval.
V EU sa tak pozerajú smerom na:
- kontextovú reklamu
- personalizované reklamy bez sledovania
- reklamné profily, do ktorých by sa dalo prihlásiť.
V zásade hľadajú možnosti, ako automatizovať preferencie krížom cez jednotlivé stránky.
Nakoniec to vyzerá, že by sa to dalo previazať na konto, napríklad Google, Microsoft, Apple alebo priamo vytvoriť nastavenie v browseri, čo mohli riešiť úplne od začiatku. Pôvodne to zamietli, lebo sa im nepáčilo zhŕňanie takého množstva informácií u jednotlivých firiem. Oni však tie informácie majú tak či tak.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- Remake Assassin’s Creed IV: Black Flag vraj príde s úpravami hrateľnosti 55
- Konzoloví hráči v Amerike starnú, konzol sa kupuje stále menej 164
- PlayStation 5 kúpite dočasne za nižšiu cenu 119
- RECENZIA: Hollow Knight: Silksong 17
- Silent Hill f dostal prvé recenzie 91
- PC herný trh zažíva masívny vzostup 76
- Aký notebook kúpiť na jeseň 2025, za 600, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 31
- Ako ľudia používajú chatGPT? 59
- Nvidia rozbieha veľkú spoluprácu s Intelom, prinesú procesory s RTX grafickými jad 68 zobraziť viac článkov >