Nextgen grafická architektúra od Nvidie začína pomaly odkrývať svoje tajomstvá. G80 alebo aj GeForce 8800 bude charakterizovaná shader modelom 4.0 a plnou kompatibilitou s Microsoft DirectX 10. Vlajková loď GF 8800 GTX bude taktovaná na 575 MHz a osadená 768 MB GDDR3 pamäťou bežiacou na 900 MHz. 384 bitový pamäťový interface a priepustnosť 86 GB/sekundu, 128 unifikovaných shader jednotiek na 1350 MHz a teoretický fillrate na hodnote 38,4 miliardy pixelov za sekundu dávajú tušiť, s akou beštiou budeme mať tú česť sa zoznámiť. Slabšia verzia GF 8800 GTS s jadrom na 500 MHz a 640 MB pamäte na 900 MHz príde „len“ s 320 bitovým radičom, priepustnosťou 64 GB/s a 96 uni-shadrami (1200 MHz). Poznáme už aj približné nároky na elektrickú energiu, GTX-ka vyžaduje 450 W zdroj, GTS-ka sa uspokojí so 400 W, na SLI režim si pripravte 800 W macka.
Novinky od Nvidie ale nekončia informáciami o 8. generácii GPU. Spoločnosť plánuje vydať vlastný fyzikálny engine - Quantum physics engine. Nvidia chce priamo konkurovať spoločnosti AGEIA práve kombináciou GF8800 a Quantum engine.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Silent Hill f 94
- Microsoft prepracoval Game Pass predplatné, po novom sú tri - Essential, Premium a 267
- Autor Zaklínača znovu kritizuje hry 127
- Najnudnejší simulátor odmeňuje hráčov, prvému hráčovi za dohranie sľubuje 2000 eur 32
- Ako dopadlo porovnanie reálneho výkonu iPhone 17 Pro Max a Galaxy S25 Ultra? 62
- Nový Lord of the Rings titul je v príprave, chce súperiť s Hogwarts Legacy 45
- RECENZIA: Borderlands 4 21
- Ktoré predplatné Game Passu sa oplatí, ktoré čo ponúka? 193
- Game Pass dnes dostal masívnu nádielku titulov vedených Hogwarts Legacy 13
- Nová verzia Dualsense príde s vymeniteľnou batériou, refresh dostane aj PS5 Pro 87 zobraziť viac článkov >