Nextgen grafická architektúra od Nvidie začína pomaly odkrývať svoje tajomstvá. G80 alebo aj GeForce 8800 bude charakterizovaná shader modelom 4.0 a plnou kompatibilitou s Microsoft DirectX 10. Vlajková loď GF 8800 GTX bude taktovaná na 575 MHz a osadená 768 MB GDDR3 pamäťou bežiacou na 900 MHz. 384 bitový pamäťový interface a priepustnosť 86 GB/sekundu, 128 unifikovaných shader jednotiek na 1350 MHz a teoretický fillrate na hodnote 38,4 miliardy pixelov za sekundu dávajú tušiť, s akou beštiou budeme mať tú česť sa zoznámiť. Slabšia verzia GF 8800 GTS s jadrom na 500 MHz a 640 MB pamäte na 900 MHz príde „len“ s 320 bitovým radičom, priepustnosťou 64 GB/s a 96 uni-shadrami (1200 MHz). Poznáme už aj približné nároky na elektrickú energiu, GTX-ka vyžaduje 450 W zdroj, GTS-ka sa uspokojí so 400 W, na SLI režim si pripravte 800 W macka.
Novinky od Nvidie ale nekončia informáciami o 8. generácii GPU. Spoločnosť plánuje vydať vlastný fyzikálny engine - Quantum physics engine. Nvidia chce priamo konkurovať spoločnosti AGEIA práve kombináciou GF8800 a Quantum engine.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 148
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 66
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >