V porovnaní so 128 unifikovanými shadermi v G80 sa 64 shaderov v pripravovanej high-endovej karte R600 od ATI môže zdať na prvý pohľad málo. Lenže, ako uvádza techreport s odvolaním sa na Inquirer (ehm, ehm), bude jeden shader schopný vykonať za jednotku času 4 operácie, zatiaľ čo G80 zvládne naraz len jednu. Celkovo teda R600 zvládne dvakrát toľko operácií než G80 (128 x 1 vs. 64 x 4), lenže Nvidia zas kontruje dvojnásobnou frekvenciou, čiže to vyzerá na veľmi podobný výkon.
Nový Radeon by mal fungovať na 700 - 800 MHz (jadro) a 1,1 GHz (pamäte). Použité 512-bitové GDDR4 karte dodajú úctyhodný bandwidth 140,8 GB/s (G80 má 86,4 GB/s). Ďalej sa môžeme tešiť na 16 ROP jednotiek, 80 nm výrobný proces a PCB zložený z 12 vrstiev. Odber sa predpokladá na 200 - 220 W a masívny chladič bude osadený heatpipes dlhšími než samotná karta. O tom, či ATI budú takéto parametre v boji proti G80 stačiť, sa dozvieme už začiatkom budúceho roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Silent Hill f 94
- Microsoft prepracoval Game Pass predplatné, po novom sú tri - Essential, Premium a 267
- Autor Zaklínača znovu kritizuje hry 127
- Najnudnejší simulátor odmeňuje hráčov, prvému hráčovi za dohranie sľubuje 2000 eur 32
- Ako dopadlo porovnanie reálneho výkonu iPhone 17 Pro Max a Galaxy S25 Ultra? 62
- Nový Lord of the Rings titul je v príprave, chce súperiť s Hogwarts Legacy 45
- Ktoré predplatné Game Passu sa oplatí, ktoré čo ponúka? 193
- RECENZIA: Borderlands 4 21
- Game Pass dnes dostal masívnu nádielku titulov vedených Hogwarts Legacy 13
- Nová verzia Dualsense príde s vymeniteľnou batériou, refresh dostane aj PS5 Pro 87 zobraziť viac článkov >