Aký bol EGX v Londýne? |
Vráťme sa ešte k londýnskej hernej výstave, ktorú sme minulý víkend navštívili.
EGX je britská videoherná výstava pôvodne známa ako Eurogamer Expo, ktorá vznikla v roku 2008 a za tú dobu si prešla rôznymi formátmi, miestami a dokonca aj krajinami. Jej domovom je však Londýn a inak to nebolo ani s aktuálnym ročníkom, ktorý sa konal od 12. do 15 októbra na výstavisku ExCel. My sme tam EGX navštívili taktiež vďaka SGDA a keďže to bola naša premiéra na akcii, rozhodli sme sa vám priniesť nielen fotky (ktoré nájdete na našom eventovom Twitteri), ale aj dojmy z akcie ako takej.
Ja osobne som EGX navštívil len týždeň po poľskej PGA a núka sa tak zaujímavé porovnanie oboch akcií. Obe mali toho veľa spoločného, ale v mnohých ohľadoch u mňa vyhráva výstava v Poznani, ktorá bola organizačne lepšie riešená. Keď už ničím iným, aspoň tým, že bola rozdelená do viacerých výstavných hál a to tematicky. Niekde boli indie hry, inde merch, ďalej zase hardvér, svoje miesto si tu našli aj veľké hry. V Londýne bolo všetko v jednej veľkej hale. Síce bola rozdelená na segmenty, ale aj tak to pôsobilo viac chaoticky.
O obsah a zábavu však ani na jednej akcii nebola núdza a Londýne toho ponúkol naozaj veľa - merch, artist alley, retro hry (automaty, konzoly aj PC každého druhu - od známych po obskurné), kvízové telefónne búdky, dve pódiá pre prednášky (kde sa predviedli napríklad Sam Lake, Grant Kirkhope, Peter Molyneux a iní), PC s novými hrami a aj priestor pre indie tituly, kde mohli vývojári zbierať spätnú väzbu a vôbec prvý raz interagovať s hráčmi, ktorí si ich hry zahrajú možno budúci rok. Ak EGX niečo vyšlo, bola to atmosféra a spojenie komunít. Mohli ste si sadnúť k Halo 2 multiplayeru pri zosieťovaných Xboxoch a zahrať si proti niekomu neznámemu a naozaj si to užiť. O pár krokov ďalej ste zase debatovali s niekým o podivnej konzole, ktorú vidíte prvý raz. No a možno ste prehodili pár slov napríklad s Grantom Kirkhopom po jeho prednáške.
Poďme ale na ďalšie aspekty, ktoré mali EGX a PGA spoločné. Na oboch akciách sa objavil zaujímavý fenomén dlhých radov na hry, ktoré môžu hráči hrať doma. V Poľsku sa čakali hodiny na to, aby si hráči zahrali Starfield či Phantom Liberty expanziu pre Cyberpunk 2077. Pritom ich mohli hrať doma. V Londýne to zase bola otvorená beta nového Modern Warfare III, ale aj Stronghold: Definitive Edition, ktorý mal na Steame v ten istý víkend dostupné demo. Podobných hier bolo viacero a len málo titulov na akcii bolo takých, ktoré si hráči nemohli vyskúšať aj doma. Boli to napríklad Persony, nový Sonic alebo Super Mario Bros. Wonder. Ľudia sa ale nechali strhnúť a boli ochotní tie hodiny čakať.
Smutný bol však pohľad na zoznam vystavovateľov. Indie sekcia bola skvelá, na každom kroku na vás číhalo niečo zaujímavé a zaujala hlavne česká stratégia Silence of the Siren, ktorá čerpá inšpiráciu z Heroes of Might & Magic 3. čo sa týka veľkých vydavateľov, boli tu prakticky len Sega a Nintendo. Activision tu mal veľký stánok pre Call of Duty, ale to bolo z jeho strany všetko. Ubisoft tu bol až žalostne maličký a ostatní veľkí hráči akciu úplne preskočili. Hlavným partnerom akcie bol Tiktok, čo o niečom tiež svedčí. Je smutné vidieť takto veľkú akciu bez veľkých mien. Ale to isté bolo aj v Poľsku, kde boli Ubisoft, Bethesda, Bandai Namco a tým to tiež skončilo.
Istým spôsobom ma EGX vrátilo k NextGen Expo akciám, ktoré sme kedysi robili na Sectore. Samozrejme, je v oveľa väčšej mierke, ale ten dojem blízkosti komunity bol podobný. Tiež sme na Slovensku mali len máličko veľkých vydavateľov s najnovšími hitmi, ale bolo to rovnako pestré, zábavné a ľudia chceli skúšať všetko, aj keď si na niektoré veci dlhšie počkali. EGX nie je o novinkách, oznámeniach a podobných veciach ako Gamescom alebo dokonca PAX. Je o komunite, stretnutí a dobrej nálade. To splnil, akurát stále bolo smutné vidieť takto veľkú akciu s veľmi pekným množstvom návštevníkov, ale bez veľkých vydavateľov.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy pred Vianocami 33
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 36
- Filmová recenzia: Avatar: Oheň a popol 33
- Epic Games Store zadarmo rozdáva Eternights 6
- Epic rozdáva Jotunnslayer: Hordes of Hel 17
- Kingston varuje, že nedostatok SSD sa v nasledujúcom mesiaci ešte zhorší 32 zobraziť viac článkov >















