EA zrušilo Black Panther hru, rozpustilo tím |
Je to už tretie veľké prepúšťanie v EA tento rok a to je len máj.
Electronic Arts ukončuje vývoj očakávanej hry Black Panther a zároveň zatvára štúdio Cliffhanger Games, ktoré na projekte pracovalo. Informáciu priniesol portál IGN, pričom zmeny potvrdil interný e-mail prezidentky EA Entertainment Laury Miele. Podľa jej slov ide o súčasť širšej stratégie, v ktorej sa spoločnosť snaží „sústrediť svoju kreatívnu energiu na najvýznamnejšie príležitosti rastu“.
Tento krok je len ďalším v sérii reštrukturalizácií, prepúšťaní a rušenia projektov v EA, ktoré v posledných mesiacoch zasiahli aj štúdiá ako Respawn či BioWare. EA nešpecifikovalo počet zamestnancov ovplyvnených najnovšou vlnou prepúšťania, no podľa IGN ide o menej než 300 ľudí, čo bol počet prepustených v apríli. Dotknuté sú aj niektoré mobilné tímy a centrálne oddelenia spoločnosti.
„Tieto rozhodnutia sú ťažké,“ napísala Miele. „Dotýkajú sa ľudí, s ktorými sme pracovali, učili sa od nich a zdieľali s nimi skutočné chvíle. Robíme všetko, čo je v našich silách, aby sme ich podporili - vrátane hľadania príležitostí v rámci EA, kde sme úspešne pomohli ľuďom získať nové úlohy.“
EA sa zároveň plánuje viac zamerať na svoje najväčšie a najúspešnejšie značky - Battlefield, The Sims, Skate a Apex Legends. Pokračovať má aj vývoj Iron Man hry v štúdiu Motive, tretieho dielu Star Wars Jedi série a nového Mass Effectu v BioWare. Spoločnosť však už v minulosti avizovala, že sa chce dištancovať od vývoja budúcich hier založených na licencovaných značkách, pokiaľ nie sú presvedčení o ich dlhodobej udržateľnosti.
Projekt Black Panther bol pôvodne súčasťou trojzmluvy medzi EA a Marvelom, ktorá okrem tejto hry zahŕňa aj Iron Mana a zatiaľ neoznámený tretí titul. O hre Black Panther sme sa od jej oznámenia v roku 2023 veľa nedozvedeli, no podľa dostupných informácií malo ísť o singleplayerovú akčnú adventúru s otvoreným svetom. Vyvíjalo ju štúdio Cliffhanger Games zložené z veteránov, ktorí v minulosti pracovali napríklad na Middle-earth: Shadow of Mordor. Vedúcim tímu bol Kevin Stephens, bývalý šéf štúdia Monolith. Hra mala byť najväčším pripravovaným Marvel projektom.
Zrušenie tohto projektu a zatvorenie štúdia sú ďalšími dôkazmi turbulentného obdobia v EA, ktoré počas rokov 2023-2025 výrazne zasiahlo množstvo vývojárov naprieč štúdiami.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 40
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 73
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 33
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 25
- Battlefield 6 predstavuje prvú sezónu 79
- Vianočná ponuka Orangeu prináša konzoly, Rephone a kopec iných ponúk 18
- Datamineri odhalili šesť nových režimov pre Battlefield 6 51 zobraziť viac článkov >
|
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: EA / EA Štýl: Akčná Adventúra |
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |
















