EA zrušilo Black Panther hru, rozpustilo tím |
Je to už tretie veľké prepúšťanie v EA tento rok a to je len máj.
Electronic Arts ukončuje vývoj očakávanej hry Black Panther a zároveň zatvára štúdio Cliffhanger Games, ktoré na projekte pracovalo. Informáciu priniesol portál IGN, pričom zmeny potvrdil interný e-mail prezidentky EA Entertainment Laury Miele. Podľa jej slov ide o súčasť širšej stratégie, v ktorej sa spoločnosť snaží „sústrediť svoju kreatívnu energiu na najvýznamnejšie príležitosti rastu“.
Tento krok je len ďalším v sérii reštrukturalizácií, prepúšťaní a rušenia projektov v EA, ktoré v posledných mesiacoch zasiahli aj štúdiá ako Respawn či BioWare. EA nešpecifikovalo počet zamestnancov ovplyvnených najnovšou vlnou prepúšťania, no podľa IGN ide o menej než 300 ľudí, čo bol počet prepustených v apríli. Dotknuté sú aj niektoré mobilné tímy a centrálne oddelenia spoločnosti.
„Tieto rozhodnutia sú ťažké,“ napísala Miele. „Dotýkajú sa ľudí, s ktorými sme pracovali, učili sa od nich a zdieľali s nimi skutočné chvíle. Robíme všetko, čo je v našich silách, aby sme ich podporili - vrátane hľadania príležitostí v rámci EA, kde sme úspešne pomohli ľuďom získať nové úlohy.“
EA sa zároveň plánuje viac zamerať na svoje najväčšie a najúspešnejšie značky – Battlefield, The Sims, Skate a Apex Legends. Pokračovať má aj vývoj Iron Man hry v štúdiu Motive, tretieho dielu Star Wars Jedi série a nového Mass Effectu v BioWare. Spoločnosť však už v minulosti avizovala, že sa chce dištancovať od vývoja budúcich hier založených na licencovaných značkách, pokiaľ nie sú presvedčení o ich dlhodobej udržateľnosti.
Projekt Black Panther bol pôvodne súčasťou trojzmluvy medzi EA a Marvelom, ktorá okrem tejto hry zahŕňa aj Iron Mana a zatiaľ neoznámený tretí titul. O hre Black Panther sme sa od jej oznámenia v roku 2023 veľa nedozvedeli, no podľa dostupných informácií malo ísť o singleplayerovú akčnú adventúru s otvoreným svetom. Vyvíjalo ju štúdio Cliffhanger Games zložené z veteránov, ktorí v minulosti pracovali napríklad na Middle-earth: Shadow of Mordor. Vedúcim tímu bol Kevin Stephens, bývalý šéf štúdia Monolith. Hra mala byť najväčším pripravovaným Marvel projektom.
Zrušenie tohto projektu a zatvorenie štúdia sú ďalšími dôkazmi turbulentného obdobia v EA, ktoré počas rokov 2023–2025 výrazne zasiahlo množstvo vývojárov naprieč štúdiami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 42
- RECENZIA: Stronghold Crusader: Definitive Edition 38
- RECENZIA: Eriksholm: The Stolen Dream 18
- Seriálový Harry Potter sa ukázal, už padla prvá klapka 67
- 3000-dolárové RTX 5090 sú pre plebs, 500-tisícová zlatá RTX 5090 je práve pre vás 58
- Rockstar možno nechtiac naznačil návrat GTA 4 a Red Dead Redemption 2 vo vylepšený 61
- Cyberpunk 2077 patch 2.3 sa ukáže v stredu 70
- RECENZIA: Donkey Kong Bananza 51
- Mortal Kombat 2 film ukázal trailer a predstavil postavy 45
- Ďalšie ukážky z novej Mafie 57 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: EA / EA Štýl: Akčná Adventúra |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|