FSR 4 upscaling už bude mať aj AI zapracovanie |
AMD potvrdilo, že ich štvrtá verzia upscalingu FSR4 konečne dostane aj AI.
AMD potvrdilo, že ich štvrtá verzia upscalingu FSR4 konečne dostane aj AI upscaling a teda nebude len základný upscaling cez filtre, ktorý kvalitou obrazu nestíhal za konkurenciou. Potvrdil to Jack Huynh z AMD, ktorý tam je senior viceprezident a generálny riaditeľ Computing and Graphics Business Group.
Konkrétne to potvrdil v interview, ktoré sa týkalo handheldov a výdrže batérie. Rovno priznáva, že s upscalingom nestíhali a FSR spravili len preto, lebo potrebovali niečo len rýchlo spraviť, ale zistili, že je to mŕtvy smer a budúcnosť tam nie je, preto teraz pridajú AI:
Na strane prenosných zariadení je mojou prioritou číslo jedna výdrž batérie. Ak sa pozriete na ASUS ROG Ally alebo Lenovo Legion Go, jednoducho tam tá výdrž batérie nie je. Potrebujem viac hodín hrania. Potrebujem hrať Wukonga tri hodiny, nie 60 minút. Toto je miesto, kde prichádza generovanie snímok a interpolácia, preto pridávame FSR4.
Pretože FSR2 a FSR3 boli založené na analytickom generovaní, boli založené na filtroch. Urobili sme to tak preto, lebo sme chceli niečo s veľmi rýchlym uvedením na trh. Povedal som tímu: 'Chalani, tamto nie je budúcnosť.' Takže sme celý tím úplne preorientovali asi pred 9-12 mesiacmi na AI založený prístup.
Teraz používame AI na generovanie snímok, interpoláciu snímok a cieľom je zvýšená efektivita pre maximálnu výdrž batérie. Potom by sme mohli uzamknúť počet snímok za sekundu, možno na 30 alebo 35 FPS. Mojím cieľom číslo jedna je momentálne maximalizovať výdrž batérie. Myslím si, že to je najväčšia sťažnosť.
AI upscaling na AMD čipe už teraz bude používať Sony v PS5 Pro. AMD AI prinesie v ďalších grafických kartách budúci rok.
Zároveň, ak si pozrieme posledný odstavec, vidíme, prečo je AMD v grafickej sfére tam, kde je. Hráčom by nemal naznačovať, že by si mali uzamknúť hru na 30 fps a dať na to frame generation, keď aj samotná firma hovorí, že sa má používať nad 60 fps. Len dúfajme, že to nemyslel tak, že 30-35 fps je už s frame generation.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Battlefield 6 ukazuje gameplaye z pre-aplha testu 98
- Battlefield 6 predstavil svoj multiplayer, dostal dátum vydania 136
- Battlefield 6 svojimi PC požiadavkami prekvapí 77
- Sony pravdepodobne začne vydávať exkluzívne PlayStation hry na Xbox a Nintendo Swi 154
- RECENZIA: Achilles: Survivor 18
- Sony žaluje Tencent, Light of Motiram je podľa nich kópiou Horizonu 98
- Ubisoft chystá odhalenie nových hier zo série Assassin’s Creed 34
- GOG bojuje proti cenzúre v hrách, rozdáva 13 hier zadarmo 22
- Hangar 13 už pracuje na ďalšej Mafii, hoci The Old Country ešte nevyšla 31
- Death Stranding 2 po mesiaci prináša prvé štatistiky 67 zobraziť viac článkov >