Sony hovorí, že skúma nové spôsoby sprístupnenia svojho obsahu |
Sony už tiež naznačuje handheld.
V rozhovore zameranom na investorov sa výkonný riaditeľ Sony Interactive Entertainment (SIE) Hideaki Nišino a šéf PlayStation Studios Hermen Hulst vyjadrili k stratégii PlayStation, pričom sa dotkli viacerých tém vrátane cloudového hrania, multiplatformy a budúcej generácie konzol.
Tradičný herný zážitok má prednosť pred cloudom
Nišino potvrdil, že hoci PlayStation ponúka cloudové hranie už od čias PS3, dlhodobo neplánuje postaviť na tomto modeli svoj hlavný biznis:
- Technické dôvody: Nevyspytateľnosť sieťových podmienok negatívne ovplyvňuje kvalitu hrania.
- Preferencie hráčov: Väčšina stále uprednostňuje lokálne hranie s istotou výkonu a stability.
- Záver: Budúca generácia PlayStation ostane klasickou konzolou, nie čisto cloudovým zariadením.
Nový spôsob prístupu k obsahu – naznačený handheld?
Nišino dodal, že firma pracuje na „novom a vylepšenom spôsobe“, ako budú môcť hráči interagovať so službami a obsahom PlayStation. Hoci neprezradil detaily, ide pravdepodobne o nové prenosné zariadenie – nasledovníka PlayStation Portal, ale s vlastným výpočtovým výkonom.
PlayStation 6 je v príprave
Sony zároveň oficiálne potvrdilo, že momentálne sa sústreďuje na PlayStation 6:
„Aj keď zatiaľ nemôžeme zdieľať ďalšie detaily, budúcnosť platformy je pre nás prioritou. Zároveň hľadáme nové a vylepšené spôsoby, ako hráčom sprostredkovať náš obsah a služby.“
Multiplatformová stratégia ostáva konzervatívna
Hermen Hulst zopakoval, že príbehové singleplayer tituly od interných štúdií PlayStation:
- Budú naďalej vychádzať najprv na konzole.
- Na PC sa dostanú až po niekoľkých rokoch, ako forma predĺženia životného cyklu hry.
- Simultánne vydania vlajkových hier na PC sa neplánujú.
Naopak, pri tituloch, ktoré PlayStation iba vydáva, je firma otvorenejšia, kde Stellar Blade sa na PC objavil len rok po vydaní na konzole a Lost Soul Aside vyjde už v auguste 2025 súčasne na PC aj konzole.
Nišino komentoval aj aktuálne smerovanie konkurencie:
„Hoci sú nové modely zapojenia zaujímavé, nemáme naliehavú potrebu meniť našu stratégiu. Sme presvedčení o správnosti nášho prístupu.“
PlayStation tak uznáva vývoj trhu, no aktuálne neplánuje prechod k agresívnej multiplatforme, ako to robí Microsoft.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Armáda SR nakupuje konzoly, Call of Duty a ďalšie hry za 40 000 eur 74
- Battlefield 6 ukázal prvý trailer s kampaňou 91
- Battlefield 6 ukazuje gameplaye z pre-aplha testu 94
- Battlefield 6 svojimi PC požiadavkami prekvapí 77
- Sony pravdepodobne začne vydávať exkluzívne PlayStation hry na Xbox a Nintendo Swi 154
- Sony žaluje Tencent, Light of Motiram je podľa nich kópiou Horizonu 98
- RECENZIA: Achilles: Survivor 14
- Battlefield 6 sa predstavil prvým trailerom 73
- Hangar 13 už pracuje na ďalšej Mafii, hoci The Old Country ešte nevyšla 31
- Death Stranding 2 po mesiaci prináša prvé štatistiky 66 zobraziť viac článkov >