Romero Games prichádza o financovanie nového projektu, údajne kvôli škrtom v Microsofte |
Zrušenie projektu Romero Games je ďalšou obetou rozsiahlych škrtov v Microsofte, ktoré v uplynulých dňoch zasiahli tisíce zamestnancov a viedli k zrušeniu viacerých ambicióznych projektov v rámci Xbox divízie.
Írske štúdio Romero Games oznámilo, že jeho pripravovaný a zatiaľ neoznámený projekt prišiel o financovanie. Podľa vyjadrenia Brendy Romero ide o rozhodnutie vydavateľa, ktoré bolo prijaté „na vysokej úrovni, mimo nášho dosahu alebo kontroly“. Projekt bol zrušený spolu s viacerými ďalšími hrami v iných štúdiách.
Krátko po zverejnení tejto správy sa na sociálnych sieťach vyjadril bývalý zamestnanec štúdia Christoph Redl, ktorý napísal, že o prácu prišiel „v dôsledku nedávnych prepúšťaní v Xboxe“. To nepriamo potvrdzuje, že vydavateľom bol Microsoft Game Studios.
Romero Games tvrdí, že projekt napredoval podľa plánu: „Splnili sme všetky míľniky včas, opakovane sme dostávali pozitívnu spätnú väzbu a úspešne sme prešli všetkými internými kontrolami. Toto rozhodnutie nie je odrazom kvality našej práce ani projektu.“
Štúdio sídli v írskom Galway a v roku 2024 malo viac než 75 vývojárov. Na hre pracovali v Unreal Engine 5 a išlo o first-person shooter, bližšie detaily však verejne neprezradili.
Romero Games aktuálne zvažuje ďalšie kroky a snaží sa podporiť svoj tím. „Pre mnohých z nás to nie je len pracovisko, ale dlhoročné partnerstvá - niektorí spolupracujeme už viac než 20 rokov. Dnešok je veľmi ťažký a sme zlomení,“ uvádza sa v oficiálnom stanovisku.
Zrušenie projektu Romero Games je ďalšou obetou rozsiahlych škrtov v Microsofte, ktoré v uplynulých dňoch zasiahli tisíce zamestnancov a viedli k zrušeniu viacerých ambicióznych projektov v rámci Xbox divízie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 30
- RECENZIA: Lies of P: Overture 40
- Mafia: The Old Country sa bude ďalej rozširovať 40
- Toto je poriadny handheld! Má v sebe RTX 4090. 39
- Blizzard pravdepodobne odhalil novú triedu pre Diablo 4 42
- Battlefield 6 - analýza deštrukcie a grafiky 65
- CrisisX ponúkne 1200 kilometrov štvorcových otvoreného sveta 19
- Mafia: The Old Country sa pochválila svojimi číslami 36
- Battlefield sa postupne stane každoročným titulom 67
- RECENZIA: Heretic + Hexen 13 zobraziť viac článkov >