V Avowed si sami rozhodnete o svojom príbehu |
Obsidian prinesie svoju novú RPG už budúci mesiac a teraz približuje rozhodnutia v hre.
Avowed na aktuálnom Developer Directe absentoval pre doteraz bližšie nepredstavené tituly. Obsidian tak pripomína hru a približuje ďalšie jej možnosti aspoň textovo. Samotná hra vychádza už 18. februára 2025 a sľubuje hráčom unikátne RPG dobrodružstvo s veľkou mierou slobody. Príde na PC a Xbox Series XS a hráči si ju budú môcť zahrať od prvého dňa cez Game Pass, pričom predobjednávky už teraz ponúkajú možnosť získať bonusy a až päťdňový prednostný prístup v rámci Premium Edition.
Hlavným pilierom Avowed je voľnosť, ktorá preniká všetkými aspektmi hry - od questov a interakcií s postavami až po samotné súboje. Rozhodnutia, ktoré hráči urobia, budú mať reálne dôsledky na svet, postavy a príbeh. Tvorcovia hry sa zamerali na tri úrovne dopadov rozhodnutí:
- Krátkodobé: Zmeny v dialógoch, odhalenie nových informácií či reakcie NPC.
- Strednodobé: Vplyv na výsledok konkrétnej misie.
- Dlhodobé: Dôsledky, ktoré môžu ovplyvniť priebeh viacerých misií alebo samotný hlavný príbeh.
Príkladom môže byť jedna z prvých úloh v oblasti Dawnshore, kde hráč narazí na skupinu xauripov, ktorí vyhnali miestnu obyvateľku z jej domu. Hráč môže situáciu vyriešiť priamym bojom, prieskumom alebo rozhovormi, ktoré môžu odhaliť skryté súvislosti a nečakané duchovné pozadie konfliktu. Takýto prístup odzrkadľuje filozofiu Obsidianu - čím viac sa hráč zapojí do skúmania a objavovania, tým viac odmien a hlbších vrstiev príbehu dostane.
Tvorcovia kladú dôraz na to, aby svet hry pôsobil uveriteľne a každá postava či predmet mali v hernom svete svoje miesto. Každý región je detailne spracovaný a ponúka obsahovo bohaté zóny namiesto tradičného otvoreného sveta. Tento dizajn umožňuje Obsidianu lepšie kontrolovať tempo príbehu, ale zároveň poskytovať slobodu skúmania. Hráči tak získajú pocit, že ich rozhodnutia majú reálny dopad, no zároveň ich hra neriadi za ruku.
V hre sa objavia aj spoločníci, ktorí sú dôležitou súčasťou príbehu a hráčovej cesty. Každý z nich pochádza z prostredia Living Lands a má vlastné názory na hráčove činy, ktoré môžu ovplyvniť ich vzťahy a ďalší vývoj. Napríklad Kai, modrokožec z rasy Aumaua, je bývalý vojak, ktorý exceluje v boji ako tank a poskytuje cenné historické a kultúrne informácie o svete. Postavy však nie sú archetypálnymi hrdinami alebo zloduchmi, ale komplexnými jedincami, ktorí sa pohybujú v morálne šedej zóne, čím sa príbeh stáva ešte zaujímavejším.
Vývojári kladú dôraz na zapojenie hráča do objavovania a rozhodovania. Zároveň chcú udržať rovnováhu medzi predvídateľnosťou dôsledkov a prekvapením, aby boli voľby prirodzené, no zároveň obohacujúce. Avowed je tak navrhnuté, aby hráčom umožnilo hlboké ponorenie sa do príbehu, či už uprednostnia boj, dialógy, alebo prieskum sveta.
Obsidian sľubuje, že každý hráč zažije jedinečný príbeh, či už raz, alebo aj viackrát, keďže hra ponúka množstvo možností a tajomstiev, ktoré nemusia byť dostupné každému. Tento prístup podporuje opätovné hranie a komunitné zdieľanie svojich objavov a ciest
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 102
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 44
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Nové zľavy pred Vianocami 17
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 86
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 49
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 47
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >
|
PC
Xbox Series X|S Vývoj: Microsoft / Obsidian Štýl: RPG / Akcia
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||


















