Criterion je teraz Battlefield Studio, Speedhunters končí |
Criterion prechádza ďalšou zmenou, teraz na Battlefield Studio.
Electronic Arts urobilo výraznú zmenu vo svojich štúdiách. Dlhoročné Criterion Games, ktoré fanúšikovia poznali predovšetkým vďaka sériám Burnout a Need for Speed, bolo oficiálne premenované na Criterion -Battlefield Studio. Tým sa potvrdil presun jeho zamerania z automobilových hier na spoluprácu pri vývoji série Battlefield. Bude tak súčasťou Battlefield Studios, ku ktorým patrí aj Motive, DICE a Ripple Effect.
Tento krok znamená prakticky definitívny koniec éry, v ktorej Criterion určoval smer arkádových pretekov. Už predtým sa hovorilo, že Need for Speed je odložený na neurčito, no teraz je jasné, že štúdio bude plne súčasťou tímu budujúceho budúcnosť Battlefield značky.
S týmto rozhodnutím úzko súvisí aj ďalšia zmena - EA ukončila prevádzku automobilového webu Speedhunters, ktorý vznikol ešte v roku 2008 ako sprievodný projekt k NFS: Undercover. Stránka sa postupne stala jedným z najväčších online magazínov venovaných autám a tuningovej kultúre. Posledný článok vyšiel v apríli 2025 a odvtedy je web neaktívny, pričom zmizol aj sprievodný obchod s merchom.
Podľa viacerých insiderov bola stránka “položená na ľad” po tom, čo EA stiahlo financovanie. Autori nedostali oficiálne vyjadrenie a komunita zostala bez rozlúčky, čo len podčiarkuje nenápadný, no definitívny koniec projektu.
Criterion teda po viac než dvoch dekádach opúšťa automobilové hry a Speedhunters ostáva už len spomienkou na časy, keď bol Need for Speed v centre pozornosti EA. Pre fanúšikov pretekov to znamená neistú budúcnosť značky, zatiaľ čo Battlefield získava nové posily.
História štúdia
Pre Criterion je to len ďalšia zmena v dlhej rade veľkých premien, ktorými prešli. Štúdio vzniklo v 90. rokoch ako technologická firma zameraná na vývoj enginu RenderWare, ktorý si získal popularitu vďaka otvoreným hrám a používali ho aj veľké tituly vrátane série Grand Theft Auto od Rockstaru. Okrem technológie vytvorili aj vlastné tituly, medzi ktorými vynikal akčný Black na PlayStation 2 a Xboxe. Neskôr sa presadili najmä sériou Burnout, ktorá definovala štýl arkádových pretekov s deštrukciou. To bola ich éra najväčšej slávy, ale medzitým ich v roku 2004 odkúpilo EA a išlo to dole vodou. Engine bol zrušený a štúdio postupne transformované na NFS štúdio, potom na pomocné štúdio a teraz nakoniec na jeho z Battlefield štúdii.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 38
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 72
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 29
- USB-C bude musieť byť v EU aj v nabíjačkách a zdrojoch 37
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 25
- Battlefield 6 predstavuje prvú sezónu 75
- Bývalý šéf Assassin’s Creed objasnil svoj odchod: Ubisoft ma požiadal, aby som ods 36 zobraziť viac článkov >
















