Sony hovorí, že skúma nové spôsoby sprístupnenia svojho obsahu |
Sony už tiež naznačuje handheld.
V rozhovore zameranom na investorov sa výkonný riaditeľ Sony Interactive Entertainment (SIE) Hideaki Nišino a šéf PlayStation Studios Hermen Hulst vyjadrili k stratégii PlayStation, pričom sa dotkli viacerých tém vrátane cloudového hrania, multiplatformy a budúcej generácie konzol.
Tradičný herný zážitok má prednosť pred cloudom
Nišino potvrdil, že hoci PlayStation ponúka cloudové hranie už od čias PS3, dlhodobo neplánuje postaviť na tomto modeli svoj hlavný biznis:
- Technické dôvody: Nevyspytateľnosť sieťových podmienok negatívne ovplyvňuje kvalitu hrania.
- Preferencie hráčov: Väčšina stále uprednostňuje lokálne hranie s istotou výkonu a stability.
- Záver: Budúca generácia PlayStation ostane klasickou konzolou, nie čisto cloudovým zariadením.
Nový spôsob prístupu k obsahu – naznačený handheld?
Nišino dodal, že firma pracuje na „novom a vylepšenom spôsobe“, ako budú môcť hráči interagovať so službami a obsahom PlayStation. Hoci neprezradil detaily, ide pravdepodobne o nové prenosné zariadenie – nasledovníka PlayStation Portal, ale s vlastným výpočtovým výkonom.
PlayStation 6 je v príprave
Sony zároveň oficiálne potvrdilo, že momentálne sa sústreďuje na PlayStation 6:
„Aj keď zatiaľ nemôžeme zdieľať ďalšie detaily, budúcnosť platformy je pre nás prioritou. Zároveň hľadáme nové a vylepšené spôsoby, ako hráčom sprostredkovať náš obsah a služby.“
Multiplatformová stratégia ostáva konzervatívna
Hermen Hulst zopakoval, že príbehové singleplayer tituly od interných štúdií PlayStation:
- Budú naďalej vychádzať najprv na konzole.
- Na PC sa dostanú až po niekoľkých rokoch, ako forma predĺženia životného cyklu hry.
- Simultánne vydania vlajkových hier na PC sa neplánujú.
Naopak, pri tituloch, ktoré PlayStation iba vydáva, je firma otvorenejšia, kde Stellar Blade sa na PC objavil len rok po vydaní na konzole a Lost Soul Aside vyjde už v auguste 2025 súčasne na PC aj konzole.
Nišino komentoval aj aktuálne smerovanie konkurencie:
„Hoci sú nové modely zapojenia zaujímavé, nemáme naliehavú potrebu meniť našu stratégiu. Sme presvedčení o správnosti nášho prístupu.“
PlayStation tak uznáva vývoj trhu, no aktuálne neplánuje prechod k agresívnej multiplatforme, ako to robí Microsoft.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 159
- Nové Alza dni zľavy spustené 22
- 3000-dolárové RTX 5090 sú pre plebs, 500-tisícová zlatá RTX 5090 je práve pre vás 58
- Rockstar možno nechtiac naznačil návrat GTA 4 a Red Dead Redemption 2 vo vylepšený 60
- Seriálový Harry Potter sa ukázal, už padla prvá klapka 67
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Porovnanie Ghost of Yotei s Ghost of Tsushima 77
- Meta pri ťahaní AI expertov nešetrí, zobrala vedúceho vývoja z Apple a dala mu 256 41
- Porovnanie výkonu PS5 Pro s RTX 5060 Ti a Radeon 9060 XT 128
- RECENZIA: Eriksholm: The Stolen Dream 18 zobraziť viac článkov >