PRIHLÁS

Criterion je teraz Battlefield Studio, Speedhunters končí

Criterion prechádza ďalšou zmenou, teraz na Battlefield Studio.

pridal saver 25.8.2025 o 11:54 pod hry
Criterion je teraz Battlefield Studio, Speedhunters končí

HRY > NOVINKY >

Electronic Arts urobilo výraznú zmenu vo svojich štúdiách. Dlhoročné Criterion Games, ktoré fanúšikovia poznali predovšetkým vďaka sériám Burnout a Need for Speed, bolo oficiálne premenované na Criterion - Battlefield Studio. Tým sa potvrdil presun jeho zamerania z automobilových hier na spoluprácu pri vývoji série Battlefield. Bude tak súčasťou Battlefield Studios, ku ktorým patrí aj Motive, DICE a Ripple Effect.

Tento krok znamená prakticky definitívny koniec éry, v ktorej Criterion určoval smer arkádových pretekov. Už predtým sa hovorilo, že Need for Speed je odložený na neurčito, no teraz je jasné, že štúdio bude plne súčasťou tímu budujúceho budúcnosť Battlefield značky.

S týmto rozhodnutím úzko súvisí aj ďalšia zmena - EA ukončila prevádzku automobilového webu Speedhunters, ktorý vznikol ešte v roku 2008 ako sprievodný projekt k NFS: Undercover. Stránka sa postupne stala jedným z najväčších online magazínov venovaných autám a tuningovej kultúre. Posledný článok vyšiel v apríli 2025 a odvtedy je web neaktívny, pričom zmizol aj sprievodný obchod s merchom.

Podľa viacerých insiderov bola stránka “položená na ľad” po tom, čo EA stiahlo financovanie. Autori nedostali oficiálne vyjadrenie a komunita zostala bez rozlúčky, čo len podčiarkuje nenápadný, no definitívny koniec projektu.

Criterion teda po viac než dvoch dekádach opúšťa automobilové hry a Speedhunters ostáva už len spomienkou na časy, keď bol Need for Speed v centre pozornosti EA. Pre fanúšikov pretekov to znamená neistú budúcnosť značky, zatiaľ čo Battlefield získava nové posily.

História štúdia

Pre Criterion je to len ďalšia zmena v dlhej rade veľkých premien, ktorými prešli. Štúdio vzniklo v 90. rokoch ako technologická firma zameraná na vývoj enginu RenderWare, ktorý si získal popularitu vďaka otvoreným hrám a používali ho aj veľké tituly vrátane série Grand Theft Auto od Rockstaru. Okrem technológie vytvorili aj vlastné tituly, medzi ktorými vynikal akčný Black na PlayStation 2 a Xboxe. Neskôr sa presadili najmä sériou Burnout, ktorá definovala štýl arkádových pretekov s deštrukciou. To bola ich éra najväčšej slávy, ale medzitým ich v roku 2004 odkúpilo EA a išlo to dole vodou. Engine bol zrušený a štúdio postupne transformované na NFS štúdio, potom na pomocné štúdio a teraz nakoniec na jeho z Battlefield štúdii.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| nové pc - rady/tipy (56)
Ahojte komunita, už dlhšie plánujem poskladať n...
|Vaše obľúbené dovolenkové dest... (5)
Celkom by ma zaujímalo kde chodievajú sektoráci na...
|Hry dokážu vyvolať silné emóci... (17)
Podeľte sa o tituly, ktoré vás emocionálne zasiahl...
|Ps5-hackeri? (4)
To sa chcem spytat ohladne cod mw3 alebo cod6,hovo...
|Predam : (1)
Predam dve pletene čiapky ALIENWARE a dve podložky...
|Filmy filmy filmy film... (47669)
O filmoch. Hádam chápete....
|Sector hraje ... (126757)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (63839)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44481)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Čo ma dnes potešilo ... (43503)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Svet, ukrajina, vojny ... (42767)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk