Vieme, že nová generácia grafických čipov R600 bude pre ATI znamenať veľký krok vpred. Začne sa ňou totiž nová generácia tzv. „unified architecture“ akcelerátorov (vertex aj pixel shadery pracujú zjednotene). Inžinieri v ATI očakávajú brutálny výkon najmä v hrách stavaných na DirectX 10, ktorý bude s touto architektúrou plne kompatibilný. Lenže zároveň smelo vyhlásili , že R600 bude zároveň najrýchjelším GPU aj pre DirectX9. Pre doloženie svojho tvrdenia použili prípad GPU Xenos (použitý v Xbox360), ktorý pri využití všetkých 48 výpočtových jednotiek v režime „unified“ dosahuje 20-25 % lepší framerate, než keď jednotky pracujú separované. Z ďalších informácií sa podarilo zistiť, že R600 bude vyrábaná 80 nm technológiou, frekvencia jadra 650 Mhz, celkovo 64 unifikovaných shaderov a 16 textúrovacích jednotiek.
Druhá správa sa prekvapivo netýka obrazu, ale zvuku. ATI predviedlo demo SDK, v ktorom bolo možné použiť GPU X1300 na spracovanie hudobných dát. Jednalo sa len o veľmi jednoduchý ekvalizér, ale dá sa z toho odvodiť, akým smerom sa bude uberať ďalší vývoj grafických kariet. Tie už vlastne nebudú grafické, ale multifunkčné, okrem obrazu spracujú teda aj zvuk a nesmieme zabudnúť ani na fyziku. Predpokladá sa, že takéto riešenie by sa uplatnilo najmä v prípade presadenia HDMI alebo DisplayPort zapojenia, pri ktorých by bolo jednoduchšie integrovať audiosignál spolu s videosignálom do jedného kábla.