Fortnite umožní od decembra tvorcom predávať svoje digitálne predmety |
Tvorcovia dostanú 100% V-bucks z predajov.
Epic Games oznámil veľké zmeny pre tvorcov Fortnite, ktorí od decembra 2025 získajú nové možnosti, ako speňažiť svoje ostrovy.
Predaj predmetov priamo v hrách
Tvorcovia budú môcť prvýkrát predávať digitálne predmety (trvanlivé aj spotrebné) priamo zo svojich ostrovov cez nové UEFN nástroje a API vo Verse.
- Od decembra 2025 do konca roka 2026 dostanú tvorcovia 100 % hodnoty V-Bucks zo svojich predajov (čo zodpovedá približne 74 % z reálnych peňazí po odpočítaní poplatkov).
- Od roku 2027 bude štandardne platiť podiel 50 % z hodnoty V-Bucks (~37 % reálnych tržieb).
Engagement payouts a nová formula
Naďalej zostáva systém odmien za zapojenie hráčov, kde sa rozdeľuje 40 % čistých tržieb z Item Shopu. Od 1. novembra 2025 pribudnú nové prvky:
- Nábor nových a návrat stratených hráčov - tvorca dostane 75 % ich príspevku do poolu počas prvých 6 mesiacov.
- Započítavajú sa signály z priamych odkazov, vyhľadávania a prvého dňa hrania.
- Retention sa bude hodnotiť špecificky pre jednotlivý ostrov, nie pre celé Fortnite.
- Aby sa obmedzilo podvodné hranie, započítavajú sa len hráči, ktorí už uskutočnili nákup.
Sponsored Row v Discover
Od 24. novembra 2025 pribudne v Discover nová platená sekcia „Sponsored Row“, kde si tvorcovia môžu zaplatiť zvýraznenie svojich ostrovov.
- 50 % príjmov z reklamy pôjde do engagement poolu (do konca 2026 až 100 %).
- Kampaň sa bude nastavovať cez Creator Portal s možnosťou aukcií a A/B testovania.
Fortnite Creator Communities
Čoskoro pribudne aj priama komunikácia medzi tvorcami a hráčmi - komunity s príspevkami, obrázkami, novinkami o eventoch či feedbackom. Tieto príspevky sa budú zobrazovať v lobby, na stránkach ostrovov a hráči budú môcť reagovať.
Z ďalších noviniek Epic zmenšuje veľkosť hry a umožní hráčom hrať ostrovy skôr než sa nainštalujú ostatné módy.
Nakoniec dodáva, že od spustenia UEFN strávili hráči na tvorcovských ostrovoch 11,2 miliardy hodín, pričom tvorcom sa vyplatilo už 722 miliónov dolárov. Epic zdôrazňuje, že druhá polovica tržieb z predaja a reklamy zostáva im - na pokrytie serverov, moderácie a vývoja.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- RECENZIA: NHL 26 37
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 93
- RECENZIA: Assassin Creed: Shadows - Claws of Awaji 43
- Remake Assassin’s Creed IV: Black Flag vraj príde s úpravami hrateľnosti 55
- Xiaomi prinesie Xiaomi 17, preskakuje jeden ročník, aby sa zladilo s názvami iPhon 68
- DOJMY: Project Motor Racing 28
- Článok: Od dát k dráme: Ako NHL 26 oživuje skutočných hráčov 15
- Gameplay ukážka z Battlefield 6 Battle Royale 36 zobraziť viac článkov >