V porovnaní so 128 unifikovanými shadermi v G80 sa 64 shaderov v pripravovanej high-endovej karte R600 od ATI môže zdať na prvý pohľad málo. Lenže, ako uvádza techreport s odvolaním sa na Inquirer (ehm, ehm), bude jeden shader schopný vykonať za jednotku času 4 operácie, zatiaľ čo G80 zvládne naraz len jednu. Celkovo teda R600 zvládne dvakrát toľko operácií než G80 (128 x 1 vs. 64 x 4), lenže Nvidia zas kontruje dvojnásobnou frekvenciou, čiže to vyzerá na veľmi podobný výkon.
Nový Radeon by mal fungovať na 700 - 800 MHz (jadro) a 1,1 GHz (pamäte). Použité 512-bitové GDDR4 karte dodajú úctyhodný bandwidth 140,8 GB/s (G80 má 86,4 GB/s). Ďalej sa môžeme tešiť na 16 ROP jednotiek, 80 nm výrobný proces a PCB zložený z 12 vrstiev. Odber sa predpokladá na 200 - 220 W a masívny chladič bude osadený heatpipes dlhšími než samotná karta. O tom, či ATI budú takéto parametre v boji proti G80 stačiť, sa dozvieme už začiatkom budúceho roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 148
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 66
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >