Kartám GeForce rady 8800 sme už na Sectore venovali celkom slušnú pozornosť. Technické parametre sme rozoberali tu, prvé výsledky testov tu a nezabudli sme vás informovať ani o problémoch s rezistorom. Včerajším dňom skončili všetky fámy, dohady a špekulácie, karty sa začali oficiálne predávať a internetové magazíny už nie sú viazané informačným embargom. Všetky recenzie sú vyslovene pozitívne a hovoria o revolúcii, pravom nextgene a podobných superlatívoch, spomeňme si preto len niektoré z nich.
Český pctuning.cz, ako jeden z prvých „domácich“ webov, prináša svoj pohľad na karty. Vo výbornom článku sa okrem technických dát dozviete aj teoretické informácie zo sveta 3D grafiky. Záver sa samozrejme nesie v pozitívnom duchu a Nvidia z testu vychádza so zlatou hviezdou "za „pokrokovou architekturu a vynikající výkon".
Anandtech spomína na časy, keď ľudí pri ohlásení grafického moštra RSX (použitý v PS3) zaujímalo, kedy sa GPU rýchlešie než RSX dostane aj na PC platformu. Odpoveď je zrejmá. V recenzii vychvaľujú nielen rýchlosť karty, ale aj kvalitu obrazu. Už tak vysoký framerate by sa mal dokonca zvýšiť s príchodom DX10, resp. keď sa programátori naučia v plnej miere využívať unifikované jadrá.
Ako veľký krok vpred hodnotia obe karty (GTX aj GTS) na hothardware. Pri všetkých pozitívach, ale nezabudli ani na drobné chybičky na kráse - veľkú spotrebu elektrickej energie, pomerne vysokú teplotu pri zaťažení a dva 6-pinové konektory pre prídavné napájanie.
Na pcperspective sú unesení z vyše 100 % nárastu výkonu oproti minulej generácii GPU v niektorých hrách. Pri takomto náraste frameratu sa im ani cena cca 660 dolárov za GTX verziu nezdá privysoká.
Pozadu samozrejme neostáva ani známy tomshardware. Recenzia je síce trošku chudobnejšia na benchmarky, ale jednoduchým spôsobom vysvetľuje základné princípy unifikovanej architektúry a tiež sa venuje novým nastaveniam kvality zobrazenia. Na záver autor vyslovuje názor, že teraz je rada na vývojároch, aby nám predstavili, čo dokáže DX 10 v plnej sile a kráse, pretože HW už na to majú.
Recenzia na bittechu sa uberá trošku iným smerom. Výkon G80 využívajú pri hraní na širokouhlých 24 resp. 30 palcových monitoroch a ako inak, aj z týchto testov si nová GeForce odnáša zlatú medailu a titul Excellence. Server dokonca zachádza tak ďaleko, že neodporúča G80 používať pri rozlíšeniach nižších ako 1900x1200, pretože sú na takéto rozlíšenia karty jednoducho príliš rýchle.
Zahanbiť sa nedajú ani ostatné špecializované HW stránky (napr. FiringSquad, guru3d atď); v podstate je jedno, kde kliknete, všade nájdete hyperlinku s G80 v názve :-). Výnimkou nemôže byť ani klebetný Inquirer, ktorý titulkami „Geforce 8800 GTS proves faster than Radeon X1950XTX“, či „G80 hits 23K on 3DMark06“ neostáva nič dlžný svojej povesti.
Žiada sa ešte dodať, že postupným dolaďovaním ovládačov zrejme dôjde aj k ďalšiemu navýšeniu výkonu. Objavili sa dokonca špekulácie o tom, že niektoré jadrá sú zatiaľ zámerne softwarovo vypnuté, resp. že nie je možné dynamicky meniť počet vertex a shader jednotiek podľa potreby. Z toho vyplýva, že pri optimalizácii ovládačov a herného kódu sa ešte skutočne môžeme dočkať signifikantného zlepšenia framerate.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 150
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 66
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >